اوپن فرانسه: نواک جوکوویچ با گذشتن از الخاندرو داویدوویچ فوکینا به دور چهارم رسید

قهرمان دو دوره نواک جوکوویچ روز جمعه اجرای مسترکلاسی را در زمین فیلیپ-شاتریه ارائه داد تا بر چالش شدید الخاندرو داوودوویچ فوکینا غلبه کند و امتیازات 7-6 (4)، 7-6 (5) و 6-2 سوم را به پایان برساند. پیروزی دور در مسابقات آزاد فرانسه 2023. حریف بعدی او در پاریس، هوبرت هورکاچ، بازیکن سیزدهم یا خوان پابلو واریلاس خواهد بود. جوکوویچ، برنده دو بار، در دو ست آغازین جذاب در کورت فیلیپ-شاتریه، سیلی از ضربه های قدرتمند را از بازیکن بیست و نهم، داوودوویچ فوکینا مهار کرد. صربی در ست سوم فرمان را به دست گرفت و به پیروزی 3 ساعت و 36 دقیقه ای رسید.

جوکوویچ روز جمعه در ست اول مقابل اسپانیایی دو بار شکست سرویس را از دست داد. جوکوویچ، در هر دو مورد، در بازی بعدی استراحت را دوباره به دست آورد، و این بازیکن 36 ساله سپس بازی خود را در تای بریک بالا برد و با یک برنده برگشتی باشکوه، ست را به دست آورد.

هر تصوری مبنی بر اینکه ناامیدی چالش داوودوویچ فوکینا را خنثی می‌کند، به سرعت از بین رفت، زیرا این بازیکن اسپانیایی در ست دوم به برتری 2-0 رسید. جوکوویچ تا چهار بازی پیش افتاد، اما داوودوویچ فوکینا، که سال گذشته جوکوویچ را در مونت کارلو در زمین خاکی شکست داد، برای اجباری تای بریک مبارزه کرد.

در تای بریک، شماره 3 جهان یک ابزار دیگر پیدا کرد و در یک سری رالی های شکست ریه پیروز شد تا برتری خود را افزایش دهد. جوکوویچ پس از پیروزی در این ست فریاد زد و مشت خود را با هیجان به سمت هواداران بلند کرد. جوکوویچ که قرار است در نیمه نهایی با کارلوس آلکاراز روبرو شود، در ست سوم پیش افتاد و 11 برنده را شکست داد و بیست و سومین پیروزی سال خود را کسب کرد.

“می دانستم که مسابقه بسیار سختی خواهد بود، یک مسابقه بسیار فیزیکی. ما فقط دو ست سه ساعت بازی کردیم. او خیلی خوب مسابقه داد. او مبارزی شگفت انگیز و بازیکنی شگفت انگیز است. او در بازی خود نقاط ضعف بسیار کمی دارد. ATP به نقل از جوکوویچ گفت: به او برای مبارزه تبریک می گویم. بدشانسی، اما او یک بازی عالی انجام داد.

“برنده یک برد است. دو ست اول، سه ساعت، فکر کردم اگر ست دوم را ببازم، احتمالا امروز پنج ساعت بازی خواهم کرد. شما باید آماده باشید. این چیزی است که گرند اسلم ها به آن می پردازند، بهترین بازی کردن. از پنج. شما باید به خودتان ایمان داشته باشید و از آن نهایت استفاده را ببرید. من به عملکرد امروز افتخار می کنم.” جوکوویچ گفت.

موضوعات ذکر شده در این مقاله