تصمیم بزرگ ICC در آستانه فینال آزمون قهرمانی جهان، “سیگنال نرم” توسط داوران داخل زمین حذف شد

دادگاه بین المللی کیفری تصمیم گرفته است که «سیگنال نرم» بحث برانگیز مقامات میدانی را که اغلب توسط کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته بود، کنار بگذارد، زیرا اعتقاد بر این است که پس از ارجاع تصمیم به طبقه بالا، سردرگمی بیشتری برای داوران تلویزیون ایجاد کرده است. از «سیگنال نرم» برای تعیین اعتبار صیدهای گرفته شده از زمین استفاده شد که لزوماً نمی‌توان آن را با چشم غیر مسلح تأیید کرد. طبق قوانین ICC، “سیگنال نرم، ارتباط بصری داور پایانی بولر با داور سوم (همراه با اطلاعات اضافی از طریق رادیو دو طرفه در صورت لزوم) از تصمیم اولیه او در زمین قبل از شروع بازبینی داور است. “

تا به حال، داور داخل زمین بر اساس احساس درونی خود، علامت «خارج» یا «خارج نشدن» می داد. و داور سوم مجبور شد با “سیگنال نرم” به میدان برود زیرا اکثر فیلم ها بی نتیجه بودند.

ICC پس از تأیید توصیه‌های کمیته کریکت مردان به رهبری سوراو گانگولی و کمیته کریکت زنان، ICC تغییراتی را در «شرایط بازی» اعلام کرد.

ICC گفت: “تغییر عمده شامل حذف سیگنال نرم افزاری بود و داوران دیگر نیازی به دادن سیگنال نرم در هنگام ارجاع تصمیمات به داور تلویزیون ندارند. داوران داخل زمین قبل از هر تصمیمی با داور تلویزیون مشورت خواهند کرد.” .

گانگولی کاپیتان سابق هند گفت: “سیگنال های نرم در جلسات قبلی کمیته کریکت در چند سال گذشته مورد بحث قرار گرفته است. کمیته این موضوع را طولانی بررسی کرد و به این نتیجه رسید که سیگنال های نرم غیرضروری و گاهی گیج کننده هستند، زیرا ارجاعات شکار ممکن است در پخش مجدد بی نتیجه به نظر برسد. ” اطلاعیه بزرگ دیگر شامل اجباری کردن کلاه ایمنی برای موقعیت های پرخطر بود. استفاده اجباری از کلاه ایمنی برای موارد زیر خواهد بود: زمانی که ضربه‌زنان روبه‌روی بولرهای تندرو هستند، زمانی که ویکت‌بازها در مقابل پاجوش‌ها ایستاده‌اند، زمانی که زمین‌بازان نزدیک به خمیر در جلوی ویکت هستند.

گانگولی گفت: «ما همچنین درباره ایمنی بازیکنان صحبت کردیم که برای ما بسیار مهم است.

کمیته تصمیم گرفت که برای اطمینان از ایمنی بازیکنان، استفاده از کلاه ایمنی در موقعیت‌های خاص اجباری شود.» “قانون ضربه آزاد” جدید همچنین یک اضافه جزئی به قانون ضربه آزاد وجود دارد که هر دوی که با ضربه آزاد به ثمر می‌رسد زمانی که توپ به استامپ برخورد می‌کند، از هم اکنون به‌عنوان دوهای گل‌خورده شمرده می‌شود. این بدان معناست که اکنون می‌توان باترها را با ضربه آزاد شکست داد و برای همین کار به دویدن پرداخت.

این تغییرات در تاریخ 1 ژوئن 2023 با آزمون لرد بین انگلیس و ایرلند، یک مسابقه چهار روزه، اعمال خواهد شد.

فینال مسابقات جهانی آزمایشی بعدی بین هند و استرالیا که از 7 ژوئن آغاز می شود نیز از این شرایط جدید بازی پیروی خواهد کرد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله