“آیا آنها هرگز عدالت خواهند گرفت؟”: کاپیل دیو به حمایت از کشتی گیران معترض بر سر #MeToo Row می پرد

کاپیل دیو، کریکت باز افسانه ای هندی، از کشتی گیران معترض در Jantar Mantar حمایت کرده است. با متهم کردن رئیس فدراسیون کشتی هند، بریج بوشان شاران سینگ، به سوء رفتار جنسی علیه تعدادی از کشتی گیران زن، افرادی مانند وینش فوگات، باجرانگ پونیا، ساکشی مالیک و تعدادی دیگر از کشتی گیران برتر در دهلی نو تظاهرات کردند. در حالی که نبرد بین کشتی گیران و WFI همچنان به بن بست باقی مانده است، کاپیل در اینستاگرام خود خواستار عدالت برای کشتی گیرانی شد که در چند روز گذشته در خیابان خوابیده اند.

کاپیل در یک استوری اینستاگرام پرسید: “آیا آنها هرگز به عدالت خواهند رسید؟” ضمن به اشتراک گذاشتن تصویری از کشتی گیران معترض.

در حالی که اکثر بازیکنان برتر کریکت کشور در مورد مسائل کشتی گیران سکوت می کنند، کاپیل موضع خود را در این مورد روشن کرده است. پیش از این، نیراج چوپرا دارنده مدال طلای المپیک نیز از کشتی گیران معترض حمایت کرده و خواستار “اقدام سریع” مقامات برای اجرای عدالت شده بود.

چوپرا یک روز پس از آن که رئیس انجمن المپیک هند (IOA) پی‌تی اوشا به شدت از کشتی‌گیران به دلیل حضور در خیابان‌ها برای از سرگیری اعتراضات خود به جای نزدیک شدن به کمیسیون ورزشکاران خود برای طرح شکایات بریج بوشان شاران سینگ، انتقاد کرد، ابراز ناامیدی کرد.

چوپرا، پرتاب کننده نیزه آس، که با کسب اولین مدال طلای دو و میدانی هند در بازی های المپیک، تاریخ را به نگارش درآورد، گفت: دیدن کشتی گیرانی که در خیابان ها در جستجوی عدالت هستند، دردناک است.

وی در توییتی نوشت: “این که می بینم ورزشکاران ما در خیابان ها خواستار عدالت هستند، من را آزار می دهد. آنها سخت تلاش کرده اند تا نماینده ملت بزرگ ما باشند و ما را سربلند کنند. ما به عنوان یک ملت، مسئول حفاظت از تمامیت و کرامت هر فرد، ورزشکار یا هر فرد هستیم. چیزی که در حال وقوع است هرگز نباید اتفاق بیفتد.

“این یک موضوع حساس است و باید به شیوه ای بی طرفانه و شفاف با آن برخورد شود. مقامات مربوطه باید برای اطمینان از اجرای عدالت اقدام سریع انجام دهند.”

با ورودی های PTI

موضوعات ذکر شده در این مقاله