بیندیارانی دوی وزنه‌بردار هندی در مسابقات قهرمانی آسیا مدال نقره گرفت

بیندیارانی دیوی وزنه‌بردار هندی پس از یک عملکرد بی‌نظیر در بخش قاپ، به سرعت جبران کرد و در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره در روز شنبه در رقابت‌های وزن 55 کیلوگرم زنان به مدال نقره دست یافت. دارنده مدال نقره بازی های مشترک المنافع در مجموع 194 کیلوگرم (83 کیلوگرم 111 کیلوگرم) تلاش کرد، زیرا او تعداد مدال های هند را در این دوره از مسابقات قهرمانی باز کرد. او همچنین در بخش ضربات تند و سریع برنده نقره شد. این در حالی است که مدال ها در وزن غیر المپیکی است.

مانیپوری دو بالابر ناموفق داشت — هر کدام یکی در ضربات سریع و سریع. اما یک مدال طلا حتی اگر آن دو بالابر را کامل می کرد از دست او خارج می شد.

چن گوان لینگ از چین تایپه با وزنه 204 کیلوگرم (90 کیلوگرم 114 کیلوگرم) مدال طلا را به دست آورد در حالی که ویتنام و ویتنام با وزن 192 کیلوگرم (88 کیلوگرم 104 کیلوگرم) مدال برنز را به دست آورد.

وزنه برداران برتر در وزن 55 کیلوگرم، برای واجد شرایط بودن در بازی های پاریس در سال آینده، کلاس های وزنی را افزایش داده یا پایین آورده اند.

بینیارانی کار خود را به خوبی آغاز کرد و دو تلاش اول خود را در قاپ 80 و 83 کیلوگرم با سهولت نسبی انجام داد، اما تلاش 85 کیلوگرمی او بدون بلند کردن در نظر گرفته شد. بهترین وزن شخصی او در ضربات قاپ 86 کیلوگرم است.

مانیپوری که پس از مسابقه قاپ چهارم شد، با بلند کردن دومین وزنه بلند در دو ضرب، زمین را پوشاند.

سپس، او موفق نشد، تلاش کرد تا مجموع خود را با وزنه 115 کیلوگرمی بهبود بخشد. او سال گذشته 116 کیلوگرم را در بیرمنگام CWG بلند کرده بود.

مانیپوری مجبور شد برای این مسابقه به وزن 55 کیلوگرم اصلی خود برگردد به دلیل مصدومیتی که قبل از آزمایشات انتخابی متحمل شده بود.

او در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته به وزن 59 کیلوگرم، که در المپیک پاریس حضور دارد، رفت و در آنجا بیست و پنجم شد.

پیش از این مسابقات، ویجی شارما سرمربی تیم تاکید کرده است که هدف این است که بیندیارانی فقط در این رویداد که یکی از مسابقات مقدماتی المپیک پاریس است، شرکت کند و در بازی‌های آسیایی اواخر امسال به اوج خود برسد.

بر اساس قانون مقدماتی المپیک 2024، یک وزنه بردار باید به طور اجباری در مسابقات قهرمانی جهانی 2023 و جام جهانی 2024 شرکت کند.

جدای از دو مورد فوق، یک بالابرنده همچنین باید در سه رویداد اضافی زیر شرکت کند – مسابقات قهرمانی جهانی 2022، مسابقات قهرمانی قاره ای 2023، جایزه بزرگ 2023، جایزه بزرگ 2023 و مسابقات قهرمانی قاره ای 2024.

میرابای چانو و بینیارانی پس از شرکت در اینجا و در مسابقات جهانی سال گذشته، اکنون باید در یک رویداد دیگر، به غیر از دو رویداد اجباری، شرکت کنند.

فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) در پایان دوره مقدماتی، رده بندی انتخابی المپیک (OQR) هر وزن را منتشر خواهد کرد.

بهترین عملکرد سه وزنه بردار در مسابقات مقدماتی برای ارزیابی نهایی در نظر گرفته می شود. PTI APA AH AH

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله