اوپن تایلند: لاکشیا سن به نیمه می رسد، کیران جورج تعظیم می کند

عکس فایل لاکشیا سن© AFP

لاکشیا سن، شاتل ستاره هندی، برای زنده نگه داشتن چالش هند در مسابقات آزاد تایلند 2023، به نیمه نهایی هجوم آورد که روز جمعه در دیدار مرحله یک چهارم نهایی انفرادی مردان در بانکوک، جون هائو لئونگ از مالزی را با نتایج 21-19، 21-11 شکست داد. لاکشیا قهرمان بازی‌های مشترک المنافع 2022 فصل سختی را تاکنون پشت سر گذاشته است. لاکشیا که در ورزشگاه داخلی هوامارک بازی می‌کرد، در بازی اول مشکل داشت و با امتیاز 10-16 از حریف شماره 65 جهان عقب افتاد.

با این حال، هندی با تهاجمی همه چیز را به عقب کشید و بازی اول را 21-19 کرد. لاکشیا با حرکتی در دست خود، با برتری سه امتیازی به وقت استراحت دوم رفت و از این مزیت برای دومین برد خود مقابل جون هائو لئونگ در سطح بزرگسالان در همین تعداد مسابقه بهره برد.

در مرحله نیمه نهایی روز شنبه، لاکشیا اکنون در مسابقات BWF Super 500 به مصاف برنده مسابقه بین گوانگ زو لو شماره 13 جهان از جمهوری چین و شماره 5 جهان Kunlavut Vitidsarn از تایلند می رود.

پیش از این در مرحله یک هشتم نهایی، لاکشیا در بازی‌های متوالی، چهارمین و قهرمان دوره اوپن آل انگلستان از چین، لی شی فنگ را شکست داد.

از سوی دیگر، کیران جورج از هند در دیداری که 41 دقیقه به طول انجامید با نتیجه 16 بر 21 و 17 بر 21 به مصاف توما جونیور پوپوف فرانسوی رفت.

جورج که در رده‌بندی بدمینتون انفرادی مردان در رده 59 قرار دارد، پس از قبولی زودهنگام، نتوانست به شماره 28 جهان توما جونیور پوپوف برسد.

شاتل جوان هندی در بازی دوم با برتری سه امتیازی به میدان رفت. با این حال، پس از تساوی 17 بازی، توما جونیور پوپوف با کسب چهار امتیاز متوالی به نیمه نهایی صعود کرد.

در راندهای اولیه، جورج از شی یو چی، قهرمان سابق اوپن آل انگلستان و ونگ هونگ یانگ خوش فرم برتری یافت. در مسابقات انفرادی زنان، ساینا نهوال متحمل شکست شد و از مرحله یک هشتم نهایی خارج شد در حالی که PV Sindhu در دور اول شکست خورد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله