رودریگو و وینیسیوس الهام بخش قهرمانی کوپا دل ری مادرید بر اوساسونا شدند

رودریگو گوس با دو گل بالینی در پیروزی 2-1 مقابل اوساسونا در سویا در روز شنبه، با هموطن برزیلی وینیسیوس جونیور در هر دو گل، رئال مادرید را به افتخار کوپا دل ری اخراج کرد. مادریدی های کارلو آنچلوتی در چهلمین فینال خود بیستمین جام اسپانیا را در لاکارتوجا به دست آوردند و به انتظار 9 ساله خود برای بالا بردن دوباره جام پایان دادند. اوساسونا که هرگز جام مهمی را کسب نکرده است، خوب جنگید اما در نهایت در برابر قهرمان اسپانیا و اروپا که روز سه شنبه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف منچسترسیتی می رود، شکست خورد.

مادرید اکنون هر شش جامی را که در دومین دوره سلطنت آنچلوتی در این باشگاه در اختیار دارد، پس از بازگشت این بازیکن ایتالیایی در سال 2021، به دست آورده است.

رودریگو دو دقیقه بعد از دویدن وینیسیوس در سمت چپ، مادرید را پیش انداخت و تیم آنچلوتی در نیمه اول موقعیت های بهتری داشت.

با این حال، لوکاس تورو در دقیقه 58 برای اوساسونا به تساوی رسید تا آنها را امیدوار به شکست در اولین فینال جام حذفی خود از سال 2005 و دومین فینال تاریخ خود کند.

رودریگو آن را دور زد و پس از یک ریباند که پس از یک حمله دیگر به وینیسیوس شکست خورد، به خانه گل زد و اطمینان حاصل کرد که مادرید جام را به پایتخت خواهد برد.

آنچلوتی درباره وینگرهای برزیلی خود گفت: “آنها تفاوت را ایجاد کردند، وینی آنها را نامتعادل کرد و رودریگو دو گل را به ثمر رساند.”

مادرید هر دو اتلتیکو مادرید و سپس رقیب بارسلونا را شکست داد و به فینال رسید و آنچلوتی گفت زمان جشن فرا رسیده است، اما نه چندان سنگین قبل از جدال با سیتی.

این مربی افزود: “این کوپا در لحظه مهمی از راه رسید، ما با بازی های بسیار دشواری روبرو شدیم، این یک جایزه شایسته در برابر حریفان قدرتمند است.”

“امروز ما جشن می گیریم، کمی، نه زیاد، و سپس برای سه شنبه به سر کار برمی گردیم.”

یاگوبا آراساته، مربی اوساسونا، جان مونکایولا هافبک خود را در پست دفاع راست به کار گرفت تا وینیسیوس وینگر مادریدی را متوقف کند.

این کار نکرد. وینیسیوس در دقیقه دوم از سمت چپ شکست خورد و کات بک خطرناک او توسط فده والورده از دست رفت اما رودریگو با ضربه محکمی وارد دروازه شد.

این برزیلی با فرم درخشان، اولین گل فینال کوپا دل ری را از سال 2006 به ثمر رساند – یک سال پس از اینکه اوساسونا در مقابل رئال بتیس نایب قهرمان شد.

کریم بنزما باید برتری مادریدی ها را دو برابر می کرد، اما سرخیو هررا به طرز فوق العاده ای سیو کرد و پس از یک شکست برق آسای دیگر وینیسیوس، مهاجم را رد کرد.

اوساسونا در این بازی جای پای خود را به دست آورد و چند سانتی متر با گل تساوی فاصله داشت که از آبده، وینگر قرضی بارسلونا وارد دروازه شد اما دنی کارواخال تلاش خود را از خط خارج کرد.

– وینیسیوس در جنگ ها –

مادرید به تلاش برای گل دوم خود ادامه داد – داوید آلابا با یک ضربه ایستگاهی به تیر دروازه زد و وینیسیوس تحت فشار داوید گارسیا مدافع اوساسونا در محوطه جریمه به زمین رفت.

درخواست‌های او نادیده گرفته شد و وینیسیوس با گارسیا، که در فینال سال 2005 به عنوان حامی دوران کودکی شرکت کرد، درگیر شد و او موهایش را به هم زد تا او را بیشتر اذیت کند.

وینیسیوس درست قبل از پایان نیمه به دلیل شکایت با کارت زرد جریمه شد و در حالی که بازیکنان در نیمه اول وارد می شدند، با چیمی آویلا بازیکن تعویضی اوساسونا صحبت های تند رد و بدل کرد.

تورو سطح اوساسونا را از لبه جعبه سوراخ کرد که صلیب منحرف شده عبده به مسیر او افتاد.

هواداران پرشور باشگاه به طرز وحشیانه ای جشن گرفتند، از جمله رها کردن شعله ای که باید خاموش می شد و یکی از هواداران را با برانکارد بردند، اگرچه به نظر می رسید لبخند می زد.

اما شادی اوساسونا زیاد دوام نیاورد و وینیسیوس یک حمله خطرناک دیگر در سمت چپ انجام داد – فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه مادرید بعداً او را در موقعیت خود بهترین جهان خواند.

وینیسیوس به تونی کروس که ضربه او مهار شد، غذا داد، اما رودریگو در زمان مناسب در مکان مناسب قرار گرفت تا با صدای بلند کار را تمام کند و نام مادرید را بر جام بگذارد.

رودریگو به شبکه تلویزیونی اسپانیایی La 1 گفت: “من واقعا خوشحالم، ما در این هفته در مورد این موضوع صحبت می کردیم، که مدت زیادی از قهرمانی مادرید در این رقابت گذشته بود.”

اوساسونا با طعم شکست رفت اما سرشان بالا بود.

آراساته سرمربی تیم گفت: دفاع در برابر (وینیسیوس) بسیار سخت است و من مطمئن هستم که روز سه شنبه سیتی نیز آسیب خواهد دید.

“این خبری نیست که وینیسیوس برجسته شد، رودریگو نیز دو گل زد، ما در مورد دو تا از بهترین بازیکنان جهان صحبت می کنیم.

(مادرید) قهرمان است زیرا آنها شایسته این جام هستند، اما ما به تیم افتخار می کنیم و بیایید دوباره این کار را انجام دهیم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله