در بخش یورکشایر ، “آنها همه افراد رنگی استیو ، حتی چتشوار پوجارا را صدا می زدند” ، ادعا می کند کارمندان سابق


بخش انگلیسی یورکشایر انگلیس خود را در مرکز یک مسئله جدی قرار می دهد که بازیکنان و کارمندان سابق خود از ادعای “نژادپرستی نهادی” در مورد کریکت ، آزیم رفیق در این باشگاه حمایت می کنند ، از جمله اشاره به چتشوار پوجارای هند با یک نام عمومی. به عنوان بخشی از تحقیقات مداوم در مورد ادعاهای وی ، تینو بست و بین المللی سابق هندوستان و رعنا نوح الحسن پاکستانی مدارکی را در حمایت از رفیق ارائه دادند. طبق ESPNcricinfo ، دو کارمند سابق یورکشایر – تاج بات و تونی بووری – همچنین شواهدی علیه این باشگاه ارائه داده اند که نژادپرستی را نهادینه کرده است.

اخبار

به نقل از پرتال کریکت ، بوت ، که در بنیاد کریکت یورکشایر به عنوان یک مسئول توسعه جامعه استخدام شده بود ، به طور مداوم به رانندگان تاکسی و کارگران رستوران هنگام مراجعه به جامعه آسیایی اشاره می شد. “

“آنها هر فرد رنگین پوستی را” استیو “صدا می كردند. حتی (مرد ضرب و شتم هند) چتشوار پوجارا ، كه به عنوان یك حرفه خارج از كشور پیوست ، استیو نامیده می شد زیرا آنها نمی توانستند نام او را تلفظ كنند.”

بات ظرف شش هفته از پیوستن به استعفای خود منصرف شد.

بوری که تا سال 1996 به عنوان مربی کار می کرد ، قبل از اینکه به عنوان مدیر توسعه کریکت برای توسعه بازی برای جوامع سیاه پوستان منصوب شود ، از سال 1996 تا 2011 افسر تنوع فرهنگی در کریکت بورد یورکشایر بود.

بووری گفت: “بسیاری از جوانان برای پیشرفت تلاش می كردند و تعداد كمی كه محیط رختكن را بسیار سخت و ناخوشایند می دیدند ، نتیجه مستقیم نژادپرستی بود كه با آن روبرو شدند.”

“این عملکرد را تحت تأثیر قرار داد … آنها برچسب مشکل ساز بودند.”

صحبت از تجربیات خود در این باشگاه ، رفیق سابق بچه رفیق كه در سال 2018 یورك شایر را ترك كرد ، گفت كه پس از تجربه اش نزدیك به خودكشی بوده است. ماه گذشته طی مصاحبه ای با تیم تحقیق مستقل ، وی گفت که “به دلیل نژاد من مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.”

بهترین ، سرمربی سابق وست ایندیز که در سال 2010 در این کلوپ بازی می کرد و رانا نود ، دریانورد سابق پاکستان که بین سالهای 2008 تا 2009 به عنوان بازیکن خارج از کشور پیوست نیز از رفیق حمایت کردند.

در بیانیه ای ، رعنا گفت که او با “تک تک اظهارات آزیم” موافق است و “بسیاری از بازیکنان آسیایی تحت تأثیر نگرش بد آنها (یورکشایر) قرار گرفتند.”

پس از افشاگری های رافیق ، یورك شایر اعلام كرد كه آنها اقداماتی را برای مقابله با تبعیض و تقویت حضور در باشگاه آغاز می كنند ، از جمله تعیین رئیس برابری.

رفیق از اقدامات آغاز شده توسط یورکشایر و هیئت کریکت انگلیس و ولز استقبال کرد و “یک جلسه فوری” با بانک مرکزی اروپا به منظور بحث در مورد “چگونه می توانیم پذیرش فرهنگی و نژادی را از طریق تمام گروه های سنی ایجاد کنیم” تلاش کرد.

تبلیغ شده

رفیق گفت: “بخشی از مشکلی که من با آن روبرو شدم این بود که نگرانی ها و شکایت های من به گوش ناشنوایان رسید.”

“من از نژادپرستی شکایت کردم ، از جمله با رئیس تنوع ، و هیچ کس اقدامی نکرد. کلید تغییر گوش دادن و سپس ادامه گوش دادن است.”

مباحث ذکر شده در این مقاله