جانی بیرستو در این فکر بود که آیا می‌تواند «دوباره راه برود»

جانی بیرستو، بازیکن تیم ملی انگلیس، پس از شکستن پایش در سه نقطه در آگوست گذشته، که باعث شد برخی اقدامات آزمایشی و جام جهانی ICC T20 2022 را که تیمش برنده شد، از دست داد، گفت که او می‌ترسید که دیگر هرگز نتواند راه برود. دوران نقاهت بیرستو از تصادف وحشتناکی که در حین بازی گلف متحمل شد، روز سه شنبه کامل شد. پس از از دست دادن شش تست و قهرمانی انگلیس در جام جهانی T20، این بازیکن 33 ساله برای اولین تست در برابر ایرلند پیش از خاکستر به تیم انگلیس بازگردانده شد.

فصل فوق العاده Bairstow در سال 2022 به دلیل این تصادف کوتاه شد. در اولین تابستان مسئولیت بن استوکس، 681 دوش او، از جمله چهار قرن، با میانگین 75.66 نشان داد که او به عنوان نماد یک نوع جدید و هیجان انگیز از کریکت ظاهر شد.

یک فراخوان پس از بازگشت به مسابقات کریکت رقابتی با یورکشایر در ماه گذشته بود. با این حال، نگرانی هایی برای خود فرد وجود داشت.

ماه هایی که به تدریج برای بازسازی سپری شد، مملو از اضطراب و نگرانی بود. در ابتدا تصور می شد که او به اندازه کافی آماده است تا بتواند قرارداد IPL خود را با پنجاب کینگز انجام دهد، که باعث ناامیدی او در طول دوره طولانی توانبخشی او شد. جدای از کریکت، این نگرانی وجود داشت که زندگی روزمره دیگر هرگز مثل قبل نشود.

به نقل از ESPNCricinfo، Bairstow گفت: “شما نمی دانید که آیا می توانید دوباره راه بروید، دوباره آهسته دوید، دوباره بدوید، دوباره کریکت بازی کنید یا نه.”

“مطمئناً، این چیزها در ذهن شما می گذرد. ​​بستگی به مدت زمانی که در مورد آنها فکر می کنید. چیزهای مختلف زیادی وجود دارد، تا زمانی که دوباره به بازی برگردید، خوب… شما تعجب می کنید که آیا همان حس را خواهید داشت؟” خمیر را اضافه کرد.

Bairstow گفت که آسیب دیدگی راه رفتن او را تغییر داد.

“خیلی خنده دار است، مردم گفته اند “شما لنگ می زنید”. خوب، من کسی را نمی شناسم که آسیب دیدگی شدید ساق پا داشته باشد که دقیقاً مانند قبل راه می رود. لنگی های کوچکی وجود دارد. بایرستو گفت: درد، درد، جزئی از آن است.

“وقتی تروما وجود دارد، با روشی که بدن شما حرکت می کند یا بدن شما راه می رود، سازگاری وجود دارد، این فقط بخشی از آن است. من دقیقاً مانند سال گذشته دویدن ندارم، اما اینطور است. خوب، خمیر اضافه کرد.

باتر این نگرانی را رد کرده است که پای چپش توانایی او را برای بازی به عنوان دروازه بان برای انگلیس در تابستان آینده، برای اولین بار از سال 2019، مختل کند. در مسابقات مقابل دورهام و گلامورگان پخش شد.

او این آخر هفته در T20 Blast در Edgbaston نماینده یورکشایر خواهد بود، قبل از تمرین در Headingley قبل از پیوستن به تیم انگلیس قبل از آزمون ایرلند. او در مورد این که از او پرسیده شود که آیا این شامل بازگشت به زمین گلف به عنوان بخشی از عقب نشینی تیمی به اسکاتلند قبل از تابستان بین المللی کریکت آنها می شود، گفت: “بدون نظر”.

“فکر نمی‌کنم این (ویکت‌کیپ) با میدان مسابقه تفاوتی داشته باشد – زمانی که شما در حال دویدن هستید، در حال تغییر جهت هستید. از تناسب اندام – پاهای قدیمی و باسن بعد از اولین روز در خاک کمی سفت می شوند، اما این جزئی از آن است.”

“اولین بازی دوم یازدهم (مقابل ناتینگهام شایر قبل از بازگشت او به کریکت اول یازدهم)، من 100 اور را در بازی نگه داشتم. دو بازی آخر Champo – به خوبی ساخته شده است. یک روز تعطیل، تمرین، تمرین، تمرین. پشت سر هم بوده و هیچ واکنشی نشان نداده است. اگر متورم شد، می دانید که مشکلی وجود دارد. بنابراین مثبت است.”

رابطه Bairstow با دستکش داستان جذابی است که نباید فراموش شود. پدر فقید جانی، دیوید، تیم ملی انگلیس را حفظ کرد و مدتهاست که او همین کار را برای یورکشایر و انگلیس در 49 بازی از 89 بازی ملی خود انجام داده است.

“من هیجان زده هستم. این یک چالش جدید دوباره خواهد بود زیرا مشخصاً کاری است که من تا حد زیادی انجام داده ام، اما بعد از آن دوره هایی وجود دارد که شما آنقدر این کار را انجام نمی دهید زیرا به عنوان خمیر بازی می کنید. یا سفید بازی می کنید. کریکت توپ یا هر چیز دیگری. این یک چالش هیجان انگیز است که در انتظار شماست.”

در حالی که مشخص نیست که آیا او می‌تواند موفقیت‌های سال 2022 خود را با بار اضافی دستکش‌ها بازسازی کند یا خیر، بایرستو به سال فوق‌العاده‌اش در سال 2016 اشاره می‌کند. نگهبان آزمون در یک سال تقویمی. او معتقد است که این نشان می‌دهد که چرا ارزش او به‌عنوان یک دروازه‌بان در مقابل فوکس، که معمولاً به‌عنوان دستکش بزرگ‌تر در نظر گرفته می‌شود، قابل اغراق نیست.

“آن سال شگفت انگیزی بود. خیلی خاص بود، نگه داشتن و ضربه زدن. آنها چیزهایی هستند که وقتی مردم از شما می پرسند آیا می توانید آن را انجام دهید یا نه، قطعاً، تاریخ گذشته وجود دارد. من هم در شماره 7 بودم.”

“این تمام نقش بود – انتخاب کنندگان فردی را در هفت سالگی می خواستند که بتواند با درجه بالاتر ضربه بزند، اما همچنین بتواند با دم گل بزند. برای انجام این کار لازم نیست نابغه باشید. شخصی مانند آدام. گیلکریست دیدگاه دروازه‌بان‌ها را تغییر داد. او بهترین دروازه‌بان استرالیا نبود – او بهترین دروازه‌بان در استرالیا بود و سپس برنده بازی‌های کریکت برای استرالیا برنده شد. و MS Dhoni.. شما می توانید در تمام دنیا بگردید و به افرادی نگاه کنید که نگهبانان بهتری هستند، ضربه زننده های بهتری هستند و سپس یک چیز ترکیبی است که وارد آن می شود.”

بیرستو اعتراف کرد که وقتی مک کالوم انتخاب خود را به او اطلاع داد، احساس رضایت زیادی داشت. به دنبال سختی های زمستان، فصل جدیدی آغاز شده است.

“سوز می کردم. دوباره غرور من را پر کرد. گفته ام روزهای تاریکی در این زمستان وجود داشته است و سخت بوده است، بنابراین دریافت آن تماس تلفنی بعد از تمام احساساتی که در این زمستان گذرانده اید و هر چیز دیگری در این زمستان است. بایرستو در پایان گفت: “غرور زیادی در آن وجود دارد. بله، دریافت آن تماس تلفنی… عالی بود.”

انگلیس روز سه شنبه ترکیب خود را برای تست مقابل ایرلند اعلام کرد که از اول ژوئن در لردز در انگلیس برگزار می شود.

بن استوکس تیم 15 نفره را هدایت خواهد کرد و اولی پوپ که به عنوان نایب کاپیتان، ضربه زننده دست راست را بر عهده دارد.

تیم انگلیس با بازگشت جانی بایرستو، ضربه گیر ویکت بان، که از آگوست سال گذشته پس از یک سانحه گلف که باعث شکستگی پای چپ و دررفتگی مچ پا شد، از میادین دور بود، قوی شده است.

جوفرا آرچر یکی دیگر از غایبان قابل توجه خواهد بود که در تابستان باقیمانده به دلیل شکستگی استرس مکرر در آرنج راستش کنار گذاشته شد.

مارک وود و کریس ووکس، بول‌بازان سریعی هستند که برای اولین بار از مارس 2022 به تیم تست بازمی‌گردند. اگر در بازی 11 انتخاب شود، این اولین تست او در زمین خانگی در دو سال اخیر خواهد بود.

این تنها دومین آزمون بین دو ملت خواهد بود و یک امر چهار روزه خواهد بود. جالب اینجاست که اولین بازی که در سال 2019 انجام شد نیز یک بازی چهار روزه بود که انگلیس با 143 ران برنده شد.

با شروع بازی Ashes خانگی مقابل استرالیا در 16 ژوئن، انگلیس مشتاقانه منتظر است تا قبل از رویارویی با رقبای اصلی خود کمی زمان بازی بگیرد.

ترکیب: بن استوکس (ج)، جیمز اندرسون، جاناتان بیرستو، استوارت برود، هری بروک، زک کرولی، بن داکت، دن لارنس، جک لیچ، اولی پوپ، متیو پاتس، اولی رابینسون، جو روت، کریس ووکس، مارک وود.

موضوعات ذکر شده در این مقاله