اگر BCCI این ضمانت نامه کتبی را برآورده کند، پاکستان برای WC می آید: گزارش

عکس فایل جی شاه© توییتر

رئیس هیئت کریکت پاکستان، نجم ستی، از جی شاه، رئیس BCCI در مورد شرکت تیم هندی در جام قهرمانان ICC 2025 در پاکستان، قبل از اینکه تیم ملی خود را در بازی های جام جهانی ODI در هند در اواخر امسال متعهد کند، به دنبال “ضمانت کتبی” خواهد بود. جام جهانی 2023 از 5 اکتبر برگزار خواهد شد و BCCI در احمدآباد (برای بازی هند)، چنای، بنگالورو و کلکته به عنوان مکان‌های احتمالی تیم بابر اعظم حضور دارد. با این حال، از آنجایی که ACC تحت ریاست جی شاه، «مدل ترکیبی» پیشنهادی را برای جام ملت‌های آسیا که در آن هند بازی‌های خود را در امارات و پاکستان بازی‌های خود را در کشور خود انجام می‌دهد، تأیید نکرد، ظاهراً به ستی توصیه شده است که هاردبال بازی کند.

به گفته یک منبع موثق، ستی قرار است در 8 مه عازم دبی شود و در آنجا با مقامات ACC و شورای بین المللی کریکت دیدار کند.

این منبع در PCB گفت که انتظار می‌رود ستی در طول سفر خود به دبی، لابی‌گری را برای جلب حمایت از موضع اصولی پاکستان مبنی بر عدم برگزاری مسابقات جام جهانی در هند آغاز کند، مگر اینکه BCCI و ICC تضمین کتبی بدهند که هند به پاکستان خواهد آمد. برای بازی در جام قهرمانان 2025.” این منبع گفت: ستی اخیراً با برخی از مقامات دولتی ملاقات کرده و همچنین از آنها مشاوره دریافت کرده است که آیا پاکستان باید در جام ملت‌های آسیا در صورت عدم برگزاری جام ملت‌های آسیا در لاهور و دبی برگزار شود یا خیر. گفت.

وی افزود که ستی تایید ضمنی از بخش دولتی دریافت کرده است تا موضع محکم و صریح خود را به اعضای ACC در مورد میزبانی جام ملت های آسیا در سپتامبر منتقل کند.

“انتظار می رود ستی برای اعضای ACC کاملاً روشن کند که یا پیشنهاد ترکیبی پاکستان را می پذیرند یا PCB در صورت انتقال از پاکستان امسال در مسابقه شرکت نخواهد کرد.” رئیس PC تمایلی به پذیرش تاخیرهای بیشتر در برنامه ریزی جام ملت های آسیا ندارد.

ظاهراً ستی اکنون متوجه شده است که زمان تصمیم گیری های سخت فرا رسیده است و حاضر نیست تاخیر بیشتری از ACC در نهایی کردن مکان ها و برنامه جام ملت های آسیا را بپذیرد. این منبع مدعی شد: «سیتی اکنون مشخص است که هیچ بازی جام ملت های آسیا در پاکستان و هیچ تیم پاکستانی در جام ملت های آسیا وجود ندارد. PTI CORR KHS KHS KHS

موضوعات ذکر شده در این مقاله