استفانوس سیتسیپاس می گوید برای قهرمانی در اوپن فرانسه به «قدرت نیروی دریایی» نیاز است

استفانوس سیتسیپاس معتقد است که برای رسیدن به اولین عنوان گرند اسلم به قدرت ذهنی و بدنی یک کماندوی نیروهای ویژه نخبه و سخت جنگ نیاز دارد. مرد شماره پنج یونانی جهان در سال 2021 به قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه نزدیک شد و در پنج ست به نواک جوکوویچ باخت. این خاطره ای است که هنوز او را آزار می دهد، به خصوص پس از باخت دوباره مقابل فوق ستاره صرب در ژانویه در فینال اوپن استرالیا.

Tsitsipas با ستایش از واحد نیروهای ویژه ایالات متحده گفت: “چند نفر هستند که می توانند تحت فشار خوب بازی کنند، به خصوص در لحظات سخت و بزرگ، و شما باید قدرت ذهنی نیروی دریایی نیروی دریایی را داشته باشید تا از پس آن برآیید.”

سیتسیپاس روز چهارشنبه با پیروزی 6-3، 7-6 (7/4)، 6-2 مقابل روبرتو کاربالس بائنا از اسپانیا، برای چهارمین سال متوالی در مسابقات آزاد فرانسه به 32 نفر آخر رسید.

علاوه بر دو فینال گرند اسلم، این بازیکن 24 ساله در چهار بار در نیمه نهایی سقوط کرده است – دو بار به رقیب سرسخت دانیل مدودف (2020 و 2021 اوپن استرالیا) و جوکوویچ (اوپن فرانسه 2020) و رافائل. نادال (اوپن استرالیا 2019).

در جستجوی خود، او به مشورت با زندگینامه نادال رافائل متوسل شده است زیرا “به نوعی به شما نشان می دهد که هر کسی می تواند این کار را انجام دهد”.

سیتسیپاس در پاسخ به این سوال که قهرمان گرند اسلم چیست، افزود: “شما باید فیزیک یک دونده ماراتن، ریه های یک دونده ماراتن را داشته باشید. باید قدرت یک فوتبالیست را داشته باشید.”

اجزای کوچک زیادی وجود دارد که باید آنها را به هم پیوند دهید تا بتوانید این بازیکن باورنکردنی را بسازید که به خودتان اجازه می دهید غیرقابل توقف باشید.

تسیسیپاس پنجاهمین برد خود در گرند اسلم را در دور اول مقابل یری وزلی به دست آورد، در حالی که پیروزی روز چهارشنبه مقابل کاربالس بائنا بیستمین پیروزی او در رولان گاروس بود.

او افزود: وقتی می بینم رکوردهای شخصی به نوعی ثبت و شکسته می شوند هیجان زده می شوم.

یکی دیگر از جاه طلبی های Tsitsipas این است که اولین قهرمانی دیویس کاپ را به یونان تحویل دهد.

با این حال، او تنها بازیکن کشورش در بین 500 بازیکن برتر جهان است، بنابراین اگر یک پیروزی نامحتمل در رویداد تیمی معتبر کسب شود، یونان باید یک زوج دوبل قابل اعتماد داشته باشد.

اینجاست که برادرش پتروس که برترین بازیکن دونفره یونان است وارد معادله می شود.

برادران Tsitispas روز سه‌شنبه در پاریس در دور اول شکست خوردند و در ست‌های پایانی تای‌بریک به مارسلو آروالو و ژان ژولین روژه باختند.

استفانوس گفت: “به من اعتماد کن، بد است. از دست دادن آن با برادرت، بیش از حد معمول بد است.”

“من این کار را برای برادرم انجام می دهم. فکر نمی کنم این کار را برای هیچ کس دیگری انجام می دادم. یکی از رویاهای شخصی ما قهرمانی در جام دیویس با هم است. انجام آن با برادرت احتمالاً زیباترین کاری است که می توانی شاهد آن باشیم. در زمین تنیس.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله