اوپن فرانسه: کارلوس آلکاراز با غلبه بر لرزش به پیش رفت، آرینا سابالنکا پیروز شد

کارلوس آلکاراز شماره یک جهان با غلبه بر ست دوم، تارو دانیل ژاپنی را شکست داد و روز چهارشنبه به 32 نهایی اوپن فرانسه رسید. ستاره اسپانیایی با نتایج 6-1، 3-6، 6-1، 6-2 مقابل حریف رتبه 112 خود به برتری رسید و برای حضور در دور چهارم به مصاف دنیس شاپوالوف از کانادا خواهد رفت. آلکاراز 20 ساله برای اضافه کردن عنوان رولان گاروس به مسابقات آزاد آمریکا که در سال 2022 به دست آورد، پیشنهاد می دهد.

الکاراز گفت: “من از سطح خودم بسیار راضی هستم. باد به این معنی بود که شرایط واقعاً سخت بود، بنابراین باید تا آنجا که ممکن بود تنظیم می‌کردم، روی هر ضربه بسیار متمرکز بودم.”

پیروزی در روز چهارشنبه باعث شد آلکاراز بیست و دومین برد را از 24 برد در زمین خاکی در سال 2023 به ارمغان آورد، روندی که در بوئنوس آیرس، مادرید و بارسلونا عناوینی را در سطح زمین به ارمغان آورد.

آلکاراز که برای اولین بار در یک گرند اسلم رتبه اول را به خود اختصاص داده است، گفت: “تارو عالی بازی می کرد. او واقعا بازیکن سختی است و امسال در مسابقات مقابل بازیکنان بزرگ پیروز شده است.” روز چهارشنبه، او 46 برنده را پس از دانیل متولد نیویورک اخراج کرد.

شاپوالوف، نفر بیست و ششم، متئو آرنالدی ایتالیایی را در چهار ست از پیش رو برداشت و برای اولین بار در پاریس به دور سوم راه یافت.

کوکیناکیس به مسابقات آزاد فرانسه واورینکا 38 ساله پایان داد

تاناسی کوکیناکیس روز چهارشنبه استن واورینکا 38 ساله را با یک ترن هوایی پنج ست از مسابقات آزاد فرانسه حذف کرد تا برای اولین بار از سال 2015 به مقام سومی در رولند گاروس دست یابد. 7-5، 6-3، 6-7 (4/7)، 6-3 در چهار ساعت و 38 دقیقه مقابل قهرمان سال 2015.

این بازیکن 27 ساله پس از کسب پیروزی در امتیاز پنجم گفت: اکنون که برنده شدم، احساس بهتری دارم.

“چه مسابقه ای. می دانم که استن دارد پیرتر می شود، اما در ست اول بهترین بازی را داشت. من هیچ جا نبودم، فقط در حال حاضر بودم.”

کوکیناکیس، که واورینکا، برنده سه بار قهرمانی، را یک “افسانه” این ورزش توصیف کرد، آخرین بار هشت سال پیش در حالی که تنها 19 سال داشت، در دور سوم یک اسلم در پاریس شرکت کرد.

با این حال، او با مشکلات جسمی و پزشکی به دلیل آسیب دیدگی شانه که او را به تنها یک مسابقه انفرادی از نوامبر 2015 تا مه 2017 محدود کرده بود، دست و پنجه نرم می کرد. او سپس کل فصل 2020 را به دلیل مونو قبل از انجام عمل جراحی روی سینوس های خود در سال 2022 از دست داد.

او گفت: “من یک داستان بسیار دیوانه وار داشتم. زمانی که خیلی جوان بودم به صحنه آمدم، به نظر می رسید که برای آینده بزرگی آماده شده بودم اما برای چند سال گم شدم.”

کوکیناکیس برای حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف کارن خاچانوف یازدهمین بازیکن روسی یا رادو آلبات از مولداوی خواهد رفت.

سابالنکا برنده شد

آرینا سابالنکا شماره دو جهان روز چهارشنبه با پیروزی در ست های مستقیم مقابل ایرینا شیمانوویچ هموطن بلاروسی خود به دور سوم مسابقات آزاد فرانسه راه یافت.

قهرمان اوپن استرالیا مدتی طول کشید تا حریف خود را که تا قبل از این تورنمنت هرگز در مسابقه اصلی WTA برنده نشده بود، به دست آورد و سپس با نتیجه 7-5 و 6-2 پیروز شد.

سابالنکا در مرحله 32 نهایی با ماگدالنا فرچ از لهستان یا کامیلا راخیمووا روسی روبرو خواهد شد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله