رافائل نادال پس از باخت دومنیک تیهم در فینال ATP ، مقابل استفانوس تسیسیپاس قرار گرفت


رافائل نادال اصرار داشت که با وجود شکست آسیب زننده 7-6 (7/9) ، 7/6 (4/7) مقابل دومنیک تیهم اتریشی در روز سه شنبه ، همچنان می تواند برای اولین بار در فینال ATP پیروز شود. تایم پشت درهای بسته در O2 Arena لندن بر نادال غلبه کرد تا در این تلاش ستاره اسپانیایی فشار بیاورد تا سرانجام یک جایزه بزرگ از دست رفته در کابینه جام خود را لغو کند. چند ساعت بعد وقتی استفانوس تسسیسپاس ، قهرمان سلطنتی ، آندری روبلف ، رده هفتم روس را با نتیجه 6-1 ، 4-6 ، 7-6 (6/8) شکست داد ، آنها اولین بازیکن صعود کننده به مرحله نیمه نهایی شدند. نادال که در فینال های 2010 و 2013 این مسابقه شکست خورده است ، در آخرین بازی گروهی خود باید Tsitsipas را شکست دهد تا به نیمه نهایی مسابقات معتبر پایان فصل برسد.

اخبار

علی رغم موقعیت خطرناک خود ، نادال پس از مبارزه سخت با تیم الهام گرفته از تیزیتساس ، با برنده تضمین صعود به جمع چهار تیم آخر ، با خلق و خوی مطمئن ، به مصاف هم می رود.

نادال ، که در اولین مسابقه خود روبلف را در ست های مستقیم شکست داده بود ، گفت: “او به نظر من یک مسابقه شگفت انگیز بود و من هم خوب بازی کردم. بنابراین احساس منفی نیست. من باختم ، اما موقعیت های زیادی داشتم.”

“من از روشی که بازی کردم راضی هستم. فکر می کنم الان بیشتر از پنج روز پیش شانس من برای کسب نتیجه بسیار بیشتر است زیرا سطح تنیس ، حتی اگر امروز باختم ، برای من بسیار بالاتر است.”

نادال ، که ماه گذشته با قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه رکورد 20 گراند اسلم راجر فدرر را برابر کرد ، 86 عنوان را به دست آورده است اما فقط یکی از آنها در زمین سخت داخلی قرار دارد.

شماره دو جهان 16 سال پیاپی به فینال ATP راه یافته است ، اما رکورد وی در مسابقات نخبه هشت نفره در مقایسه با فدرر و نواک جوکوویچ پس از شش مصدومیت از بین رفته است.

– “من شانس خودم را دارم” –

نادال که به طور بالقوه با ناامیدی دیگری در فینال روبرو شد ، گفت که نمی تواند مشکلات خود را در این رویداد توضیح دهد.

“فکر می کنم حتی اگر هرگز در اینجا پیروز نشوم ، به هیچ وجه نمی خواهم تظاهر به مغرور بودن کنم ، زیرا چنین نیستم. اما واقعاً نیازی نیست که حتی به خودم یا به کسی نشان دهم که اگر بهترین تنیس فکر می کنم می توانم در هر سطح و مقابل هر بازیکنی پیروز شوم. “

“من هرگز در فینال تورهای جهانی پیروز نشدم. این همان واقعیت است در عین حال. من طی دو روز یک مسابقه با Tsitsipas دارم. یک مسابقه سخت دیگر خواهد بود.

“من امیدوارم که آماده باشم. فکر می کنم با این بازی بازی می کنم اطمینان دارم که می توانم شانس هایم را در مسابقات داشته باشم.”

شماره سه جهان Thiem که در مسابقه افتتاحیه خود Tsitsipas را شکست داد ، در دو مسابقه نخست خود در مسابقات امسال پیروز شده است زیرا به نظر می رسد که یک پیروزی بهتر از نایب قهرمانی سال گذشته است.

این بازیکن 27 ساله از یادآوری یک سال لذت برده است ، زمانی که در ماه سپتامبر الکساندر زروف را در فینال مسابقات Open US شکست داد ، برای اولین بار به دو فینال گرند اسلم رسید و یکی از چهار رشته اصلی را از آن خود کرد.

تایم گفت: “قطعاً یکی از مسابقات بهتری است که من تاکنون در حرفه خود بازی کرده ام.”

“من فکر می کنم امروز من کمی بالاتر از مسابقات US Open بازی کردم. شاید بهترین مسابقه از زمان شروع مجدد تور بود و این من را بسیار خوشحال می کند.”

قبل از اینکه شاگردان ششم یونان اولین پیروزی هفته خود را به ثمر برساند و حریف خود را حذف کند ، تسسیسپاس در تایم استراحت نهایی برابر روبلف یک امتیاز را نجات داد.

تبلیغ شده

تسیسیپاس گفت: “من از همه تلاش هایم راحت شدم و در پایان جنگ در دادگاه نتیجه داد. من عزم راسخ داشتم که وقتی او مسابقه داد ، تسلیم نشوم.”

“من قصد دارم یک بازی تهاجمی مقابل رافا انجام دهم. شما نمی توانید دفاعی باشید. من باید قدرت خود را شروع کنم و حتی با قدرت تر تمام شوم.”

مباحث ذکر شده در این مقاله