روبرت لواندوفسکی دو بار حمله کرد و بارسلونا با شکست اسپانیول قهرمان لالیگا شد.

بارسلونا برای اولین بار از سال 2019 با شکست 4 بر 2 اسپانیول در لالیگا در روز یکشنبه قهرمان لالیگا شد و از حریف رئال مادرید، قهرمان شد. غول‌های کاتالونیایی بیست و هفتمین قهرمانی اسپانیا را در خانه همسایه‌های خود به دست آوردند، در حالی که صحنه‌ها در تمام وقت زشت می‌شد، زیرا بازیکنان بارسلونا با شکوه توسط مهاجمان از زمین بیرون رانده شدند. روبرت لواندوفسکی دو گل برای بارسلونا به ثمر رساند، به همراه گل های الخاندرو بالده و ژول کونده، در حالی که جاوی پوادو و ژوزلو دو گل برای میزبان به ثمر رساندند.

بارسلونا در سال‌های اخیر دوره‌ای پر دردسر را در داخل و خارج از زمین سپری کرده است، اما پیروزی آن‌ها حاکی از پیشرفت قابل‌توجهی است و ژاوی هرناندز، مربی، اولین جام مهم خود را از زمان هدایت در نوامبر 2021 به دست آورد.

بازسازی رئیس جمهور خوان لاپورتا در تابستان گذشته با توجه به وضعیت خطرناک مالی باشگاه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

حذف زودهنگام لیگ قهرمانان یک ضربه بود، اما این باشگاه در ژانویه قهرمان سوپرکاپ اسپانیا شد، قبل از اینکه با چهار بازی باقی مانده، شکوه لالیگا را قطعی کند.

ژاوی گفت: “لحظه بسیار احساسی بود، لحظه ای که بعد از این همه ماه کار، جشن نگرفتن بسیار سخت بود.”

ما فقط به این دلیل که ورزشگاه اسپانیول بود جشن نگرفتیم.

مربی گفت که این پیروزی نشان می دهد که باشگاه در مسیر درستی حرکت می کند.

ژاوی گفت: «(این به ارمغان می آورد) آرامش زیادی، امید زیادی به آینده.

من خیلی خوشحالم. ما کار بزرگی انجام دادیم، یک لیگ با چهار بازی باقی مانده بردیم، این کاملا شایستگی تیم است.”

ژاوی با ترکیب خود هیچ غافلگیری نکرد و تیم اصلی بارسلونا با یک گل محکم به زمین رفت و سرانجام سرانجام در چشم بود.

آنها یک صفحه نمایش برقی را که یکی از بهترین آنها در این فصل است، تداعی کردند تا پیروزی خود را قطعی کنند و رقبای شهری خود را در رده نوزدهم قرار دهند، چهار امتیاز از ایمنی با چهار مسابقه باقی مانده.

بارسلونا از طریق لواندوفسکی پیش افتاد و از فاصله نزدیک پس از یک پاس گل خوب الخاندرو بالده به پایان رسید.

مدافع چپ خودش گل دوم را به ثمر رساند و پدری یک سانتر را به تیرک عقب زد تا او به او حمله کند.

بارسا سومین بازی را قبل از نیمه تمام گرفت، زمانی که رافینیا توپ را در بشقاب گذاشت تا لواندوفسکی به خانه برود.

آمدن مهاجم لهستانی از بایرن مونیخ بخش مهمی از بازسازی تابستان گذشته بود و علیرغم افت در نیم فصل دوم، کاتالان ها را به گل رساند.

رافینیا که از لیدز به این تیم پیوست، مقابل اسپانیول عالی بازی کرد و در نیم فصل دوم با حضور عثمان دمبله که برای مدت طولانی از میادین دور بود، چهره مهمی بود.

رافینیا گفت: من خیلی خوشحالم و نه فقط برای خودم، کل تیم خیلی سخت کار کردند.

“فقط چند نفر از ما قهرمان لیگ شده بودیم، این اولین لیگ برای بسیاری از بازیکنان است، این خاص است. ما برای این کار خیلی سختی کشیدیم.”

– طرفداران عصبانی –
کوونده در اوایل نیمه دوم با ضربه چیپ عالی فرنکی دی یونگ به خانه چهارم رسید و خط دفاعی اسپانیول دوباره فرو ریخت.

برخی از هواداران اسپانیول زودهنگام به سمت خروجی ها حرکت کردند در حالی که برخی دیگر خواستار استعفای هیئت مدیره شدند، از جمله هدف قرار دادن یک شعار ناخوشایند به سمت مالکان چینی باشگاه.

مارک آندره تر اشتگن، دروازه بان بارسلونا، وقتی پوادو را به گل رسید، تکذیب کرد و مصمم بود که رکورد بیست و ششمین کلین شیت فصل را در لالیگا در لیگ برتر کسب کند.

با این حال لحظاتی بعد مهاجم اسپانیول یک بار دیگر خود را در دروازه دید و این بار با یک لوب عالی به گل رسید – تسلی کوچکی در مواجهه با شکست اسپانیول و شکوه بارسلونا.

ژوزلو در وقت های تلف شده یک گل دیگر به عقب زد، اما خیلی کم بود، خیلی دیر.

شاگردان ژاوی در تمام وقت جشن گرفتند و با عصبانیت هواداران اسپانیول که به زمین هجوم بردند، بازیکنان بارسلونا برای فرار از تونل دویدند.

لوئیس گارسیا، سرمربی اسپانیول گفت: “تصاویر را ندیده ام، همیشه در پایان بازی وارد بازی می شوم و طبق آنچه به من گفته شده، این چیزی است که نباید اتفاق بیفتد و باید محکوم شود.”

تدابیری برای جلوگیری از آن اندیشیده شده بود، اما ممکن نبود.»

پیش از این اتلتیکو مادرید با شکست 1-0 مقابل الچه سقوط کرده بود.

والنسیا یک پیروزی مهم در اواخر در سلتاویگو ربود و به طور موقت به رده چهاردهم صعود کرد و سه امتیاز بالاتر از منطقه سقوط قرار گرفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله