تولوز برای قهرمانی در جام حذفی فرانسه نانت را تخریب کرد

لوگان کاستا و تییس دالینگا هر دو دو گل به ثمر رساندند تا تولوز با نتیجه 5-1 نانت را شکست داد تا برای اولین بار از سال 1957 قهرمان جام حذفی فرانسه شود. کاستا در عرض 4 دقیقه با ضربه سر تولوز را به ثمر رساند. با نیم ساعت بازی در ورزشگاه دو فرانس. زکریا ابوخلال یک پیروزی به یاد ماندنی را برای تولوز در اواخر نیمه دوم پس از اینکه لودویک بلاس از روی نقطه به نانت تسلی داد، به پایان رساند.

کاستا گفت: “این یک رقابت نمادین در این کشور است و ما افتخار می کنیم. ما این کار را انجام دادیم، ما در تاریخ باشگاه ثبت شده ایم.”

با این حال، اگر میلان در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا واجد شرایط باشد، تولوز این خطر را دارد که نتواند فصل آینده در اروپا بازی کند زیرا هر دو باشگاه متعلق به شرکت سرمایه گذاری ایالات متحده RedBird Capital Partners هستند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از بازی با بازیکنان حاضر در تونل دست داد و ترس از استقبال خصمانه پس از اصلاحات حقوق بازنشستگی بسیار نامطلوب خود را که موجب اعتراضات و اعتصابات سه ماهه شده بود، کنار زد.

تولوز در بازگشت به لیگ 1 فصل خوبی را سپری می کند و به راحتی در میانه جدول نشسته و برای اولین بار در 66 سال گذشته به فینال می رسد.

برد 6-3 آنها مقابل آنجرز در سال 1957 همچنان پر امتیازترین نمایشنامه مسابقات است، اما باشگاه یک دهه بعد در ادغام ناپدید شد و نسخه جدیدی در سال 1970 تأسیس شد.

تولوز در مواجهه با تیم نانت که در نبردی برای بقای خود در لیگ برتر گرفتار شده بود، بلافاصله با یک قهرمان بعید کنترل را در دست گرفت زیرا کاستا دو گل اول فصل خود را در عرض 10 دقیقه به ثمر رساند.

مدافع میانی کیپ ورد که در این فصل تقریباً به طور انحصاری در جام حضور داشته است، در دروازه افتتاحیه از کرنر برانکو فن دن بومن، آندری ژیروتو را شکست داد و به قدرت رسید.

ون دن بومن دوباره در منشا دوم تولوز بود، ضربه ایستگاهی هافبک هلندی که توسط استین اسپایرینگ از روی دروازه به عقب برگردانده شد تا کاستا با تکان دادن قاطعانه آلبان لافونت را کنار بزند.

مصطفی محمد، مهاجم نانت، پس از ضربه زدن به کرنر، دروازه بان تولوز، گابریل سوازو، تلاش کرد.

تولوز به زودی برتری خود را افزایش داد زیرا سوازو یک توپ فوق العاده را برای دالینگا به هم زد تا از لافونت در حال پیشروی بلند شود.

پس از اینکه ضربه فارس چایبی توسط لافونت به آرامی به سمت مهاجم هلندی برگشت داده شد، دالینگا سپس یک ریباند انجام داد.

نانت در نیمه دوم پس از اینکه راسموس نیکولایزن روی فابین سنتونزه در محوطه جریمه خطا کرد، یک گل را عقب کشید.

بلاس که در فینال سال گذشته مقابل نیس برنده را شکست داد، بار دیگر این کار را انجام داد، اما این بار برای قناری ها تسلی ناچیزی بود.

ابوخلال شب باشکوهی را برای تولوز با حفاری یک پنجم از لبه محوطه به پایان رساند و باعث شد تا هواداران ارغوانی‌پوش خود به شادی بپردازند و در عین حال نانتی را که روحیه خود را از دست داده‌اند مجبور به جمع‌آوری سریع برای جلوگیری از بدبختی بیشتر سقوط کنند.

نیکلاس پالویس، مدافع نانت گفت: چیزی برای گفتن وجود ندارد، ما حاضر نشدیم. حالا ما باید در لیگ امتیاز بگیریم. باید ذهنمان را پاک کنیم، کار سختی خواهد بود.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله