رئیس IOC می گوید واکسن کرونا ویروس برای حضور در المپیک توکیو اجباری نیست


توماس باخ ، رئیس IOC روز سه شنبه گفت که ورزشکاران برای شرکت در مسابقات المپیک توکیو مجبور به استفاده از واکسن ویروس کرونا نخواهند بود و افزود که عکسبرداری اجباری “بسیار زیاد” خواهد بود. باخ ، که برای تقویت اعتماد به نفس در رویداد به تعویق افتادن بیماری همه گیر در توکیو به سر می برد ، گفت که استفاده از واکسن برای تصمیم گیری ورزشکاران و سایر افرادی که در این بازی ها شرکت می کنند یک تصمیم آزاد است.

اخبار

رئیس کمیته بین المللی المپیک در حین گشت و گذار در دهکده المپیک گفت: “موضوعات زیادی برای بررسی وجود دارد. این مسئله سلامت خصوصی است.”

“این مسئله همچنین از شرایط سلامتی هر فرد است. این مسئله در دسترس بودن است.”

باخ افزود ، IOC از ورزشكاران و دیگران برای واكسن دادن “درخواست” خواهد كرد ، و این را “نشانه احترام” برای سایر رقبا و میزبانهای ژاپنی خواند.

توکیو 2020 به دلیل ویروس کرونا به مدت یک سال عقب نشینی کرد تا ژوئیه آینده آغاز شود و به اولین المپیکی تبدیل شد که در زمان صلح برنامه ریزی مجدد شد.

باخ و برگزارکنندگان ژاپنی با اطمینان خاطر نشان کردند که این رویداد ادامه خواهد داشت – این آزمایش های اخیر واکسن ها و یک رویداد بین المللی ژیمناستیک بین المللی موفق را در ماه جاری در توکیو تحریک کرده اند.

باخ گفت کمیته برگزاری “تمام اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام خواهد داد تا ورزشکاران بتوانند استراحت کرده و احساس امنیت کنند”.

روز دوشنبه ، او گفت که IOC در صورت در دسترس بودن و تأیید به ورزشکاران کمک می کند تا در گرفتن عکس شلیک کنند.

تبلیغ شده

گرگ هانت ، وزیر بهداشت استرالیا ، روز سه شنبه گفت كه كمیته بین المللی المپیك به او اطمینان خاطر داده است “آنها برای تهیه واكسن برای همه ورزشكاران و مقاماتی كه از سراسر جهان در آن حضور خواهند داشت ، اقدام كرده اند”.

“بنابراین انتظار ما این است که واکسن هایی برای همه ورزشکاران از همه کشورها و همه مقامات از همه کشورها وجود داشته باشد ، و آنها خیلی زودتر از بازی های المپیک به خوبی و واقعاً آماده خواهند شد.”

مباحث ذکر شده در این مقاله