ایگا سویاتک به دور سوم اوپن فرانسه، Jannik Sinner Out

ایگا سویاتک در مسابقات آزاد فرانسه© AFP

ایگا سویاتک، قهرمان وقت، تلاش خود را برای تبدیل شدن به اولین زنی که در 16 سال گذشته با موفقیت از عنوان قهرمانی اوپن فرانسه دفاع می کند، با صعود به دور سوم در روز پنجشنبه ادامه داد. شماره یک جهان، کلر لیو آمریکایی را 6-4، 6-0 در کورت فیلیپ شاتریه شکست داد. سویاتک که روز چهارشنبه 22 ساله شد، روز شنبه برای حضور در هفته دوم به مصاف وانگ شینیو از چین می رود.

ستاره لهستانی اگر نتواند چهارمین عنوان گرند اسلم انفرادی را بالای سر ببرد، ممکن است هفته آینده برای اولین بار در بیش از یک سال رتبه یک جهان را از دست بدهد.

جاستین هنین آخرین زنی بود که در سال 2007 قهرمان رولان گاروس پیاپی شد و سومین قهرمانی متوالی و چهارمی را در مجموع کسب کرد.

گناهکار بیرون ریخته شد

یانیک سینر، بازیکن هشتم ایتالیا، دو امتیاز مسابقه را از دست داد تا اینکه در دور دوم روز پنجشنبه توسط دانیل آلتمایر آلمانی پس از یک نبرد دراماتیک در پنج ست، از مسابقات آزاد فرانسه حذف شد. آلتمایر، شماره 79 جهان، دو بار در اواخر ست چهارم امتیاز مسابقه را از دست داد و در نهایت با نتایج 6-7 (0/7)، 7-6 (9/7)، 1-6، 7-6 (7/4) پیروز شد. 7-5 بعد از پنج ساعت و 26 دقیقه در کورت سوزان لنگلن.

این زوج سال گذشته نیز در دور اول اوپن آمریکا یک مسابقه پنج ست انجام دادند، زمانی که سینر پیروز شد. آلتمایر در هفته دوم به مصاف گریگور دیمیتروف خواهد رفت.

این بازیکن 24 ساله دو بار از شکست جلوگیری کرد، زمانی که سینر در ست چهار برای جایگاه آخر 32 خدمت می کرد قبل از اینکه سومین تای بریک مسابقه را برد.

آلتمایر که در سال 2020 به دور چهارم رسید، در بازی هفتم تصمیم‌گیر شکست خورد، اما سپس نتوانست آن را به پایان برساند. با این حال، فوراً به خود فرصت دیگری داد و این بار از روی خط عبور کرد و در پنجمین امتیاز مسابقه خود پس از یک بازی پایانی هیجان‌انگیز که در آن سه امتیاز شکست را نیز نجات داد، یک برد شگفت‌انگیز به دست آورد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله