جود بلینگهام بریس به دورتموند با شش گل کمک کرد تا با بایرن مونیخ همگام شود.

دو گل جود بلینگهام از انگلیس به بروسیا دورتموند کمک کرد تا روز یکشنبه با نتیجه 6-0 مقابل وولفسبورگ به پیروزی برسد و رقابت قهرمانی بوندس لیگا را در سه بازی باقی مانده به پایان برساند. بلینگهام در نیمه دوم دو گل زد و دورتموند وولفسبورگ را به پیروزی رساند تا امیدهای خود را برای اولین قهرمانی در 11 سال زنده نگه دارد. این برد تیم ادین ترزیچ را از بایرن مونیخ که صدرنشین لیگ بود، که روز شنبه با نتیجه 2-1 مقابل وردربرمن به پیروزی رسید، دور نگه می دارد.

امره جان، هافبک دورتموند که بلینگهام و کریم آدیمی هم گلزن خود را تمجید کرد، گفت: “هنوز تمام نشده است. ما باید همه بازی هایمان را ببریم و ببینیم چه اتفاقی می افتد، اما این باور قطعا هنوز وجود دارد.”

او گفت: “وقتی آنها اینطور بازی می کنند کار را برای من آسان تر می کند. هر دو کیفیت گلزنی را دارند و امروز این را نشان دادند.”

بلینگهام، ملی پوش انگلیسی که در روزهای اخیر به رئال مادرید پیوسته بود، اکنون در این فصل 13 گل در تمامی رقابت ها به ثمر رسانده است.

دورتموند تنها پس از 14 دقیقه از حریف جلو افتاد و هر دو طرف در رد و بدل های آغازین به گل نشستند.

آدیمی سریعتر از نشانگر خود توانست سانتر منحرف شده جولیان رایرسون را دریافت کند و توپ را به طرز ماهرانه ای در زیر تیر دروازه برای دروازه باز کند.

وقتی پاتریک ویمر وارد دروازه شد، ولفسبورگ باید به گل تساوی می‌رسید، اما مهاجم آلمانی توپ را مستقیماً به سمت دروازه‌بان دورتموند، گرگور کوبل شلیک کرد.

در انتهای دیگر، دانیل مالن یک فرصت درخشان را در ضدحمله هدر داد، زمانی که تصمیم گرفت به جای شوت تک به تک با کوئن کاستیلز، دروازه بان وولفسبورگ، توپ را مربع کند.

دورتموند که هول نشده بود، درست قبل از پایان نیم ساعت با ضربه سباستین هالر برتری را دو برابر کرد.

پس از اینکه متس هوملز در میانه میدان به خوبی توپ را به عقب برگرداند، آدیمی فضایی برای حمله در جناح چپ پیدا کرد و هالر را در جلوی دروازه با یک سانتر متحرک از دروازه بیرون آورد.

“بدون پیشنهاد” برای بلینگهام

با وجود حملات دورتموند در خط دفاعی وولفسبورگ، مالن به سرعت یک سوم را اضافه کرد.

تیم میزبان پس از پایان وقت استراحت، با گلزنی بلینگهام پس از دویدن بی‌رحمانه از داخل نیمه خود، به گلزنی میهمانان خود ادامه داد.

آدیمی چند دقیقه بعد بازی را 5-0 کرد و پس از اینکه او و هالر با هم متحد شدند توپ را وارد دروازه خالی کرد و توپ را در محوطه جریمه وولفسبورگ به دست آوردند.

مهاجم آلمانی می‌توانست هت تریک کند وقتی بلینگهام در محوطه جریمه پایین آمد، اما پنالتی خود را از بالای دروازه به بیرون زد.

بلینگهام چند دقیقه مانده به پایان بازی، توپ را از فاصله نزدیک پس از ضربه ای که از جولیان برانت به زمین زد، وارد دروازه کرد.

آینده هافبک انگلیسی همچنان نامشخص است، اما مدیر ورزشی دورتموند، سباستین کهل، قبل از بازی تاکید کرد که او هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای انتقال دریافت نکرده است.

او به DAZN گفت: “جای تعجب نیست که شایعات در حال چرخش هستند، ما قبلا در این وضعیت قرار داشتیم. اما هیچ چیز جدیدی برای اعلام وجود ندارد و هیچ پیشنهادی وجود ندارد.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله