رئال مادرید با شکست چلسی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید

رودریگو دو گل به ثمر رساند که رئال مادرید روز سه‌شنبه به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و در مجموع یک پیروزی قاطع ۴-۰ مقابل چلسی را تکمیل کرد که فصل فاجعه‌باری را برای باشگاه لندنی به پایان رساند. تیم میزبان در حالی که فرانک لمپارد برای دومین بار به میدان بازگشته بود، با فرم و تاریخ مقابل خود به مسابقه در استمفورد بریج آمدند. آنها خوب شروع کردند، اما فرصت های زیادی را از دست دادند که فشار زیادی بر مدافع عنوان قهرمانی وارد می کرد.

غول های اسپانیایی چلسی را وادار کردند تا بهای ولخرجی خود را بپردازد که رودریگو در دقیقه 58 پس از یک ضد حمله سریع گلزنی کرد و او در 10 دقیقه مانده به پایان بازی را 2-0 کرد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید به BT Sport گفت: “ما رنج زیادی کشیدیم و به ما کمک کرد در پایان نیمه اول 0-0 باقی بمانیم.”

نیمه دوم خیلی بهتر بودیم و دو گل را به ثمر رساندیم.

چلسی، قهرمان اروپا در سال 2021، از زمانی که لمپارد در اوایل این ماه به عنوان سرمربی موقت به جای گراهام پاتر اخراج شده به باشگاه بازگشت، اکنون هر چهار بازی خود را باخته است.

لمپارد که از سال 2019 تا اوایل سال 2021 نیز مدیریت باشگاه را بر عهده داشت، از ولخرجی تیمش ابراز تاسف کرد.

او گفت: ما 60 دقیقه واقعا خوب بازی کردیم. ما موقعیت‌هایی خلق کردیم، اما شما باید از آنها استفاده کنید.»

هافبک سابق چلسی گفت که مردانش باید انگیزه ای از بازی برای این باشگاه پیدا کنند زیرا آنها در فکر یک هفته پایانی تیره فصل هستند.

او گفت: “شما برای چلسی بازی می کنید.” “بنابراین بدون در نظر گرفتن هر بازیی که انجام می دهید، باید همه چیز خود را بدهید. من هیچ کس را رها نمی کنم و باید نشان دهیم. این استاندارد نمی تواند کاهش یابد.”

آنچلوتی در همان تیمی ماند که هفته گذشته بازی رفت را 2-0 برد، در حالی که لمپارد، سرمربی موقت چلسی، ریس جیمز، متئو کواچیچ و انگولو کانته را به ترکیب خود بازگرداند.

تیم میزبان که با وجود مشکلات کنونی، توسط تماشاگران پرتعالی غوغا کرد، شروع خوبی در برابر 14 برنده داشت.

شانس

آنها یک فرصت باشکوه برای برتری داشتند، اما کانته ضربه پای چپ خود را از فاصله 12 یاردی به بیرون فرستاد.

بازدیدکنندگان که از وقت خود راضی بودند، در وقت استراحت تیز به نظر می رسیدند.

رودریگو در اواسط دوره ابتدایی فضایی برای خود ایجاد کرد و در حالی که لوکا مودریچ کپا را آزمایش می کرد، از زاویه ای حاد تلاشی را به بیرون از تیرک زد.

اما چلسی باید در نیمه دوم جلو می افتاد که جیمز توپی را از سمت راست روی محوطه جریمه زد و توپ در تیرک عقب به دست مارک کوکورلا افتاد.

مدافع لمس کرد و شوت زد اما تیبو کورتوا برای نجات از دروازه خود بیرون آمد.

کانته در اوایل نیمه دوم یک فرصت طلایی دیگر برای برتری داشت اما تلاش او از فاصله نزدیک به ادر میلیتائو برخورد کرد و به مکان امن منحرف شد.

رئال در فاصله کمی بیش از نیم ساعت مانده به پایان بازی، باد را از بادبان های چلسی خارج کرد، زمانی که رودریگو پس از پاس گل وینیسیوس جونیور از فاصله نزدیک به گل رسید.

لمپارد چند تعویض هجومی انجام داد و رحیم استرلینگ، ژائو فلیکس و میخائیلو مادریک را در تلاشی ناامیدکننده برای بازگشت به بازی به میدان آورد.

اما رودریگو در دقیقه 80، پس از پاس هوشمندانه فدریکو والورده، بار دیگر دروازه را به ثمر رساند.

رئال مادرید احتمالاً در نیمه نهایی با منچسترسیتی بازی خواهد کرد و تیم پپ گواردیولا پس از بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی خود با نتیجه 3-0 مقابل بایرن مونیخ به برتری رسید.

آنچلوتی، سرمربی سابق چلسی، به دنبال کسب پنجمین برد رکورددار به عنوان مربی در این تورنمنت است.

اما چلسی که در دو دهه گذشته به کسب مدال های نقره عادت کرده بود، علیرغم هزینه سرسام آور بیش از 500 میلیون پوند (621 میلیون دلار) در اولین سال مالکیت جدید باشگاه، به آخرین مرحله یک کمپین هولناک فکر می کند.

بدون جام در این فصل، آنها در رده یازدهم لیگ برتر قرار گرفته اند و بعید به نظر می رسد که جواز حضور در فوتبال اروپا را در آینده داشته باشند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله