تساوی نجات اورتون در لستر، اما روباه ها از رده سوم جدول صعود کردند

الکس ایووبی، بازیکن اورتون، تساوی 2-2 مقابل رقیب سقوط لستر را نجات داد، اما این روباه ها بودند که پس از جدال مهم روز دوشنبه از رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کردند. ایووبی گل تساوی نیمه دوم را در استادیوم کینگ پاور پس از اینکه جیمز مدیسون فرصت را هدر داد تا لستر را 3-1 جلو بیاندازد، با مهار پنالتی او توسط جردن پیکفورد به ثمر رساند. دومینیک کالورت-لوین با یک پنالتی زودهنگام اورتون را پیش انداخت، قبل از اینکه لستر با گل های کاگلار سویانکو و جیمی واردی به او پاسخ داد.

لستر که یکی از 12 بازی اخیر خود در لیگ را برده است، با تفاضل گل از منطقه سقوط خارج شد.

روباه ها، قهرمان لیگ برتر در سال 2016، برای جلوگیری از بازی در چمپیونشیپ برای اولین بار در 9 سال گذشته مبارزه می کنند.

دین اسمیت، سرمربی لستر گفت: “ما یک پنالتی را 3-1 از دست دادیم، اما همچنین در نیمه اول برای مدت طولانی در رده دوم بهترین ها قرار داشتیم.”

ما می‌دانستیم که نتیجه امروز مشخص نمی‌کند که چه اتفاقی می‌افتد. ما از رده سوم جدول بیرون آمدیم، اما هنوز چهار بازی باقی مانده است.»

اورتون که آخرین بار در سال 1954 در لیگ دسته دوم بازی کرد، همچنان در رده نوزدهم قرار دارد.

شاگردان شان دایچ با چهار بازی باقی مانده برای هر یک از پنج باشگاه انتهای جدول، یک امتیاز با امنیت فاصله دارند.

اورتون در فصل گذشته تحت هدایت فرانک لمپارد به سختی از سقوط فرار کرد، اما درگیری های آنها دوباره در این دوره منجر به انتصاب دایچه در ژانویه شد.

تافی ها در دو بازی از سه بازی اول دایچه، آرسنال و لیدز را شکست دادند، اما از آن زمان تاکنون تنها یکی از 11 بازی را برده اند و اعتراضات خشمگین هواداران را علیه سلسله مراتب باشگاه برانگیخته است.

دایچه گفت: “ما اعصاب خود را حفظ کردیم، به تلاش برای خلق چیزها ادامه دادیم و در مجموع عملکرد خوبی داشتیم، اگرچه سه امتیاز را کسب نکردیم.”

“من برای قدم زدن در قسمت اینجا نیامدم. می دانستم که این یک چالش خواهد بود. تنها جرم امشب دو هدف بسیار نرم بود، اما ذهنیت چیزی است که ما می خواهیم.”

با وجود شورش در میان هواداران مسافرتی اورتون، آنها در دقیقه 15 پیش افتادند.

تیموتی کاستان بیهوده یک ضربه پنالتی را با یک ضربه عجولانه روی کالورت-لوین دریافت کرد در حالی که مهاجم سعی داشت پاس بلند سیموس کلمن را مهار کند.

کالورت-لوین اولین گل خود را از اکتبر و دومین گل خود در یک کمپین آسیب دیده را به ثمر رساند.

لستر نیاز به یک پاسخ داشت و آنها با دو گل در فاصله 11 دقیقه قاطعانه ارائه کردند.

سانتر دقیقه 22 هاروی بارنز توسط ووت فائس به سمت دروازه برگشت و سویونکو با یک ضربه نیمه توپ به توپ ضربه زد که مانع از مهار ضعیف جردن پیکفورد شد.

– واردی سال ها را به عقب برمی گرداند –

در دقیقه 33 خط دفاعی اورتون دوباره لو رفت.

ایووبی خیلی راحت مالکیت توپ را از دست داد و واردی سال ها را با یک دویدن تاول به عقب برگرداند تا به پاس مدیسون برسد و پیکفورد را دور بزند تا پایانی جذاب داشته باشد.

اورتون در خط دفاعی به هم ریخته بود و مایکل کین در وقت های تلف شده نیمه اول یک پنالتی را دریافت کرد که با بازوی کشیده اش جلوی ارسال بارنز را گرفت.

اما مدیسون پنالتی خود را مستقیماً به پیکفورد زد تا امیدی دوباره به اورتون بدهد.

این سیو همچنین قدردانی از آمادگی پیکفورد دروازه بان انگلیس بود.

دوربین های تلویزیونی تصویری از بطری آب او را در پشت تور نشان دادند که با جزئیات مربوط به پنالتی گیران احتمالی لستر پوشیده شده بود، از جمله یادداشت: “جیمز مدیسون – بمان – 60 درصد وسط”.

پیکفورد گفت: “من تکالیفم را انجام دادم. امروز صبح با آن تماس گرفتم که کجا بروم. او بازیکن خوبی است و انتظار داشت من حرکت کنم، اما من به او دوبلوف زدم.”

ایووبی مدیسون را وادار کرد تا برای از دست دادن خود پرداخت کند زیرا هافبک اورتون در دقیقه 54 بازی را به تساوی کشاند.

در یک فینال پر تنش، ضربه سر واردی توسط جیمز تارکوفسکی از خط خارج شد، در حالی که ایورسن در پای کالورت-لوین مهار کرد و سپس موشک عبدالله دوکور را دفع کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله