توهین نژادپرستانه به دوسان ولاوویچ زمانی که یوونتوس به مقام دوم سری آ رسید

یوونتوس روز یکشنبه پس از پیروزی 2-0 مقابل آتالانتا، تیم تعقیب کننده لیگ قهرمانان اروپا، که هوادارانش از دوسان ولاوویچ، گلزن یووه مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفتند، به مقام دوم سری آ صعود کرد. ساموئل ایلینگ جونیور، ملی پوش نوجوان انگلیس، 55 دقیقه پس از شروع اولین بازی خود در لیگ برتر ایتالیا، گلزنی کرد تا اینکه ولاوویچ کار را در وقت های تلف شده با دهمین گل لیگ خود در یک فصل دشوار به پایان رساند. مهاجم صربستان پس از اینکه قبلاً به عنوان یک “کولی” مورد توهین قرار گرفته بود، بخشی از هواداران میزبان را تشویق کرد و باعث شد تا بازی برای مدت کوتاهی توسط داور دانیله دووری متوقف شود.

کلمه ایتالیایی برای کولی اغلب توسط بخش‌هایی از هواداران فوتبال به عنوان توهینی برای بازیکنان بالکان و اروپای شرقی صرف نظر از قومیت آنها استفاده می‌شود.

ماسیمیلیانو آلگری، مربی یوونتوس به DAZN گفت: “متاسفانه این شعارها همچنان تکرار می شود، باید با آنها مبارزه کرد.”

من فکر می‌کنم که باید در صورت وقوع آن‌ها را نادیده بگیریم و به مسئولین اجازه دهیم وارد عمل شوند.»

یووه دو امتیاز از لاتزیو جلوتر است که شنبه در میلان شکست خورد و طبق شرایط، شانس خوبی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان فصل آینده دارد.

تیم ماسیمیلیانو آلگری 5 امتیاز نسبت به میلان رده پنجمی دارد، اما امید آنها برای راهیابی به رقابت های باشگاهی برتر اروپا از طریق صعود به لیگ به حکم فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) در مورد فعالیت نقل و انتقالات غیرقانونی بستگی دارد.

ماه گذشته، بالاترین دادگاه ورزشی ایتالیا، جریمه 15 امتیازی که در ژانویه توسط دادگاه استیناف FIGC برای یووه اعمال شده بود، لغو کرد.

یووه همچنین می تواند از طریق لیگ اروپا جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و اولین بازی نیمه نهایی آنها مقابل سویا در روز پنجشنبه در تورین برگزار می شود.

شانس آتالانتا برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر، با شکست آن‌ها همراه بود، زیرا شاگردان جیان پیرو گاسپرینی با 5 امتیاز کمتر از اینتر در رده چهارم و در جایگاه لیگ کنفرانس اروپا قرار گرفتند.

گاسپرینی سعی کرد توهین‌هایی را که ولاوویچ از طرف هواداران آتالانتا دریافت کرد کم‌اهمیت جلوه دهد و گفت که باید بین توهین‌های فردی و توهین‌های نژادپرستانه تمایز قائل شد.

بعد از آن روز یکشنبه، ناپولی اولین حضور خود را در مقابل هواداران خانگی خود از زمان قهرمانی ایتالیا برای اولین بار از سال 1990 که میزبان فیورنتینا بود، انجام داد.

پس از اینکه ناپولی در اواسط هفته اسکودتوی خود را با رکورد برابر با 5 بازی برای بازی، تثبیت کرد، حال و هوای مهمانی ناپل را فراگرفته است، هواداران در اطراف استادیوم که به نام نماد آنها دیگو مارادونا نامگذاری شده است، آتش بازی می کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله