دیوید جیمز: “فینال جام حذفی مالکیت من سیتی در برابر ضد حمله منچستریونایتد خواهد بود”

در حالی که عنوان قهرمانی لیگ برتر از قبل به پایان رسیده است، منچسترسیتی در فینال جام حذفی به مصاف منچستریونایتد خواهد رفت و امیدوار است بتواند یک گام دیگر در مسیر دستیابی به سه گانه بردارد. سیتیزن ها، که در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارند، به دنبال تبدیل شدن به دومین تیم انگلیسی هستند که در یک فصل سه عنوان قهرمانی را کسب کرده است (منچستریونایتد اولین قهرمانی است). اگر من سیتی موفق به انجام این کار شود، بحث شدید پپ گواردیولا و سر الکس فرگوسن بیشتر خواهد شد.

دیوید جیمز دروازه بان سابق تیم ملی انگلیس و منچسترسیتی در گفتگو با NDTV در یک کنفرانس رسانه ای منتخب، به برخی از سوالات حساس پیش از فینال جام حذفی پاسخ داد و نظرات خود را در مورد گواردیولا، سر الکس و موارد دیگر به اشتراک گذاشت.

هنگامی که پپ گواردیولا برای اولین بار به منچسترسیتی پیوست، تردیدهایی در مورد اجرای سبک خود در لیگ برتر وجود داشت. حالا با فاصله گرفتن از سه گانه، دوران مدیریتی او را از منظر «ایمپکت» در مقایسه با سر الکس فرگوسن چگونه ارزیابی می کنید؟

فکر می کنم وقتی به دوران مربیگری الکس فرگوسن در منچستریونایتد نگاه می کنید، به خصوص در ابتدا، او یک مربی همه جا بود. او همه کارها را انجام داد. در اواخر آن دوره، با شناخت بازیکنان منچستریونایتد، او در واقع خیلی درگیر اتفاقاتی که پیش می‌آمد نبود. او محیطی ایجاد کرده بود، تقریباً یک اکوسیستم که در آن رئیس می‌شد و جام‌ها را تولید می‌کرد، تیم‌های برنده عنوان.

پپ ممکن است فکر کند که هنوز در ابتدای راه است زیرا مدت زیادی است که فرگوسن آنجا نبوده است. او همه چیز را انجام می دهد، در همه چیز دخالت دارد. در مقابل برنتفورد، او با فرم همیشگی اش بالا و پایین بود. با این حال، آنچه من در این فصل با پپ گواردیولا دیدم، تغییر در رویکرد او به بازی های فوتبال، با توجه به تنظیمات تاکتیکی است. در ارلینگ هالند، او پرسنل بسیار متفاوتی دارد. بنابراین، حتی گواردیولا، که از نظر تئوری نقشه اصلی نحوه بازی کردن فوتبال را دارد، به دنبال تغییر اوضاع است. من رشد بسیار سالمی در پپ گواردیولا می بینم.

من فقط فکر می کنم که الکس فرگوسن مستحق هر اعتباری است که به دست می آورد زیرا او به اندازه کافی آنجا بود تا به موقعیتی برسد که اکوسیستم یونایتد از خودش مراقبت کند.

منچستریونایتد از اریک تن هاگ قبلاً من سیتی را در این فصل لیگ برتر شکست داده است. اما شاگردان پپ گواردیولا در مرحله پایانی مسابقات پیشرفت زیادی نشان داده اند. آیا نقطه ضعفی در منچسترسیتی می بینید که منچستریونایتد بتواند از آن استفاده کند؟

فکر می‌کنم با توجه به نحوه به ثمر رساندن گل پیروزی، نتیجه برای افراد مرد بحث‌برانگیز بود. اگر به بازی اتحاد 6-3 نگاه کنید، با دو هت تریک برای هالند و فیل فودن. این بیشتر منچستر سیتی است که ما به دیدنش عادت کرده ایم. با این حال، نقاط ضعف منچسترسیتی مالکیت زیادی دارد، آنها فضای زیادی را پشت سر می گذارند. ضد حمله باید چیزی باشد که من سیتی از آن می ترسد. آنها باید مراقب آن باشند. بستگی به این دارد که آیا او به سبک همیشگی خود عمل کند، با توجه به پپ در پرس کامل، یا اینکه او یک بازی مالکیت مانند بازی مقابل آرسنال را با 4 عقب و جلو 6 انجام دهد. دانستن پشت 4 پوشش سرعت منچستریونایتد، با جیدون سانچو، و مارکوس راشفورد در دو طرف خواهد بود.

بنابراین، ضد حمله با مالکیت توپ سنگین برای من سیتی، این تقریباً چیزی است که در مسابقه اتفاق می افتد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله