آموزش سئو و بهینه سازی – دوره جامع آموزش SEO سایت

دوره بهینه سازی سایت برای برنامه نویسان، طراحان وب سایت و وبمستر ها بسیار ایدئال می باشد و آشنایی با این موارد می تواند شما را به جلو پرتاب کند. اما تعداد بازدید میتواند بر اساس روشهای دیگر مارکتینگ نیز رشد کند و لزوما نمیتوان افزایش بازدید را نتیجهی سئو دانست. سئو داخلی (On-Page SEO) به اقداماتی گفته می شود که با بهینه سازی سایت، باعث افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو می شود. ابزارهایی که به صورت آنلاین و خارج از سایت، سئوی شما را تحلیل میکنند. اگر از تصاویر استفاده می کنید، توضیح دهید که تصویر در مورد چه چیزی هست. چگونه استراتژی خود را در مورد سئو بهبود میدهید؟ هدف از بهبود سئو، افزایش بازدید است. با توسعه اینترنت و افزایش آگاهی عموم مردم در بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی برای خرید و کسب اطلاعات ، تفریح و سرگرمی و دریافت خدمات یا آموزش ، کسب و کارهای اینترنتی و سایت و فروشگاه های اینترنتی نیز افزایش یافته اند. در ضمن اگر بازدید چندان افزایش پیدا نکرده باشد، نمیتوانیم بفهمیم کجای کار را درست انجام ندادهایم.

همه کارهای سئو داخلی و سئو خارجی که شما باید برای بهبود جایگاه سایت خود انجام دهید تا رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا ببرید. هدف سئو داخلی در واقع این است که زبان موتورهای جستجو را می داند و ربات خزنده ها را کمک می کند تا متن و معنی صفحات سایت را درک کند. هر سه فرایند باید با هم کار کنند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورند، اما کار اصلی سئو در سایت این است که محتوا و ساختار یک صفحه ی خاص را بهینه کند. در نتیجه شما به کمک برندسازی موثر توانستهاید به رایگان برای خود بک لینک بگیرید که این مهمترین اتفاق در off page seo است. این اقدام به موتورهای جستجو کمک میکند تا تصاویر شما را بهتر ایندکس (فهرست) کنند. شما با یک اکانت گوگل میتوانید در این ابزار لاگین کرده و سایت خود را در آن ثبت کنید. شما باید یک محتوای منحصر بفرد تولید نموده و سپس آن را برای موتورهای جستجو و افرادی که می خواهند آن را بخوانند بهینه سازی کنید.

اما وب سایت با محتوای بد با سئو هم نتیجه ی خوبی نمی دهد. تعداد این افراد کم است در نتیجه هزینه ای که برای همکاری با شما دریافت میکنند بسیار بالاست. سئو در واقع مجموعه ای از روش ها جهت بهبود رویت و ارتباط وب سایت ها و قرار گرفتن در صفحه نتایج موتورهای جستجو است. در این مرحله باید با بکارگیری کلمات کلیدی، محتوایی مناسب با نیاز و علاقه مخاطبان خود تولید و در اختیار آنها قرار دهید. اینک شاید بپرسید چه محتوایی خوب است؟ یک وب سایت با محتوای خوب حتی می تواند بدون سئو کردن آن نتیجه ی مطلوب را بدهد. بنابراین وب سایت با محتوای خوب می تواند با سئو بهتر هم شود. محتوای مفید منتشر کنید – برای اینکه محتوایی را منتشر کنید قبل از ضربه زدن به دکمه ی انتشار، اطمینان حاصل کنید که آنچه می خواهید منتشر کنید، به وب سایت شما ارزش می افزاید. محتوا در وب سایت اولین بار منتشر شود – حتی اگر محتوا از شماست، اگر آن را در وب سایت دیگری منتشر کرده اید، برای سایت شما مناسب نیست.

مقالات طولانی منتشر کنید – مقالات طولانی ثابت شده است که نسبت به مقالات کوتاه رتبه بهتری می دهد. در کنار عنوان و توضیحات صفحه که توسط موتورهای جستجو دیده شده و در نتایج جستجو نمایش داده می شوند، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که مستقیما بر روی سئو تاثیر گذارند. خیلی از سایتها، امکان ارسال پست مهمان دارند. سایت­های ساده­تر با زبانی روشن، مختصر و مفید معمولاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. مثلا یک صفحه با عنوان “نکات سئو برای مبتدیان” بهتر از یک صفحه با عنوان “index.html” است. اگر شما در نتیجهی جستجوی یک عبارت خاص در جایگاه اول هستید، تضمینی وجود ندارد که فردا هم در جایگاه اول باشید، شما به عنوان مدیرسایت باید بخشی از زمان خود را به سئو و مطالعه در مورد آن اختصاص دهید. با انجام نکاتی که در این مقاله عنوان کردیم و همچنین مطالعه در مورد هرکدام از این سه بخش میتوانید روز به روز، سئوی سایت و جایگاه خود در نتایج جستجوی گوگل را بهتر کنید. اطلاعات گوگل آنالیتیکس دقیقترین آماری است که میتوانید در مورد سایت و نتایج سرچ سایت شما در گوگل داشته باشید، چون از یک سمت به سایت شما متصل است و از سمت دیگر اطلاعات جستجوی گوگل را دارد.