“حرف های کمی بود و…”: فیل سالت در تبادل کلامی با محمد سراج

اندکی “نیدلینگ” از محمد سراج بهترین توپ زنی RCB، فیل سالت را تشویق کرد تا در فیروز شاه کوتلا یک مسابقه برنده برای دهلی کپیتالز انجام دهد. سراج با توپ جدید در این فصل کشنده بوده است، اما شنبه شب زمانی که سالت او را در پنجمین اور تعقیب و گریز به سمت تمیزکننده ها برد، او را در موقعیت دریافت توپ قرار داد. سالت پس از تبادل نظر شدید با سراج، به عنوان برنده بلامنازع ظاهر شد، که پس از بولینگ با بولینگ با انگشتانش به سمت بازکننده انگلیسی اشاره شد.

در 19 دویدن، نمک دو شش و چهار را شکست و سراج دیگر طلسم نشد. بازی نفس گیر سالت 87 از 45 در اولین فصل خود در IPL یک پیروزی قاطع را برای میزبان رقم زد. او گفت که چت او با سراج ارتباط زیادی با شدت بازی خارج از خانه آنها مقابل RCB در استادیوم چیناسوامی داشت.

“من از ضربه بسیار راضی هستم. بدیهی است که کمی سوزن وجود داشت. بسیاری از صحبت های قبل از بازی ما این بود که واقعاً آن را به آنها ببریم، که احساس کردم ما واقعاً خوب انجام دادیم. چند کلمه و یک جمله وجود داشت. دروازبان ویرانگر انگلیس می گوید: صادقانه بگویم، این موضوع باعث تحریک بیشتر بازیکنان می شود، البته من.

این تصمیم آگاهانه سالت بود که حمله را به سراج ببرد، زیرا ضربه زدن به بهترین توپ گیر حریف باعث “آرامش” به رختکن می شود.

“اگر بهترین توپ‌زن طرف مقابل را بپذیرید و در آن نبرد خاص پیروز شوید، پیامی که به میدان می‌فرستد پیامی از آرامش است. وقتی این اتفاق می‌افتد، بچه‌ها را می‌بینید که با اعتماد به نفس بیرون می‌آیند. مارش را دیدید که توپ دومش را شش ضربه زد. و روسو به گونه‌ای بیرون می‌آید که انگار با 30 توپ روبرو شده است. تلاش هیجان انگیز سالت شامل نیم دوجین شش تایی و هشت تایی بود که شش تایی صاف از سراج روی جلد برجسته بود. این بازیکن 26 ساله نشان دهنده رویکرد بی باکانه ای است که انگلیس در سال های اخیر کریکت توپ سفید خود را با آن بازی کرده است. ضربه او تمیزترین شکل ضربه زدن به توپ بود که می توان در بازی مدرن دید. سالت که سال گذشته برای اولین بار در پاکستان توجهات را به خود جلب کرد، می‌گوید که از خود حمایت می‌کند تا با رویکرد همه جانبه موفق شود.

او می‌داند که روزهایی خواهد بود که اولین توپ را از یک نیمه والی آبدار گرفته شود، مانند بازی مقابل گجرات تایتانز، اما او این کار را خواهد کرد.

“می دانم که اگر بیرون بروم و فشار را به کاسه داران بازگردانم و ما را به شروع خوبی برسانم، شروع خوب را برای تیم بعدی آسان تر می کنم. این بدان معناست که واحد ضربه زدن ما بسیار بیشتر است. به احتمال زیاد ما را در یک بازی کریکت برنده خواهد شد.

“بدیهی است که باید با اوج و فرودها زندگی کنید. ضربه های نیمه رگبار برای پوشاندن توپ اول، اینها چیزهایی هستند که گاهی اوقات باید روی چانه بزنید. اما با این سبک بازی، وقتی دویدن های گلزنی انجام می دهید، بیشتر اغلب شانس بیشتری برای بردن تیم خود در بازی دارید.

“با رویکرد همه جانبه ما، گاهی اوقات می توانید کمی بر شانس خود سوار شوید. اما وقتی از بین می رود، بازی ها را برای تیم خود برنده می شوید. این نبرد است… چند وقت یکبار می توانم این را تکرار کنم؟ چند بازی است؟ آیا می توانم برای تیمم در مسابقات برنده شوم؟” طرز فکرش را توضیح داد

باترهای دهلی در این فصل عملکرد ضعیفی داشته اند، اما سالت مطمئن است که می توانند در چهار بازی باقیمانده آن را تغییر دهند. دهلی همچنین در دو بازی اخیر خود پیروز شده است تا در این مسابقات زنده بماند.

“با گروه ضربه زدن، پرتاب اولین مشت و بازگرداندن فشار به سمت بولینگ، یک نکته مهم صحبت از سوی گروه ضربه‌زنی بود. ما از کاری که واحد بولینگ انجام داده است بسیار سپاسگزار بوده‌ایم. این صحبت‌ها به ما داده است. وضوح، به این معنی که ما می توانیم با آزادی بازی کنیم.” سالت از دوران حضور خود در IPL خوشش می‌آید و می‌گوید که کاملاً واضح است که می‌خواهد در فصل اول به چه چیزی برسد.

“این اولین بار است که بسیاری از مردم من را با خفاش می بینند. این یک حواس پرتی بیرونی است. هدف من از زمان حراج این بود که به اینجا بیایم و در بازی ها برنده شوم و خودم را در برابر بهترین های جهان به چالش بکشم. واقع بینانه، ما می دانیم که این بهترین لیگ T20 در جهان است. من آن را اینگونه می بینم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله