آمار ناراحت کننده باعث ایجاد بحث آزاد در مورد قصد ویرات کوهلی در کریکت T20 شد

آیا ویرات کوهلی حق دارد از نقش یک «لنگر» در کریکت T20 حمایت کند؟ اگرچه رویال چلنجرز بنگلور (RCB) یکی از دونده‌های برتر در لیگ برتر هند (IPL) 2023 است، اما میزان ضربه او باعث شده است که هواداران و کارشناسان گاهی اوقات سر خود را به هم بزنند. از آنجایی که رویال چلنجرز بنگلور در روز شنبه در مقابل دهلی کپیتالز شکست 7 ویکتی را متحمل شد، قصد کوهلی بار دیگر به یک بحث بزرگ تبدیل شد. اکنون، آماری ظاهر شده است که نشان می‌دهد ممکن است نقش یک لنگر توسط خمیر RCB درست نباشد.

پس از اینکه ویرات توپ 46 را با امتیاز 55 به ثمر رساند، با نرخ ضربه 119.57، امتیاز این امتیاز در مجموع به 181 ران رسید. دهلی کپیتالز با زدن دومین ضربه، هدف 182 دوش را تنها در 16.4 اوور تعقیب کرد و فیل سالت 45 توپ 87 را به ثمر رساند.

سالت در مواجهه با تقریباً همان تعداد توپی که کوهلی داشت، نشان داد که قصد هجومی در بالای صفحه واقعاً چه کاری می تواند بر کل یک تیم انجام دهد.

در واقع، اکنون مشخص شده است که هرگاه کهلی نیم قرن در IPL با نرخ ضربه کمتر از 120 گل زده است، RCB مسابقه را باخته است.

مواردی که ویرات کوهلی در SR زیر 120 امتیاز پنجاه به ثمر رساند:

  • 52 (44) v KKR، 2016
  • 55 (48) v RPS، 2017
  • 50 (43) v CSK، 2020
  • 58 (53) v GT، 2022
  • 55 (46) v DC، 2023

حتی اگر به نرخ ضربه کلی کوهلی توجه شود، از فصل 2020، نرخ اعتصاب فصلی او تنها یک بار بالاتر از 120 بوده است (در کمپین جاری IPL 2022).

چندی پیش، کوهلی اهمیت نرخ ضربات را «بیش از حد امتیاز» نامید و تأکید کرد که لنگرهای ارزشمند، حتی در کوتاه‌ترین فرمت بازی.

کوهلی در گفتگو با رابین اوتاپا در جیو سینما گفته بود: “بله حتما (نقش مجری مهم) من کاملا با آن موافقم، افراد زیادی هستند که چون خودشان در چنین موقعیتی نبوده اند، به بازی نگاه می کنند. متفاوت.”

“ناگهان وقتی پاور پلی تمام می شود، آنها مانند “اوه، آنها شروع به چرخش ضربه زدند” خواهند شد. وقتی یک ویکت را در پاورپلی از دست نداده اید، معمولا بهترین بازیکن به کاسه می آید، شما سعی می کنید بفهمید. در دو اور اول مقابل او چه باید کرد، تا بتوانید در دو اور آخر آن مرد، امتیازهای بزرگی به دست آورید و سپس بقیه اینینگ ها بسیار آسان تر شود.”

گفته می شود که پاسخ کوهلی به عنوان پاسخی به انتقاداتی بود که توسط سیمون داول، بازیکن سابق کریکت نیوزیلندی دریافت کرده بود.

کهلی مانند یک قطار شروع به کار کرد. او با چکش و انبر می‌رفت و شوت‌های زیادی بازی می‌کرد. از 42 تا 50 ده توپ گرفت. نگران یک نقطه عطف. فکر نمی کنم در این بازی دیگر جایی برای آن وجود داشته باشد. شما فقط باید به راه خود ادامه دهید، به خصوص با در دست داشتن ویکت در آن مرحله. شما باید به راه خود ادامه دهید.

اگرچه نمی توان منکر جایگاه ویرات کوهلی در کریکت جهانی شد، اما این نیز درست است که به نظر می رسد ماهیت در حال تکامل فرمت T20 به نفع ضربات با نرخ ضربه بالاتر از آنهایی است که بازی را به عمق می برند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله