ارلینگ هالند هودوی لیگ برتر را با سی و پنجمین گل منچستر سیتی می سوزاند

ارلینگ هالند تنها یک فصل طول کشید تا رکورد جدیدی را در لیگ برتر با 35 گل در یک رقابت ثبت کند تا این ایده را به سخره بگیرد که برای استقرار بازیکنان جدید در لیگ برتر انگلیس زمان لازم است. این تیم قدرتمند نروژی سرعت و ظرافت خود را در مقابل دروازه با دویدن واضح نشان داد و در پیروزی 3-0 مقابل وستهام در روز چهارشنبه که قهرمان انگلیس را در صدر جدول قرار داد، دومین گل سیتی را به ثمر رساند. در این روند، این بازیکن 22 ساله از مرز 34 بازی آلن شیرر و اندی کول در دهه 1990 فراتر رفت.

هالند در مورد مقیاس این دستاورد گفت: صادقانه بگویم کمی غیر واقعی است. وقتی به اینجا آمدم به این نوع رکورد فکر نمی کردم و شکستن آن به این معنی است که کار خاصی انجام داده ام و واقعاً به این لحظه افتخار می کنم.

میزان ضربات هالند حتی پیشینیان بسیار مورد تحسین او را که در دوره 42 بازی بازی می کردند، در سایه قرار می دهد.

شیرر تمام 42 بازی فصل 1994/95 را با اخراج بلکبرن به عنوان قهرمانی آغاز کرد، در حالی که کول سال قبل 40 بازی برای نیوکاسل انجام داد.

در مقابل، هالند تنها در 31 بازی به 35 گل رسیده است که هر 72 دقیقه یک گل است.

شیرر به The Athletic گفت: “اگر از ابتدا یک مهاجم مرکزی می ساختید، ارلینگ همان چیزی است که برای شما باقی می ماند.”

او یک ماشین گلزنی است، کسی که سریع و مستقیم است، از نظر بدنی قوی و در هوا خوب است، که می تواند با هر دو پا گلزنی کند و موقعیتش فوق العاده است.”

عزم سیتی برای برنده شدن در نبرد بین باشگاه های نخبه اروپا برای امضای مهاجم در سال گذشته به شکلی تماشایی پاداش داده شده است.

– “همه جا امتیاز می گیرد” – –
شاگردان پپ گواردیولا با بازی بدون نقطه کانونی تهاجمی پی در پی عناوین لیگ را به دست آوردند، اما هر گونه پیشنهادی که ممکن است با آمدن هالند از مسیر خارج شوند، بی اساس است.

گواردیولا روز چهارشنبه به خبرنگاران یادآور شد: (داستان‌هایی را به خاطر می‌آورم که) او با لیگ برتر سازگار نخواهد شد.

ما می دانستیم که او در همه جا گل می زند و فکر می کردیم که می تواند این کار را انجام دهد. او می داند که ما می خواهیم چه کار کنیم، اما باید بپذیریم که چگونه او با تیم سازگار شد و لیگ خیلی سریع بود.

بلافاصله دیدیم که وقتی به او توپ می دهید او یک پسر است و می تواند انواع مختلف گل ها را به ثمر برساند.

51 گل هالند در تمام رقابت ها باعث شد تا سیتی در فاصله ای نزدیک با سه گانه تاریخی منچستریونایتد در سال 1998/99 باشد.

قهرمان انگلیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف رئال مادرید می رود و در سوم ژوئن در فینال جام حذفی به مصاف یونایتد می رود.

این همان مرحله ای است که هالند 12 ماه پیش تصمیم گرفت راه پدرش را دنبال کند و به سیتی بپیوندد.

آلف اینگه هالند قبل از تصاحب تیم ابوظبی در سال 2008 که سیتی را به یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های جهان تبدیل کرد و ثروت آن‌ها را متحول کرد، هافبکی سرسخت بود.

اما پسرش ارلینگ یک گلزن طبیعی بود که قبلاً به یک فوق ستاره جهانی تبدیل شده است.

آلف اینگه با مدیریت دقیق صعود مداوم پسرش در رده‌های فوتبال اروپا شناخته می‌شود.

هالند اولین بازی خود را برای باشگاه زادگاهش براین در سن 15 سالگی انجام داد و سپس با مولده امضا کرد که در سال 2017 توسط اوله گونار سولسشر، مهاجم سابق منچستریونایتد اداره می شد.

کمتر از دو سال بعد او دوباره نقل مکان کرد و به باشگاه اتریشی سالزبورگ پیوست.

در سال 2019، هالند دید اولیه‌ای از ویرانی‌هایی که می‌تواند به بار آورد، ارائه کرد و 9 بار در کوبیدن 12-0 هندوراس در جام جهانی زیر 20 سال گلزنی کرد.

اما این انفجار او در صحنه لیگ قهرمانان اروپا بود که با 8 گل در شش بازی در فصل 2019/2019 واقعاً توجه را جلب کرد.

گمانه زنی ها مبنی بر اتحاد مجدد با سولسشر وجود داشت که در آن زمان هدایت یونایتد را بر عهده داشت، اما بوروسیا دورتموند برنده مسابقه شد که به دلیل شهرت آنها برای پرورش استعدادهای جوان افزایش یافته بود.

دو سال و نیم و 86 گل در 89 بازی بعد، هالند به لطف بند خرید 60 میلیون یورویی (67 میلیون دلار، 53 میلیون پوند) که دورتموند را تغییر داد، باشگاه ها را انتخاب کرد.

سیتی با گل‌های هالند به یک سه‌بل ارزشمند نزدیک شد و موقعیت جدید خود را به‌عنوان یکی از باشگاه‌های پیشرو در جهان درخشان کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله