“تیم بازنده باید بی سر و صدا شکست را بپذیرد”: برخورد جسورانه ویرندر سهواگ در مورد اسپات کوهلی-گامبر IPL

درام در لیگ برتر هند (IPL) 2023 درست پس از پیروزی رویال چلنجرز بنگلور بر لاکنو سوپر جاینتز در یک تریلر کم امتیاز به اوج خود رسید. عصبانیت در میدان، به ویژه بین ویرات کوهلی از RCB و نوین الحق از LSG در طول نبرد میدانی شعله ور شد، اما بعداً گوتام گامبیر نیز خود را درگیر یک درگیری لفظی دید. مشاجره کوهلی و گامبیر پس از بازی به نقطه اصلی بحث تبدیل شد و این دو نیز توسط هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) به شدت جریمه شدند.

از زمان وقوع این حادثه، نظرات کارشناسان در مورد این موضوع مطرح شده است. ویرندر سهواگ، بازکننده سابق هند، در واکنش به خشم موجود در پرونده، موضع جالبی در مورد این موضوع اتخاذ کرد و به تیم برنده پیشنهاد کرد که باید جشن بگیرند، در حالی که تیم بازنده باید “بی سر و صدا شکست را بپذیرد” و از آنجا دور شود.

“وقتی مسابقه تمام شد تلویزیون را خاموش کردم. نمی دانستم بعد از مسابقه چه اتفاقی افتاده است. روز بعد که از خواب بیدار شدم، هرج و مرج زیادی در شبکه های اجتماعی دیدم. اتفاقی که افتاد درست نبود. بازنده باید بی سر و صدا شکست را بپذیرند و راه بروند و تیم برنده باید بیرون برود و جشن بگیرد.چرا باید به هم چیزی بگویند؟من همیشه یک چیز می گویم این بچه ها نمادهای کشور هستند.اگر کاری بکنند یا بگویند میلیون ها نفر سهواگ در Cricbuzz گفت: بچه ها آنها را دنبال می کنند و احتمالا فکر می کنند “اگر نماد من این کار را انجام داده است، من هم انجام می دهم”.

علاوه بر این، در طول چت، سهوگ پیشنهاد کرد که چنین بازیکنان نمادین طرفداران زیادی در میان طرفداران از جمله کودکان دارند. از این رو، چنین مشاجراتی سابقه درستی ایجاد نمی کند. کاپیتان و کریکت سابق هند همچنین پیشنهاد کرد که محرومیت از BCCI می تواند به جلوگیری از چنین حوادثی در آینده کمک کند.

“اگر BCCI تصمیم گرفت کسی را ممنوع کند، شاید چنین حوادثی به ندرت اتفاق بیفتد یا اصلاً رخ ندهد. چنین حوادثی در گذشته چندین بار اتفاق افتاده است، بنابراین بهتر است در محیط کنترل شده اتاق رختکن هر کاری می خواهید انجام دهید.” وقتی روی زمین هستید، این چیزها زیبا به نظر نمی رسند. بچه های خودم می توانند لب خوانی کنند و به خوبی بن استوکس را درک می کنند. بنابراین آن موقع است که من احساس بدی دارم. اگر شما چنین چیزهایی را می گویید، اگر بچه های من هستند. می تواند آن را بخواند، دیگران نیز می توانند، و فردا فکر می کنند که اگر آنها (کهلی و گمبهیر) می توانند آن را بگویند، من هم می توانم.

اگرچه گامبهیر و کوهلی توسط BCCI جریمه های سنگینی دریافت کردند، هیئت مدیره هیچ یک از آنها را تعلیق نکرد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله