استارلت های هجومی بایرلورکوزن با بلوک رم روبرو می شوند و به دنبال “هدف بزرگ” در اروپا هستند.

بایرلورکوزن روز پنجشنبه میزبان رم است که می‌داند راه رسیدن به فینال لیگ اروپا از اتوبوس پارک شده ژوزه مورینیو می‌گذرد. رم تحت هدایت مورینیو در بازی برگشت نیمه نهایی خود با تساوی 1-0 پیش افتاد و ثروت هجومی ژابی آلونسو، سرمربی لورکوزن را در رم ضعیف کرد. رم برای اولین بار در این فصل لیگ اروپا، لورکوزن را بدون گل شکست داد.

در آن بازی، لورکوزن در این فصل در شش بازی 14 بار گلزنی کرده بود که از 9 بازیکن مختلف به ثمر رسید.

احیای لورکوزن از رده های سقوط به نامزدهای قهرمانی اروپا تحت هدایت آلونسو به دلیل استعدادهای هجومی جوان این تیم بوده است.

فلوریان ویرتس 20 ساله یکی از ستاره های آینده فوتبال آلمان است که این فصل در 7 بازی لیگ اروپا سه گل و دو پاس گل داده است.

در کنار ویرتس، جرمی فریمپونگ 22 ساله، موسی دیابی مهاجم 23 ساله، امین ادلی وینگر 23 ساله، آدام هلوزک مهاجم 20 ساله و هافبک برنده جام جهانی اکسکیل پالاسیوس 24 ساله قرار دارند.

لورکوزن – با تنها دو جام مهم در تاریخ باشگاه – با چرخش چندین باشگاه برتر اروپا، هم برای بازیکنان و هم برای خود آلونسو، می داند که این فرصت چقدر نادر و مهم خواهد بود.

– یک “هدف عالی” –

لورکوزن سابقه تولید بازیکنان عالی را دارد اما بهتر از همه می داند که بهترین ها و درخشان ترین ها چقدر سریع می توانند به بزرگترین مقاصد اروپا وسوسه شوند.

لورکوزن پس از باخت 2-1 در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2002 به رئال مادرید، همراه با شکست در فینال جام حذفی آلمان و نایب قهرمانی لیگ در همان فصل، چندین ستاره از جمله دیمیتار برباتوف، میشائیل بالاک و لوسیو را از دست داد.

اخیراً، کای هاورتز، جولیان برانت و لروی سانه همگی وسوسه شده اند که از لورکوزن دور شوند.

در اوایل ماه مه، آلونسو گمانه زنی ها مبنی بر اینکه به زودی به رئال مادرید یا تاتنهام می رود را رد کرد و گفت: “برای این ماه های آینده و برای فصل آینده، سرم 100 درصد اینجاست.”

ما اهداف بزرگی داریم که می خواهیم به آنها برسیم.

آلونسو این احساسات را پس از شکست 1-1 لورکوزن در برابر اشتوتگارت در روز یکشنبه در لیگ تکرار کرد و گفت: “او از “میل و اراده تیمش برای مبارزه تا انتها” “بسیار راضی” است.

در روز پنجشنبه، ما هنوز هم می توانیم به یک هدف بزرگ برسیم.

از آنجایی که لورکوزن هفتم در بوندسلیگا، خارج از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و در خطر از دست دادن کامل فوتبال اروپا در فصل آینده، اهمیت بازی روز پنجشنبه افزایش یافته است.

لورکوزن رکوردی قوی در خانه دارد و در این فصل اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ، آر بی لایپزیگ و یونیون برلین را تصاحب کرده است.

– “یک مدیر ارشد” –
بدون برد در پنج بازی لیگ، رم رتبه ششم نیز از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا خارج شده است.

مورینیو که خود را در چلسی به عنوان “یک مدیر برتر، یک قهرمان اروپا، یک فرد خاص” معرفی کرد، یکی از بهترین رکوردها را در بین هر مربی در اروپا به رخ می کشد.

این بازیکن پرتغالی با پورتو و اینترمیلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، با منچستریونایتد لیگ اروپا، با پورتو جام یوفا و سال گذشته با رم قهرمان لیگ اروپا شده است.

در حالی که مورینیو در طول دوران حرفه ای خود استعدادهای هجومی باورنکردنی را مدیریت کرده است، از جمله در رم، روند این تیم در لیگ اروپا تمرکز دفاعی سنگینی داشته است.

رم در شش بازی گذشته خود در این رقابت ها فقط دو بار گل خورده است.

در لیگ کنفرانس اروپا 22-2021، رم در راه رسیدن به عنوان قهرمانی در 13 بازی، 15 گل دریافت کرد که 6 تای آن در یک بازی در بودو گلیمت نروژ بود.

آلونسو تنها سرمربی ای نیست که به این سمت برمی گردد و طبق گزارش ها، پاری سن ژرمن علاقه مند به آوردن مورینیو به پارک دو پرنس است.

این مرد 60 ساله هفته گذشته درباره این گمانه زنی ها گفت: “اگر با من تماس گرفتند، من را پیدا نکردند”.

اما مانند هواداران همتای لورکوزن خود، هواداران مغرور رم احتمالاً در دل خود می‌بینند که جدایی با یک جام لیگ اروپا در پایان فصل را ببخشند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله