از فروش پانی پوری تا گلزنی Maiden IPL Hundred، یاشاسوی جایسوال راه درازی را پیموده است.

او زمانی در چادر زندگی می کرد و برای دنبال کردن رویای جیرجیرکینگ خود، غذاهای خیابانی می فروخت. اکنون، یاشاسوی جیسوال، استعداد درخشان، نان تست لیگ برتر هند است. روز یکشنبه، این جوان 21 ساله هندی 124 توپ از 62 توپ را برای راجستان رویالز در مقابل جمعیت زیادی در بمبئی شکست، شهری که در کودکی از یک خانواده فقیر در اوتار پرادش به آن نقل مکان کرد. تام مودی، بت‌باز سابق استرالیا و مربی سابق تیم ملی فوتبال استرالیا در توییتی نوشت: “چه داستانی، چه استعداد خاصی. یاشاسوی جیسوال یک سوپراستار در حال ساخت است.”

روهیت شارما، کاپیتان تمام فرمت هند، گفت: “او استعداد واقعی دارد. نوع فصلی که در داخل کشور داشته است، او آن فرم را به IPL تبدیل کرده است. برای او خوب است، برای کریکت هندی و همچنین برای RR خوب است.”

اولین قرن IPL این چپ دست نه تنها بالاترین امتیاز فصل جاری بود، بلکه او را در رده بندی لیگ برتر در سال 2023 نیز قرار داد.

با نرخ ضربات 159.70، او اکنون 428 دوش را به ثبت رسانده است.

– پانی پوری به لیگ برتر –

جیسوال زمانی که تنها 11 سال داشت به بمبئی نقل مکان کرد – بدون پدر و مادرش.

جیسوال در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه در سال 2020 گفت: “من قبلاً در یک لبنیات می خوابیدم و سپس در خانه عمویم می ماندم، اما به اندازه کافی بزرگ نبود و او از من خواست جای دیگری پیدا کنم.”

«سپس شروع کردم به ماندن در یک چادر در نزدیکی میدان آزاد (یک زمین ورزشی بمبئی) و در طول روز در آنجا کریکت بازی می کردم.

او با اشاره به یک میان وعده محبوب خیابانی می گوید: «من شبانه پنی پوری می فروختم تا بتوانم پولی برای غذا به دست بیاورم.

جیسوال همچنین در بازی‌های باشگاهی برای کمک به تامین مالی حرفه‌اش، گل‌های کریکت انجام داد و توپ‌ها را به ارمغان آورد تا اینکه مورد توجه مربی جوالا سینگ قرار گرفت، که سرپرست قانونی پسر شد.

سینگ، که در سطح ایالتی نقش آفرینی می کرد، در سال 2020 به خبرگزاری فرانسه گفت: «من در یاشاسوی خود را جوانتر دیدم و فکر کردم که خدا به من فرصت دیگری می دهد تا در دومین دوره زندگی ام خوب بازی کنم.

جیسوال در سال 2019 در تیم ایالتی بمبئی جانشین شد و با 17 سال و 292 روز جوان‌ترین بت‌بازی شد که توانسته یک قرن دوبل یک روزه داخلی را به ثمر برساند.

شکست بزرگ او زمانی اتفاق افتاد که این جوان توسط راجستان به قیمت 338000 دلار در مزایده های 2019 ثروتمندترین تورنمنت T20 جهان ربوده شد.

جیسوال در سال 2020 بهترین گلزن تیم زیر 19 سال هند و بهترین بازیکن جام جهانی زیر 19 سال 2020 بود.

– از دست دادن علت –

سه فصل اول او در IPL معمولی بود، اما امسال او با جاس باتلر، کاپیتان توپ سفید انگلیس، یک زوج ابتدایی ترسناک تشکیل داد.

بازی‌های درخشان او در روز یکشنبه با شکست همراه بود، هندی‌های بمبئی با سه توپ پیروز شدند.

اما جیسوال همچنان به عنوان بهترین بازیکن مسابقه شناخته می‌شد و پس از آن معمولاً متواضع بود، حتی بعد از اینینگ‌هایش با 16 ضرب و 8 شش ضرب.

او گفت: “من می خواهم رویای خود را دنبال کنم و برای آن سخت تلاش کنم. (من) روی روندم کار خواهم کرد و نتیجه آن به دنبال خواهد داشت.”

ایاز ممون، روزنامه‌نگار کهنه‌کار کریکت در توییتی نوشت که جیسوال “به نظر می‌رسد برای چیزهای بزرگ‌تری مقدر شده است”، در حالی که ویرندر سهواگ، بازیکن سابق کریکت هند، این مسابقات را “یکی از بهترین صدها بازی‌هایی که خواهید دید”.

نام او همچنین در رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار بود، به طوری که کاربران ضربات او را با 158 شکست ناپذیر کاپیتان نیوزلند برندون مک‌کالوم برای کلکته نایت رایدرز در اولین مسابقه لیگ در سال 2008 مقایسه کردند.

روهیت گفت: «امسال او بازی خود را به سطح جدیدی رسانده است.

“از او پرسیدم که این همه قدرت از کجا می آید زیرا سال گذشته من آنقدر شش شش ندیدم و او به خوبی آن را زمان بندی می کرد. او می گوید “من زمان زیادی را در باشگاه سپری کرده ام.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله