“اگر او ذهنی باشد…”: تحلیل صادقانه بزرگ استرالیا از فرم بالقوه ویرات کوهلی در فینال WTC

گرگ چپل بازیکن سابق کریکت استرالیا معتقد است که شرایط بیضی برای ویرات کوهلی ستاره هندی مناسب خواهد بود، زیرا تیم هند برای رویارویی با استرالیا در فینال مسابقات قهرمانی جهانی آزمون 2023 آماده می شود. کمتر از سه روز دیگر، هند در دومین دوره متوالی WTC حضور خواهد داشت. نهایی آخرین بار پس از یک نبرد سخت، آنها فرصت قهرمانی در برابر نیوزیلند را از دست دادند. آخرین باری که ویرات کوهلی کاپیتان سابق هندی نزدیک شد اما نتوانست استانداردهای خود را برآورده کند زیرا تسلیم سبک بولینگ تهاجمی کایل جیمیسون شد. او 57 ران در هر دو اینینگ در استادیوم رز بول در ساوتهمپتون انگلستان به ثمر رساند.

با این حال، این بار او به دنبال تغییر اوضاع در زمانی متفاوت، مکانی متفاوت و با فرمی دوباره خواهد بود.

این بار بازی در Oval لندن برگزار می شود و به گفته چاپل شرایط می تواند به نفع کوهلی باشد زیرا بولرهای استرالیایی نمی توانند مانند بولرهای انگلیسی از شرایط استفاده کنند و او برای تیمش دوندگی کند.

چاپل در حین صحبت در برنامه بک استیج با بوریا در Revsportz گفت: “ویرات کوهلی در سال های 2014 و 2021 توسط اندرسون، برود و بقیه بولرهای انگلیسی در انگلیس سوالات زیادی پرسیده شد. آنها چند خط و خطوط عالی را برای او مطرح کردند. در شرایطی که برای آنها مناسب بود. آنها می دانستند که او بهترین است و وقتی برای او بولینگ بازی می کردند خود را بالا می بردند. اینکه فکر کنیم یا بگوییم استرالیایی ها می توانند از توپ اول هم همین کار را انجام دهند درست نیست. انگلیسی ها شرایط خودشان را بهتر از این می دانند. هر کس دیگری در دنیا. و ویرات دوست دارد در برابر استرالیایی ها بجنگد. ما این را در استرالیا دیده ایم. سابقه او گواه خوبی است. او عاشق یک مسابقه است و هرگز کسی نیست که از آن عقب نشینی کند.”

“بیضی از تمام تجربیات من جهش خواهد داشت و برای ویرات مناسب خواهد بود. شما به من گفتید که هوا تا کنون خشک مانده است. اگر هوا همچنان خشک بماند، بیضی به اندازه ویکت استرالیایی نزدیک است. انگلیس همانطور که همیشه به دست خواهید آورد. و این برای ویرات مناسب است. من فکر می کنم اگر او از نظر ذهنی همانطور که قبلاً در گفتگو به شما گفتم فعال باشد، برای هندوستان رقابت خواهد کرد. او بازیکن بسیار خوبی است و کسی است که می تواند کارساز باشد. یک تفاوت گویا.”

بازیکن سابق کریکت استرالیایی همچنین در مورد فرم روهیت و اینکه آیا فرم IPL او می تواند بر عملکردش در WTC تأثیر بگذارد صحبت کرد.

اگرچه روهیت در IPL 2023 کمی بهتر از IPL 2023 عمل کرد. او 332 دوش در مقایسه با 268 دوش در IPL 2022 به ثمر رساند.

با این حال، نگرانی اصلی در مورد فرم ضربه‌ای روهیت که در کانون توجه قرار گرفت، ناتوانی او در ایجاد امتیاز بزرگ‌تر بود.

در موارد متعدد، کاپیتان هندی می‌توانست توپ را به خوبی زمان‌بندی کند، شکاف‌ها را پیدا کند، اما نتوانست ضربه بزرگی را ثبت کند.

با این حال، چاپل معتقد است که فرم IPL او نباید بر عملکرد WTC او تأثیر بگذارد، همه چیز مربوط به احساس روهیت است.

“با آمدن به روهیت بله، کاملا موافقم که IPL متفاوت است. آب و هوا، شرایط، فرمت، همه چیز متفاوت است. و این به این نیست که شما یا من یا هر کس دیگری در مورد فرم او چه احساسی داریم. همه چیز به احساس روهیت مربوط می شود. آیا او به خود شک دارد؟یا از بیرون رفتن و ضربه زدن احساس خوبی دارد؟اگر وقتی بیرون می آید در منطقه خوبی باشد، هیچ سوالی وجود ندارد که خوب ضربه می زند. بولینگ توپ های خوب، اما این برای روهیت در مقایسه با هر خمیر دیگری تفاوتی ندارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله