سامیت ناگال هند عنوان چلنگر ATP رم را به دست آورد

سامیت ناگال، بازیکن تنیس هند، اولین بازیکن این کشور شد که در مسابقات ATP Challenger در زمین خاکی اروپا پیروز شد و روز یکشنبه در رم، جسپر دی یونگ، هلندی رتبه بالاتر را برد. ناگال 25 ساله دی یونگ را که بیش از 100 پله بالاتر از هندی در رده بندی انفرادی ATP بود، 6-3 6-2 شکست داد و سومین عنوان چلنجر خود در ATP و اولین عنوان از زمان قهرمانی در بوئنوس آیرس در سال 2019 را به دست آورد. که در رده 347 جهان قرار دارد، برای غلبه بر حریف هلندی خود سه سال کوچکتر مشکل چندانی نداشت و در حال حاضر در رتبه 234 جهان قرار دارد.

ناگال که یکی از اعضای ثابت تیم دیویس کاپ هند است، در مسیر رسیدن به فینال باید شش مسابقه سخت از جمله دو دور مقدماتی انجام می‌داد.

او قبل از غلبه بر چالش سخت حریف نروژی ویکتور دوراسوویچ (رتبه 302 ATP) در دور اول رقابت های مقدماتی جاسیپو برتینی ایتالیایی را در یک مسابقه طاقت فرسا سه ستینگ شکست داد تا به دور اصلی راه پیدا کند.

برنده عنوان قهرمانی دو نفره پسران ویمبلدون در سال 2015 سپس فرانچسکو ماسترلی (رتبه 172 ATP) را در دور اول شکست داد و سپس فائوستو تاباکو از ایتالیا را 6-3 و 6-0 رد کرد تا در مرحله یک چهارم نهایی حضور داشته باشد.

ناگال که در دور اول بازی‌های المپیک 2020 توکیو دنیس ایستومین از ازبکستان را شکست داده بود و در دور دوم مقابل دانیل مدودف، بازیکن روس خود را شکست داده بود، یک حریف دیگر را که رتبه بالاتری داشت در ماکس هوکس هلند شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در رویداد رم

هندی در مقابل حریف بلژیکی سرسختی در ژوریس دی لور که رتبه هشتم را کسب کرده بود، ست ابتدایی را در برابر بازیکن رده بندی 198 با نتیجه 2-6 شکست داد، قبل از اینکه دو بازی بعدی را 7-5، 6-4 برد تا به دور عنوان قهرمانی راه یابد.

رامش کریشنان، بازیکن افسانه‌ای هندی، در سال 1982 برنده مسابقات آزاد ATP اشتوتگارت در زمین خاکی شده بود، اما این یک رویداد تور ATP بود، یک تورنمنت سطح بالاتر.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله