النا ریباکینا، نفر چهارم، به دلیل بیماری از مسابقات تنیس فرانسه کنار رفت

النا ریباکینا شماره چهار جهان روز شنبه به دلیل بیماری از مسابقات اوپن فرانسه انصراف داد و در حالی که ژانگ ژیژن در تعقیب تاریخ برای چین بود، یک قهرمانی قابل توجه و غیرمنتظره را به ایگا سویاتک مدافع عنوان قهرمانی داد. ریباکینا قرار بود در بازی افتتاحیه در زمین فیلیپ شاتریه در دور سوم با سارا سوریبس تورمو از اسپانیا روبرو شود. قهرمان 23 ساله ویمبلدون گفت: دیروز و پریروز حالم خوب نبود، دیشب نخوابیدم. “من تب و سردرد داشتم و نفس کشیدن برایم سخت است. سعی کردم در تمرین گرم کننده بازی کنم اما احساس می کنم این تصمیم درستی است که کناره گیری کنم.” ریباکینا بدون حذف یک ست به 32 بازی آخر راه پیدا کرده بود.

قزاق روس تبار به عنوان یک قهرمان بالقوه دیده می شد که در رولان گاروس با عنوان معتبر زمین خاکی آزاد ایتالیا وارد شد.

او برای رویارویی با قهرمان دو دوره سوئیاتک در نیمه نهایی راه یافته بود.

ریباکینا می‌گوید: «حدس می‌زنم با آلرژی‌ام، سیستم ایمنی‌ام به‌تازگی ضعیف شده و چیزی را برداشتم.» دکتر گفت یک ویروس در پاریس وجود دارد.

ریباکینا گفت که قبل از دفاع از عنوان قهرمانی خود در ویمبلدون که در 3 جولای برگزار می شود، روی ریکاوری تمرکز خواهد کرد.

برنامه این بود که برلین، ایستبورن و ویمبلدون بازی کنیم. تورنمنت های زیادی در زمین چمن برگزار نمی شود، اما مهمترین چیز این است که دوباره سالم شویم.”

سوریبس تورمو با رتبه 132 جهان برای اولین بار در هفته دوم گرند اسلم بازی خواهد کرد.

او برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اکاترینا الکساندرووا از روسیه یا بئاتریز حداد مایا از برزیل خواهد رفت.

– “به من فشار نمی آید” –

بعداً شنبه، سوئیاتک شماره یک جهان با وانگ شینیو 80 رده‌بندی چین برای کسب جایگاه در رده 16 نهایی رقابت می‌کند، زیرا او به تلاش خود برای تبدیل شدن به اولین قهرمان پشت سر هم پس از جاستین هنین در سال 2007 ادامه می‌دهد.

ژانگ با شماره چهار جهان و نایب قهرمان سال گذشته کاسپر رود دیدار می کند و امیدوار است که اولین چینی پس از خو سین-خی در سال 1936 باشد که در پاریس به جمع 16 تیم آخر راه می یابد.

ژانگ که در رده 71 قرار دارد، تا قبل از این اوپن فرانسه هرگز در بازی قرعه کشی اصلی گرند اسلم پیروز نشده بود، اما ماه گذشته با رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات آزاد مادرید، خود را به عنوان یک بازیکن خاکی توانا معرفی کرد.

این بازیکن 26 ساله گفت: “برای من، حضور در اینجا فشاری نیست.”

“من سعی می کنم بهترین خودم را نشان دهم، همه چیزهایی را که دارم نشان دهم و سعی کنم با این بچه ها رقابت کنم. به همین دلیل است که اینجا هستم. این برای من فشاری نیست.”

میرا آندریوا، 16 ساله روسی، ستاره برتر رولان گاروس، برای حضور در دور چهارم با نایب قهرمان و رتبه ششم کوکو گاوف در سال 2022 روبرو می شود.

آندریوا از مرحله مقدماتی عبور کرد و رتبه 143 جهانی خود را با حذف تنها 6 بازی در دو دور در قرعه کشی اصلی به تمسخر گرفت.

از زمانی که سسیل کاراتانچوا 15 ساله به مرحله یک چهارم نهایی سال 2005 رفت، این بازیکن روسی ساکن فرانسه جوان ترین بازیکنی است که به 32 نفر آخر رسیده است.

او تنها هفتمین بازیکن زیر 17 سال است که در 30 سال گذشته به دور سوم راه یافته است، گروهی که شامل قهرمانان سریال اسلم سرنا ویلیامز و مارتینا هینگیس است.

آندریوا که سال گذشته در تورنمنت نوجوانان پاریس بازی کرد، گفت: “رویای من؟ می دانم که نواک جوکوویچ 22 گرند اسلم انجام داد، بنابراین می خواهم تا 25 سالگی بروم.”

هولگر رون که در اولین بازی خود در سال 2022 به مرحله یک چهارم نهایی رسید، به مصاف جنارو آلبرتو اولیویری از آرژانتین می رود.

آرژانتینی که رتبه 231 را در اختیار دارد، راهیابی خود به دور سوم را به پدرش اختصاص داده است که در جریان بیماری همه گیر درگذشت.

این جوان 24 ساله می گوید: «او دستیار من بود، کسی که از هر نظر به من کمک کرد – از نظر روحی و روانی.

من همیشه او را به یاد می‌آورم. امیدوارم او اکنون تمام اتفاقاتی که در این هفته برای من می‌افتد را تماشا کند و حتی لبخند بزرگ‌تری از من داشته باشد.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله