بازیکن سابق انگلیس می گوید پیراهن “Hand Of God” ساخته دیگو مارادونا برای فروش نیست

بازیکن سابق انگلیس می گوید دیگو مارادوناس

پیراهن دیگو مارادونا از بازی انگلیس در موزه ملی فوتبال مانچسترز به نمایش گذاشته شده است.© خبرگزاری فرانسه


هافبک سابق انگلیس ، استیو هاج ، اصرار دارد که پیراهنی که دیگو مارادونا در به ثمر رساندن دو گل شاخص به سه شیر در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 پوشیده است ، فروشی نیست. هاج پیراهن های خود را با مارادونا که هفته گذشته در سن 60 سالگی درگذشت در پایان مسابقه که در آن اسطوره آرژانتینی به مشت دروازه “دست خدا” معروف شد تعویض کرد و سپس از داخل نیمه خود به گل زد یک ثانیه خیره کننده در حالی که آرژانتین 2-1 پیروز شد.

اخبار

این پیراهن اکنون در موزه ملی فوتبال در منچستر به نمایش گذاشته شده است.

هاج گفت که در روزهای گذشته از سوالات پیراهن غرق شده بود و شایعاتی را که به دنبال مبلغی هفت رقمی برای فروش آن بود ، رد کرد.

هاج 58 ساله به بی بی سی گفت: “من 34 سال است که آن را دارم و هرگز سعی نکرده ام آن را بفروشم.” “من داشتن آن را دوست دارم. از نظر احساسی باورنکردنی است.”

“من افرادی را داشته ام که بی وقفه درب من را می زنند و تلفن از هر تلویزیون و رادیو و حتی ایستگاه های خارجی مدام زنگ می خورد.

“این ناراحت کننده بوده است و خوب نبوده است. من مقالاتی را در اینترنت دیده ام و کمی پرواز کرده است که می گوید من یک میلیون یا دو میلیون می خواهم و برای پول دور آن را می گردانم.”

“من آن را بی احترامی و کاملاً اشتباه می دانم. این برای فروش نیست. من سعی در فروش آن ندارم.”

هاج به “نبوغ” یکی از بزرگترین بازیکنانی که این بازی دیده است ادای احترام کرد و گفت که او هرگز مارادونا را مقصر نمی داند که با دست خود شانس گلزنی را به دست آورده است.

تبلیغ شده

وی افزود: “باید بگویم كه من هرگز یك بار او را به خاطر هندبال سرزنش نكرده ام. حتی یك بار.” “این از کار افتاده بود اما افرادی که فوتبال بازی می کنند می دانند که شما بارها و بارها چیزها را امتحان می کنید.”

“از هر گوشه دنیا او احترام داشت و مردم از نبوغ او قدردانی می کردند. آن بازی هرگز در تاریخ فوتبال فراموش نخواهد شد.”

مباحث ذکر شده در این مقاله