باپی هانسدا از اودیشا اولین هندی است که در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا در ماده 400 متر با مانع مردان به مدال نقره دست یافت.

باپی هانسدا، جدیدترین ورزشکار هندی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا که روز یکشنبه در تاشکند ازبکستان در جریان است، مدال نقره 400 متر با مانع را به دست آورد. او زمان 51.38 ثانیه را ثبت کرد که بهترین رکورد شخصی او بود تا از کودا لیاناژ آیومال از سریلانکا که با زمان 51.40 به مدال برنز دست یافت، در حالی که ماهامت آباکار عبدالرحمن از قطر با زمان 50.91 ثانیه طلا را به دست آورد.

ناوین پاتنایک، وزیر ارشد، گفت: “من به باپی به خاطر موفقیتش در سطح آسیا تبریک می گویم. او نمونه ای الهام بخش برای سایر ورزشکاران است. باپی علیرغم چالش های فراوان در زندگی شخصی اش توانسته به این موفقیت دست یابد. ای کاش. باپی، مربیان و کل تیم Odisha Reliance Foundation HPC بهترین است. من خوشحالم که سرمایه گذاری ما در اکوسیستم ورزشی شروع به نشان دادن نتایج کرده است.”

باپی، بومی باستا در بالاسوره – منطقه ای ساحلی در شمالی ترین قسمت اودیشا، در حال حاضر بخشی از مرکز عملکرد عالی دو و میدانی بنیاد تکیه اودیشا است و پیشرفت های قابل توجهی در 400 متر با مانع داشته است. باپی اخیرا در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور جوانان با زمان 51.90 ثانیه مدال طلا را کسب کرد. باپی با این زمان در رده سنی زیر 18 سال در رده اول جهان قرار گرفت و به قهرمانی دو و میدانی جوانان آسیا نیز راه یافت.

وزیر ارشد پاتنایک اخیراً باپی هانسدا را با جایزه نقدی 25 لک برای شاهکارش در مسابقات ملی تجلیل کرده بود.

در مورد مسابقه باپی در تاشکند، یک سرمربی خوشحال HPC Reliance اودیشا، مارتین اونز، گفت: “باپی مسابقه شجاعی را انجام داد. او قبل از مسابقه کمی عصبی بود زیرا دیروز در گرمایی که به او منصوب شده بود سوم شد. خط 8. من امروز آن را تلاش شجاعانه او می نامم زیرا او تقریباً در خط 8 کور می دوید، او کمی از میانه راه عقب بود اما پایان درخشانی داشت. با توجه به اینکه این تنها 5مین تلاش او در 400 متر با مانع است، فوق العاده است. دستاورد و پسر به بهترین شکل شخصی خود رسیده است.”

سرمربی تیم به چشم انداز باپی در رویدادهای آینده نیز خوش بین است. او بعداً برای کسب افتخار در مسابقات قهرمانی مشترک المنافع در ماه آگوست رقابت خواهد کرد. مارتین افزود: “ما به دنبال بردن او برای مسابقات قهرمانی کشورهای مشترک المنافع در ماه آگوست و سپس آماده شدن برای مسابقات قهرمانی جهانی نوجوانان در سال آینده هستیم. این بچه پتانسیل زیادی دارد.”

مرکز دو و میدانی با کارایی بالا بنیاد تکیه اودیشا یک تلاش مشترک بین دولت اودیشا و بنیاد تکیه است با هدف اطمینان از اینکه استعدادهای ورزشی هند و اودیشا به بهترین زیرساخت ها، تیم مربیگری، تجهیزات، پزشکی ورزشی و پشتیبانی توانبخشی دسترسی دارند. برای ارائه در بالاترین سطوح عملکرد مورد نیاز است. از سال 2019، Odisha Reliance Foundation HPC بیش از 50 ورزشکار را در رشته های مختلف دو و میدانی آموزش داده و مدال های زیادی را در سطح ملی و بین المللی کسب کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله