دستگاه اتو سی پپ لوون اشتاین مدل Prisma Smart

دستگاه اتو سی پپ پریسما اسمارت Auto Cpap prisma SMART ساخت شرکت Löwenstein Medical آلمان یکی از بهترین و موفق ترین دستگاه های حال حاضر می باشد که کاملا بیصدا بوده و از لحاظ کیفیت منحصر بفرد می باشد و از لحاظ کاربری منوی بسیار ساده ای دارد. دستگاه سی پپ CPAP (یا فشار پیوندی مثبت پیوسته) نوعی از درمان است که فشار هوای خفیف را به راه هوایی بالایی بیمار منتقل می کند تا راه های هوایی خود را باز نگه دارد تا بیماران بتوانند در حالی که به خواب می روند، به طور طبیعی نفس بکشند یا به عبارت دیگر موجب رفع گرفتگی عمل تنفس می شود. دستگاه پریسما اسمارت ( prisma SMART ) با استفاده از تکنولوژی softPAP با کاهش فشار در زمان بازدم موجب راحتی بازدم بیمار می گردد. اگرچه این دستگاه سی پپ تنفسی آلمانی دارای عملکرد مناسبی در اکسیژن رسانی به بیمار است، اما به عنوان یک دستگاه اکسیژن ساز به کار نمیرود. دستگاه CPAP از رزمد آمریکا که یکی از پیشتازان در صنایع مرتبط با درمان اختلالات تنفسی و خواب به شمار می رود. جزییات مشخصات و نحوه عملکرد دستگاه CPAP مدل REMSTAR AUTO: دستگاههای CPAP فیلیپس (که در حقیقت کمپانی مادر شرکت Respironics آمریکا می باشد) از پیشرفته ترین و دقیقترین دستگاههای درمانی اختلالات تنفسی حین خواب به حساب می آیند.

سی پپ تنفسی

زیرا وزنی در حدود 1248 گرم دارد. زیرا دستگاههایی همچون ونتیلاتور که عملکرد مشابهی دارند، بسیار گرانقیمت و پرهزینه هستند. زیرا دستگاه قادر است که اکسیژن عادی هوای محیط یعنی 21 درصد را فراهم آورد. گروه کسب و کار: دستگاه کمک تنسی شامل دستگاه بای پپ، سی پپ، ونتیلاتور و دستگاه اکسیژنساز، به گروهی از کالاهای پزشکی گفته میشود که برای بهبود اکسیژنرسانی به بیماران کاربرد فراوانی دارند. از مهمترین این کالاهای پزشکی، میتوان محصولاتی مانند دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه بای پپ (BIPAP)، دستگاه سی پپ (CPAP) و ونتیلاتور را نام برد که همگی آنها از دسته کالاهای تجهیزات پزشکی هستند که به نوعی برای شرایط بحرانی و نیاز به اکسیژن، کاربرد دارند. دستگاه کمک تنفسی سی پپ CPAP می تواند برای درمان مشکلات تنفسی مانند آپنه انسدادی خواب و خروپف مزمن استفاده شود. ماسک های تنفسی نیز برای دستگاه های کمک تنفسی بای پپ و سی پپ استفاده شده و جهت هدایت اکسیژن به سیستم تنفسی بیمار به کار میروند. دستگاه CPAP هوای فشرده را طی یک جریان پایدار و مداوم به سیستم تنفس بیمار انتقال می دهد. دستگاه سی پپ به آرامی هوا را از طریق راه هوایی خود با فشار کمی بیشتر از فشار هوای ششها وارد سیستم تنفسی میکنند.

دستگاه سی پپ

علاوه بر این، وزن کم آن که حمل و نقل این دستگاه را برای سفر آسان می کند، طراحی زیبا و کاربرد آسان که کمپانی فیلیپس برای محصولات خود به کار برده است، سبب تمایز و برتری محصولات این برند آمریکایی گشته است. برای عادت کردن به استفاده از دستگاه سی پپ CPAP برای اولین بار بهتر است ابتدا ماسک را برای مدت کوتاهی به صورت خود وصل کرده سپس کمی اجازه دهید تا صورت شما به آن عادت کند سپس در زمانی که در حال تماشای تلویزیون یا مطالعه روزنامه هستید دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید تا دستگاه شروع به کار کند بعد از مدتی دستگاه سی پپ CPAP را خاموش کرده و ماسک را از صورت خود جدا کنید و استراحت کنید این کار را چندین بار در طول روز ادامه دهید تا اینکه در طول روز بتوانید به مدت دو ساعت با دستگاه سی پپ CPAP بخواب بروید حال شما به استفاده از این دستگاه عادت کردید. اولین چیزی که در مورد این ماشین جدید به نظر میآید این است که آنها اسم آن را احمقانه نگویند مثل اکثر دستگاههای دیگر CPAP و BiPAP که در بازار هستند. از آنجایی که فشار بازدم و فشار هوای سی پپ یکسان نیست، مقاومت در برابر هوای ورودی فشرده دشوار است و این موضوعی است که اغلب بیماران از آن شکایت دارند.

در همین راستا در این گزارش سعی شده به معرفی انواع دستگاه کمک تنفسی و کاربرد آنها پرداخته شود تا چنانچه کاربری با توصیه پزشکان نیاز به استفاده از هرکدام آنها را برای خود یا سایر عزیزان خود الزامی دید، بتواند به راحتی با توجه به اطلاعات ارائه شده از مراکز و سایتهای آنلاین تجهیزات پزشکی معتبر همچون فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو (Tavanino) اقدام به تهیه تجهیزات لازم بنماید. این دستگاه هوا را از طریق دهان یا بینی وارد راه های هوایی می کند و مانع از انقباض راه های هوایی فوقانی می شود. دستگاه اتو سی پپ یکی از نمونه های دستگاه های تنفسی است که دارای عملکردی کاملاً خودکار و اتوماتیک است. دستگاه عملکرد را بر اساس سنسورهای موجود انجام میدهد. برای ارتقای میزان راحتی خود، اقدامات کوچکی را انجام دهید. فشار این دستگاه قابل تنظیم بوده و با توجه به نوع بیماری و نیاز بیمار توسط پزشک معالج و تکنیسین خواب، میزان فشارهوا تنظیم می شود. در ابتدا تحمل میزان فشار دستگاه برای بیماران راحت است و مشکلی ایجاد نمی کند. تفاوت آنها در اینجا است: دستگاه CPAP این دستگاه برای تولید هوای تحت فشار در یک سطح فشار هوای ثابت برنامه ریزی شده است.