آرسنال تست نیوکاسل یونایتد را پشت سر گذاشت تا بر منچسترسیتی فشار بیاورد

آرسنال رقابت های قهرمانی لیگ برتر را زنده نگه داشت زیرا ضربه مارتین اودگارد و گل به خودی فابیان شار روز یکشنبه نیوکاسل را با نتیجه 2-0 شکست داد و نزدیک به یک امتیاز با منچسترسیتی صدرنشین شد. سیتی با برتری اندک خود یک بازی پیش رو دارد، اما توپچی ها از دست کشیدن از مبارزه برای کسب عنوان قهرمانی لیگ در 19 سال گذشته خودداری می کنند. دومین شکست خانگی نیوکاسل در این فصل، حرکت سرخابی ها را به سمت فوتبال لیگ قهرمانان در فصل آینده کند می کند زیرا برتری آنها نسبت به لیورپول رده پنجمی همچنان سه امتیاز باقی مانده است.

آرسنال فقط یک ماه پیش 8 امتیاز برتری داشت، اما از 5 بازی اخیر خود در لیگ فقط یک برد را به دست آورده بود تا سرنوشت قهرمانی از دست آنها خارج شود.

با این حال، مردان میکل آرتتا پیشرفت خود را در 12 ماه گذشته پس از شکست در سنت جیمز پارک در فصل گذشته نشان دادند که باعث شد در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرند.

تیم میهمان در همان ابتدا تکان خورد و جیکوب مورفی درون تیرک را پس از تنها سه دقیقه شکست داد و تیم میزبان فکر کرد که پنالتی دارد که تلاش برونو گیمارش به بازوی یاکوب کیویور برخورد کرد.

با این حال، مدافع لهستانی با بررسی VAR مهلت گرفت زیرا به نظر می رسید توپ ابتدا از ران او خارج شده است.

آرسنال از شانس خود نهایت استفاده را برد و با اولین ضربه خود به سمت دروازه به جلو رفت، زیرا اودگارد از راه دور هدف را گرفت و در دقیقه 14 توپ را به سمت پایین از دست چپ نیک پوپ زد.

سپس پوپ مجبور شد یک سری سیوهای بزرگ انجام دهد تا نیوکاسل را در یک بازی تپنده قبل از استراحت نگه دارد.

سه بار دروازه بان انگلیس بلند شد تا با بوکایو ساکا، گابریل مارتینلی و اودگارد تک به تک شوند.

سرعت بی امان پس از استراحت متوقف نشد زیرا هر دو طرف در شش دقیقه ابتدایی شروع مجدد به کار چوبی پرداختند.

ضربه سر الکساندر ایساک قبل از اینکه آرون رمزدیل یک سیو قابل توجه از فابیان شار برای نگه داشتن آرسنال در پیش رو داشته باشد از تیر دروازه خارج شد.

در انتهای دیگر، مارتینلی در نهایت پوپ را شکست داد تا توپ از تیرک دروازه خارج شود.

قبل از اینکه یک قطعه درخشش دیگر از مارتینلی گل دوم حیاتی را ایجاد کرد، عصبانیت‌ها در هر دو طرف یک مسابقه مهیج شروع به شعله‌ور شدن کردند.

این بازیکن برزیلی نیمی از طول زمین را دوید و سپس در یک سانتر کوتاه شلیک کرد که شار فقط توانست آن را به دروازه خود تبدیل کند.

در حالی که آرسنال هنوز برای رسیدن به هدف خود به لطف سیتی نیاز دارد، رسیدن به جمع چهار تیم برتر هنوز در دسترس نیوکاسل است.

شاگردان ادی هاو احتمالاً تنها به شش امتیاز از چهار بازی آخر خود نیاز دارند تا برای اولین بار در 20 سال گذشته لیگ قهرمانان را تضمین کنند.

با این حال، اگر منچستریونایتد مقابل وستهم پیروز شود، ممکن است بعداً یکشنبه به رده چهارم سقوط کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله