اشتباه داوید دخیا مقابل وستهام برای منچستریونایتد گران تمام شد

دیوید دخیا در حالی که روز یکشنبه منچستریونایتد در مقابل وستهم شکست 1-0 را متحمل شد، زوزه‌ای بزرگ از دروازه‌بان‌ها به راه انداخت که تهدیدی برای شکست فصل آنها بود. همین چند روز پیش یونایتد یکی از محبوبیت های اصلی برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر لیگ برتر بود، اما اکنون آنها به شدت در حال تکان خوردن هستند در حالی که چکش ها به امنیت نزدیک تر شده اند. نتیجه به خطای فاجعه بار نیمه اول دخیا بستگی داشت که در دقیقه 27 بعد از اینکه تیمش تا حد زیادی در بازه ابتدایی تسلط داشت، شوت آرام سعید بنراهما را از کنار او عبور داد.

اشتباه دخیا در روزی رخ داد که او تبدیل به پربازدیدترین دروازه بان تاریخ منچستریونایتد شد و برای 540مین بار جلوتر از الکس استپنی ظاهر شد.

یونایتد که در شکست روز پنجشنبه مقابل برایتون درد و رنج دریافت یک ضربه پنالتی را تحمل کرد، با پیروزی 2-0 آرسنال مقابل نیوکاسل که در رده سوم قرار داشت در اوایل روز تقویت شد.

آنها همچنان در رده چهارم قرار دارند اما اکنون فقط یک امتیاز از لیورپول سرخپوشان در رقابت برای جواز حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده فاصله دارند، حتی اگر هنوز یک بازی در پیش دارند.

اریک تن هاگ ناامید از دروازه بان محصور خود دفاع کرد اما گفت که تیمش همچنان سرنوشت خود را در این فصل کنترل می کند و چهار بازی باقی مانده در لیگ باقی مانده است.

سرمربی یونایتد به BT Sport گفت: “اشتباهات بخشی از فوتبال است و در این تیم باید با آن کنار بیایید و به عقب برگردید، زیرا این یک ورزش تیمی است.”

در طول فصل او بیشترین کلین شیت را داشت و ما هم به عنوان یک تیم این کار را انجام دادیم. این ممکن است اتفاق بیفتد، فوتبال است اما همه باید مسئولیت را بپذیرند.”

وستهام که این هفته در نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا بازی می کند، اکنون هفت امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد.

یونایتد شروعی درخشان در ورزشگاه لندن داشت و مارکوس رشفورد، بهترین گلزن این تیم، در دقیقه 17 به بیرون از تیرک دروازه برخورد کرد.

– خطای دخیا –
اما وستهام در جریان بازی پیش افتاد، زمانی که ضربه ضعیف بنراهما از راه دور به نوعی از کنار دخیا عبور کرد.

به نظر می رسید که این بازیکن اسپانیایی آن را پوشانده بود اما حرکت پای او درست به نظر نمی رسید و با وجود رسیدن به توپ، دستش به اندازه کافی قوی نبود.

او در حالی که وستهم جشن می گرفت روی چمن دراز کشیده بود و نمی توانست بفهمد چه اتفاقی افتاده است.

دخیا فصل متفاوتی را پشت سر گذاشته است – او در رقابت برای دستکش طلایی برای اکثر کلین شیت های لیگ برتر رهبری می کند، اما اشتباهات پرهزینه ای نیز مرتکب شده است.

یونایتد دوباره در دقیقه 32 به تیر دروازه برخورد کرد، زمانی که درایو قدرتمند آنتونی سرزنده روی چوب و پشت سر منحرف شد.

مردان ده هاگ، که فقط 49 گل در این فصل به ثمر رسانده اند – دومین آمار کمتر در بین 9 گل برتر – در نیمه اول 11 شوت زدند اما فقط یک شوت به سمت دروازه زدند.

در حالی که ساعت به نیمه رسید، دخیا یک ثانیه قبل از درخواست جریمه بزرگ برای هندبال علیه ویکتور لیندلوف، که توسط داور پیتر بنکس، داور با دست از زمین خارج شد، دخیا را رد کرد.

وستهم در اوایل نیمه دوم بار دیگر توپ را وارد دروازه کرد اما داور به دلیل خطای میشائیل آنتونیو روی دخیا ضربه ای زد.

یونایتد به شدت تکان می خورد و توماس سوچک در کمتر از 20 دقیقه به پایان بازی با ضربه سر توپ را وارد دروازه یونایتد کرد اما باز هم مقامات آنها را نجات دادند و گل را آفساید اعلام کردند.

تن هگ برای شکستن، جیدون سانچو و مارسل سابیتزر را پرتاب کرد، که قبلا آنتونی مارسیال را برای Wout Weghorst بی اثر معرفی کرده بود، اما آنها نتوانستند راهی برای بازگشت پیدا کنند.

دیوید مویس، سرمربی وستهم، “شخصیت بزرگ تیمش” را تحسین کرد و گفت که گرفتن آنها برای تیم های پایین تر از آنها دشوار است، حتی اگر آنها از نظر ریاضی ایمن نیستند.

او گفت: “این عدد تایید نشده است که شما را در لیگ برتر نگه می دارد، بنابراین ما باید منتظر بازی بعدی باشیم و تلاش کنیم تا امتیازات بیشتری کسب کنیم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله