آفریقای جنوبی برای اولین بار در 14 سال در سال 2021 به پاکستان سفر می کند


آفریقای جنوبی برای اولین بار در 14 سال گذشته با دو آزمایش و سه T20I از ژانویه به پاکستان سفر می کند ، هیئت کریکت این کشور (PCB) روز چهارشنبه اعلام کرد. در حالی که کراچی و راولپندی میزبان دو آزمون هستند ، سه T20I در لاهور برگزار می شود. PCB در بیانیه ای گفت: “آفریقای جنوبی در 16 ژانویه وارد كراچی می شود و از 26 تا 30 ژانویه اولین آزمایش را در استادیوم ملی كراچی انجام می دهد.”

اخبار

“آنها سپس به راولپندی سفر می کنند که در آن آزمون دوم از 4 تا 8 فوریه برگزار می شود. ورزشگاه برجسته قذافی ، مقر کریکت پاکستان ، محل برگزاری سه T20I خواهد بود که برای 11 ، 13 و 14 فوریه برنامه ریزی شده است. “

PCB اعلام کرد که پس از ورود به کراچی ، بازدیدکنندگان “یک دوره انزوا را مشاهده می کنند و پس از آن جلسات تمرینی را برگزار می کنند و مسابقات تمرینی درون تیمی را انجام می دهند.”

آخرین باری که آفریقای جنوبی در سال 2007 با پاکستان گشت و گذار داشت در سال 2007 بود که آنها با 160 دوی مسابقه در کراچی برنده شدند تا سری 1-0 را شکست دهند. مجموعه های بعدی در سال 2010 و 2013 در امارات متحده عربی بازی شد.

دو طرف از سال 1995 تاکنون 11 سری تست بازی کرده اند که آفریقای جنوبی 7 پیروزی و یک پاکستان در سال 2003 برنده شده است. آفریقای جنوبی در حال حاضر در رده ششم رده بندی تیم ICC Test قرار دارد ، در حالی که پاکستان هفتم است.

بابر اعظم ، کاپیتان پاکستان گفت: “من خوشحالم که آفریقای جنوبی تور خود را به پاکستان تأیید کرده است و مشتاقانه منتظر کاپیتانی کشور من برای اولین بار در یک تست خانگی در محلی است که ما اخیراً قهرمان اصلی لیگ سوپر لیگ HBL پاکستان را به دست آوردیم.”

“با نگاهی به تقویم کریکت بین المللی در سال 2021 ، خوشحالم که ما بیشتر در بازی با دو طرف بالاتر از ما بازی می کنیم. این فرصتی برای بهبود رتبه بندی ما در همه قالب ها است.”

این اولین باری خواهد بود که دو طرف در یک سری T20I در پاکستان به مصاف هم می روند ، زیرا قبلاً دو سریال در امارات متحده عربی بازی کرده است. آفریقای جنوبی هر دو سریال را برد.

گریم اسمیت ، مدیر CSA ، از کریکت گفت: “خوشحال کننده است که ببینیم بسیاری از کشورها به پاکستان بازگشت می کنند – کشوری مغرور و دوستدار کریکت. کریکت آفریقای جنوبی خوشحال است که در میان آنها قرار گرفته است.”

“من می خواهم از هیئت کریکت پاکستان (PCB) به دلیل مهمان نوازی و شفافیتی که آنها نشان دادند نیروهای امنیتی ما چند هفته پیش به آنجا رفتند ، تشکر می کنم.

“گزارش یافته ها و توصیه های آنها به عنوان یک سازمان به ما اطمینان می دهد که تمام نیازهای امنیتی ، بازی و محل اقامت تیم ما برآورده می شود و رفاه تیم در اولویت قرار دارد.”

ذاکر خان مدیر PCB (بین الملل) گفت: “آفریقای جنوبی تأیید سفر به پاکستان و انجام مسابقات در سه مرکز بزرگ یک خبر افسانه برای کریکت پاکستان و طرفداران آن است.

“بعد از آفریقای جنوبی ، ما قرار است میزبان نیوزیلند ، انگلیس و هند غربی باشیم ، در حالی که سریالهای خارج از خانه ما برابر آفریقای جنوبی ، زیمبابوه ، انگلیس ، افغانستان و هند غربی است.

“سریال خانگی در برابر آفریقای جنوبی ، روند از سرگیری و بازیابی کامل کریکت بین المللی در پاکستان را که از سال 2015 آغاز شده است ، تکمیل می کند.”

برنامه سفر:

آزمون اول: 26-30 ژانویه ، کراچی

آزمون دوم: 4-8 فوریه ، راولپندی

اول T20I: 11 فوریه ، لاهور

تبلیغ شده

2nd T20I: 13 فوریه ، لاهور

سوم T20I: 14 فوریه ، لاهور

مباحث ذکر شده در این مقاله