بارسا بتیس را شکست داد تا از مادرید شایعه جلوتر بماند

بارسلونا روز شنبه رئال بتیس 10 نفره را با نتیجه 4-0 شکست داد تا یک قدم به قهرمانی لالیگا برای اولین بار از سال 2019 نزدیکتر شود. رئال مادرید با نتیجه 4-2 آلمریا را شکست داد و فاصله را به 8 امتیاز کاهش داد اما بارسلونا پیروز شد و دوباره خود را بازگرداند. امتیاز 11 آندریاس کریستنسن، روبرت لواندوفسکی و رافینیا در نیوکمپ برای بارسا گل زدند و گویدو رودریگز در اواخر بازی با گل به خودی به پایان رسید.

اخراج زودهنگام ادگار گونزالس، شب آسانی را برای تیم ژاوی هرناندز برای حفظ برتری خود در شش بازی باقی مانده ایجاد کرد.

با پیروزی راحت تیمش، ژاوی لمینه یامال مهاجم 15 ساله را به خدمت گرفت تا جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه شود که اولین حضورش در لالیگا را تجربه کرده است.

بتیس همچنین خواکین سانچز 41 ساله را برای آخرین حضورش در نیوکمپ قبل از بازنشستگی در پایان فصل به خدمت گرفت و هواداران بارسلونا او را به شدت تشویق کردند.

کاتالان ها پس از شکست 2-1 مقابل رایو وایکانو در اواسط هفته به عقب برگشتند.

ژاوی گفت: ما واکنشی ایجاد کردیم. ما خیلی پیشرفت کردیم، این واکنش بسیار خوبی از سوی کل تیم بود.

1-0 پیش رفتیم و بعد از کارت قرمز، به نفع ما بود.

ژاوی پس از مصدومیت، کریستنسن را وارد ترکیب اصلی کرد و او تأثیر سریعی در بازگشت او گذاشت.

رافینیا توپ شرورانه‌ای را وارد دروازه کرد که رونالد آرائوخو به سختی آن را از دست داد اما کریستنسن به دنبال ضربه سر به خانه رفت.

بتیس زمانی عقب افتاد که مدافع ادگار بعد از نیم ساعت به دلیل دو کارت زرد اخراج شد.

لواندوفسکی بلافاصله پس از آن که ژول کونده با یک سانتر کوتاه به او ضربه زد، نوزدهمین گل خود را در لیگ به ثمر رساند.

لهستانی، بهترین گلزن لالیگا، پس از اینکه کریم بنزما، بازیکن رئال مادرید، پیشتر هت تریک کرد، واکنش نشان داد.

سه دقیقه بعد، رافینیا ضربه سوم را زد، یک حرکت هوشمندانه در پشت خط دفاعی انجام داد و با ارسال چیپ سرخیو بوسکتس به پایان رسید.

ژاوی در کمتر از 15 دقیقه مانده به پایان بازی، عثمان دمبله را وارد زمین کرد، در حالی که نیوکمپ از بازگشت وینگر خوشحال شد.

رودریگز در ارسال آنسو فاتی به گل چهارم رسید و بارسلونا در دقیقه 82 گل چهارم را به ثمر رساند.

تقریباً 90000 هوادار خانگی نیز با اولین بازی یامال 15 ساله در مراحل پایانی مواجه شدند و وینگر با ضربه ای که روی سیلوا دفع کرد، نزدیک بود به گل برسد.

رافینها افزود: “ما در مورد این موضوع روی نیمکت صحبت می کردیم، زمانی که من در 15 سالگی فکر می کنم برای تیم محله خود بازی می کردم.”

و دیدن او در این ورزشگاه، با این همه مردم، باورنکردنی است.

– مادرید شیک –
بنزما با سه گانه خود در این فصل به 17 گل در لالیگا صعود کرد و اکنون دو گل از لواندوفسکی عقب است.

بنزما در نیمه اول سه گانه خود را به ثمر رساند و رودریگو در اوایل نیمه دوم گل چهارم را برای مادرید به ثمر رساند، در حالی که لازارو و لوکاس روبرتون در رده پانزدهم برای میهمان گل زدند.

روبی، سرمربی آلمریا چندین تغییر در تیم معمولی خود ایجاد کرد، به وضوح متقاعد نشده بود که تیمش بتواند از سانتیاگو برنابئو امتیاز بگیرد – دیدار روز سه شنبه الچه باید برای بقای آنها سودآورتر باشد.

مادرید در طول یک بازی سرگرم کننده با آزادی در حمله بازی کرد، هرچند که تنش کم بود و امید آنها برای حفظ عنوان قهرمانی حداقل بود.

کارلو آنچلوتی، سرمربی تیم به خبرنگاران گفت: “در حمله، تیم بسیار خطرناک است، با کیفیت کریم، وینی، رودریگو، با توپ ما بسیار خوب بازی می کنیم.”

بازی هایی وجود دارد که در آنها سطح تهاجمی بسیار خوب به نظر می رسد، مانند امروز.”

وینیسیوس جونیور بنزما را برای ضربه زدن به بنزما آماده کرد تا زودتر از بن بست خارج شود.

پاس گل رودریگو برای گل دوم بنزما یکی از نکات جالب این بازی بود و مهاجم توپ را به سمت خود تکان داد تا از ساموئل کاستا فرار کند.

رودریگو به DAZN گفت: “فکر می کنم این یک پاس برای خودم بود، جایی برای رفتن نداشتم، این یک پاس خوب برای خودم با پاشنه پا بود.”

بنزمای 35 ساله هت تریک خود را در دقیقه 42 از روی نقطه پنالتی پس از خطای ناشیانه لارجی رمضانی روی لوکاس وازکز تکمیل کرد.

ضربات بنزما به او کمک کرد دو گل از هوگو سانچز، مهاجم سابق مادریدی پیشی بگیرد و با 236 گل به چهارمین گلزن برتر لالیگا در تمام دوران تبدیل شود.

وینیسیوس پس از ضربه زدن به مراحل پایانی راه پیدا کرد اما آنچلوتی گفت که وینگر برای بازی در فینال کوپا دل ری آخر هفته آینده آماده است.

تیم پایین الچه با پیروزی 4-0 مقابل رایو وایکانو، که در نیمه اول به 10 نفر کاهش یافت، فعلاً از سقوط جان سالم به در برد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله