تصمیم پاری سن ژرمن برای طلاق لیونل مسی پس از تعلیق سوپراستار به دلیل سفر غیرمجاز به عربستان

رابطه پاری سن ژرمن با لیونل مسی پس از دو سال سخت پس از تصمیم قهرمان فرانسه مبنی بر تعلیق برنده هفت بار توپ طلا به دلیل سفر غیرمجاز به عربستان سعودی، قرار است به پایان برسد. زمانی که مسی در آگوست 2021 از بارسلونا به پاریس آمد، مورد استقبال طرفدارانی قرار گرفت که به عنوان یک قهرمان مورد استقبال قرار گرفت، و قرار بود مسی مردی باشد که موفقیت دست نیافتنی PSG را در لیگ قهرمانان به ارمغان بیاورد. نتیجه ای حاصل نشده است و برخی از آن هواداران اخیراً علیه بازیکنی مخالفت کرده اند که آنها را نماد تمام باشگاه می دانند، در تمرکز بر خریدهای فوق ستاره در حالی که نتوانسته اند یک تیم واقعی رقابتی بسازند، اشتباه کرده اند.

با توجه به اینکه در مقطعی به نظر می رسید امضای مسی را برای یک فصل دیگر تضمین می کند، یک ماه پیش این باشگاه قطری اعلام کرد که این بازیکن در حال حاضر “بسیار بیشتر” احتمال دارد که در پایان کمپین زمانی که قراردادش منقضی شود، جدا شود.

رویدادهای این هفته مطمئناً آخرین نی است.

مسی که در ماه ژوئن 36 ساله خواهد شد، روز یکشنبه در شکست خانگی 3-1 پی اس جی مقابل لوریان در لیگ 1 بازی کرد.

وی سپس به عربستان سعودی سفر کرد تا به تعهدات خود در قالب قراردادی با دفتر گردشگری این کشور عمل کند.

در نتیجه مسی یک جلسه تمرینی را که برای روز دوشنبه پس از شکست آخر هفته انجام داده بود، از دست داد.

پاری سن ژرمن علیرغم اینکه مسی یکی از بزرگان این ورزش بود، به سرعت برای تنبیه مسی اقدام کرد.

او با وجود اینکه پاری سن ژرمن برای حفظ عنوان قهرمانی فرانسه با پنج بازی باقی مانده در این فصل به امتیازات نیاز دارد، محروم شده است.

یک منبع آگاه از روند انضباطی به خبرگزاری فرانسه گفت که کاپیتان قهرمان جام جهانی آرژانتین “چند روز” از میادین دور خواهد بود.

رسانه های مختلف در فرانسه گزارش دادند که او به مدت دو هفته تعلیق خواهد شد.

این منبع افزود: «او نمی‌تواند تمرین کند، نمی‌تواند بازی کند و تا زمانی که اقدامات انضباطی وجود دارد، پولی دریافت نخواهد کرد.»

ساعاتی بعد، هیئت گردشگران عربستان سعودی بیانیه‌ای مطبوعاتی برای جشن گرفتن دیدار مسی منتشر کرد و جزئیات «برنامه سفر پر از مربا» او را که شامل غذا دادن به گله‌ای از غزال بود، منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: سفر مسی به عربستان مملو از فعالیت‌های هیجان‌انگیز بود و برای همه اعضای خانواده چیزی وجود داشت.

در همین حال، هم تیمی های او پس از متحمل شدن ششمین شکست در 17 بازی لیگ 1 در سال 2023، به زمین تمرین در پاریس بازگشتند.

بازگشت بارسلونا امکان پذیر است؟

با توجه به اختلافات اخیر بین قطر و همسایه خلیج فارس، اینکه مسی باید تمرینات خود را برای پرواز به عربستان سعودی از دست بدهد، می تواند برای مالکان پی اس جی شرم آور باشد.

عربستان سعودی در سال 2017 به همراه امارات متحده عربی، مصر و بحرین یک محاصره دیپلماتیک علیه قطر اعمال کرد، اگرچه یک توافق آشتی در ژانویه 2021 امضا شد و از آن زمان این کشورها روابط خود را تجدید کردند.

صفحه اول روزنامه فرانسوی L’Equipe شماره روز چهارشنبه تصاویری از مسی و ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن را منتشر کرد. عنوان «فرق» خوانده شد.

زمانی که مسی توسط پاری سن ژرمن رونمایی شد، او گفت که کسب یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان “رویای” او بوده و فکر می کند که در “مکان ایده آل” برای انجام آن است.

با این حال معلوم می شود که اضافه کردن مسی سالخورده به حمله ای که کیلیان امباپه و نیمار در آن حضور دارند، دستور العملی برای موفقیت اروپا نیست.

با مسی، پاری سن ژرمن در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا متوالی حذف شد.

آنها فصل گذشته لیگ 1 را بردند و امسال نیز در مسیر قهرمانی قرار دارند، حتی اگر به سمت خط پایان لنگند.

مسی در اولین فصل سخت در پاریس تنها 11 گل به ثمر رساند و جدایی اش از بارسلونا را هضم کرد.

او در این فصل 20 بازی در تمام رقابت‌ها انجام داده است و همچنین بهترین بازیکن در لیگ 1 است.

مسی تفاهم خوبی با امباپه پیدا کرده است اما تنها اجمالی از او در بهترین حالتش دیده می شود.

شانس پی اس جی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با از دست دادن مسی کم نخواهد شد، اما باید دید خود این بازیکن به کجا می رسد.

بارسلونا تمایل خود را برای بازگرداندن او پنهان نکرده است، با این حال مسائل مالی مداوم کاتالان ها توانایی آنها را برای انجام یک معامله با تردید مواجه کرده است.

هیچ گزینه واضح دیگری در اروپا برای مسی وجود ندارد، به این معنی که او ممکن است به فکر انتقال به جای دیگری باشد.

تیم MLS اینتر میامی، متعلق به دیوید بکهام، مدت هاست که به عنوان مقصد احتمالی مسی در نظر گرفته می شود.

دیگری عربستان سعودی است، جایی که او می تواند رقابت خود را با کریستیانو رونالدو که اخیراً به تیم النصر ریاض رفته است، تجدید کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله