آرتتا قول می دهد که آرسنال می تواند استرس قهرمانی را در حالی که من سیتی نزدیک است کنترل کند

تلاش آرسنال برای قهرمانی در لیگ برتر برای اولین بار از سال 2004 در خطر سقوط است، اما میکل آرتتا مصمم است که رهبران می توانند با فشار رقابت های قهرمانی کنار بیایند. تیم آرتتا برای دومین بازی متوالی با دو گل برتری داشت و وستهام روز یکشنبه در ورزشگاه لندن به تساوی 2-2 دست یافت. پس از هدر دادن همین برتری در تساوی 2-2 آخر هفته گذشته مقابل لیورپول، توپچی ها بار دیگر تاوان برداشتن پای خود را از روی گاز پرداختند. اگرچه آرسنال چهار امتیاز با منچسترسیتی در رده دوم فاصله دارد، اما این قهرمان است که تمام شتاب را برای رسیدن به هفته های پایانی یک نبرد جذاب عنوان قهرمانی دارد.

با توجه به اینکه بازی خانگی مقابل آرسنال در 26 آوریل در پیش است، سیتی می داند که در صورت پیروزی در 8 بازی آخر خود، قهرمان خواهد شد.

برای آرسنال، شاگردان پپ گواردیولا پیش از این دو بار در این فصل آنها را شکست داده‌اند، و در فوریه در ورزشگاه امارات در لیگ برتر، تنها چند هفته پس از حذف توپچی‌ها از جام حذفی با پیروزی 1-0 در منچستر، 3-1 پیروز شدند.

برای آرسنال که دیگر کنترل سرنوشت خود را در دست نداشته باشد، برای آرتتا قرص تلخی است که پس از دوره طولانی لندنی های شمالی در اوج این دوره، آن را ببلعد.

آرتتا می پذیرد که شکست های نابهنگام آرسنال مقابل وستهم و لیورپول زخمی به خودی خود بوده است، با این که بازیکن اسپانیایی به ویژه از شیوه ای که بازیکنانش در روز یکشنبه موقعیت قوی خود را بدیهی گرفتند، ناامید شده است.

اما او قبول نمی کند که این تنش تعقیب بی امان توسط سیتی بود که نتایج فاجعه بار را برانگیخت.

– “ذهنیت بی رحم” –

او گفت: “مطمئنم که این فشار نیست. این به این دلیل است که ما در آن لحظه به چه چیزی نیاز بودیم.”

“از نظر الگوی بازی با لیورپول بسیار متفاوت بود. اما این مرحله بعدی است، وقتی 2-0 است باید با همان هدف بازی کنید.

“شما باید خونسردی بیشتری داشته باشید تا بازی را تمام کنید. وقتی سطح خود را به این سرعت پایین می آورید، بازی برای حریف آماده می شود.”

پیش از دیدار با سیتی، آرسنال روز جمعه میزبان ساوتهمپتون است.

پیروزی بر قعر جدول قدیس، آرسنال را با 7 امتیاز اختلاف نسبت به سیتی، که آخر هفته آینده به دلیل بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل شفیلد یونایتد در روز شنبه، در لیگ بازی نمی کند، خواهد داشت.

سیتی با گلزنی رکوردشکن ارلینگ هالند – برنده 10 بازی اخیر خود در همه رقابت ها – در بازی های باقی مانده پس از رویارویی آرسنال برتری دارد.

سخت‌ترین آزمون‌های آنها ممکن است در سفر به فولام و برنتفورد رخ دهد، اگرچه پیشرفت آنها در لیگ قهرمانان نیز ممکن است باعث حواس‌پرتی شود.

دشوارترین بازی های آرسنال می تواند یک دیدار دلهره آور از نیوکاسل و یک بازی خانگی مقابل برایتون در فرم باشد، در حالی که یک دربی لندن برابر چلسی را نمی توان بدیهی دانست.

آرتتا معتقد نیست که تیم جوان آرسنال در پایان رقابت غیرمنتظره‌اش برای قهرمانی تمام می‌شود.

اما او روزهای منتهی به بازی ساوتهمپتون را به جستجوی پاسخی برای بلیپی می گذراند که فصل رویایی آنها را نابود می کند.

او گفت: “خستگی؟ نه. بهترین راه برای بیان این موضوع این است که تیم را متقاعد کنیم که می توانند این کار را انجام دهند. ما باید خیلی عمیق بگردیم و راه حل را پیدا کنیم.”

ما بازی را با هدف گل سوم و چهارم متوقف کردیم. خیلی راحت به نظر می رسید. ما به آنها امید و اعتبار دادیم وستهام، آنها آن را قبول کردند.

ما برای کشتن یک تیم به این طرز فکر بی‌رحمانه نیاز داریم و این کار را نکرده‌ایم.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله