لنس استرول روز شنبه وقتی لوییس همیلتون توانست مقام قهرمانی فرمول یک را به دست بیاورد ، صعود کرد و مقام اول حرفه ای خود را در گرندپری ترکیه بدست آورد ، کانادایی گفت: “اکنون احساس خیلی خوبی دارد”. راننده 22 ساله Racing Point حداکثر استفاده را از شرایط خشک کردن در یک پیست خائنانه برای پایان دادن به سلطه 13 مسابقه مرسدس در مقدماتی امسال کرد. استرول سریع ترین دور خیره کننده را در یک دقیقه و 47.765 ثانیه در ثانیه های پایانی انجام داد تا سرجیو پرز ، هم تیمی خود را غصب کند و سپس در برابر آخرین فشار مکس ورستاپن از ردبول مقاومت کند. هلندی ناامید دوم بود و سه دهم عقب از استرول بود ، اما از پرز مکزیکی پیش بود که پس از 9 بار چهارم شدن در گذشته بهترین موقعیت شروع کار خود را ادعا کرد.
استرول اولین کانادایی بود که از ژاک ویلنوو در مسابقات جایزه بزرگ اروپا 1997 در جیرز به قطب رفت و این اولین قطب تیم Racing Point مستقر در سیلورستون بود ، از آنجا که به عنوان اردن مسابقه داد ، آنها این کار را در گرندپری بلژیک 2009 انجام دادند.
نتیجه این امر باعث شد مرسدس در هفته آخر که لوییس همیلتون به پیشنهاد خود برای قهرمانی هفتمین راننده با رکورد برابر عمل می کند و با مایکل شوماخر قهرمان هفت دوره مساوی شود ، شکست خورده است.
این قهرمان شش بار در ردبول دوم و دانیل ریکیاردو از رنو که هم تیمی اش استبان اوکون در رده هفتم قرار گرفت ، پشت سر الکس آلبون قرار گرفت.
استرول از رادیوی تیم فریاد زد: “بله ، بله ، بله پسران”.
وی افزود: “من واقعاً نمی توانم آن را به زبان بیاورم.”
“من شوکه شده ام. انتظار نداشتم بعد از FP3 اینجا باشم.
– “اکنون احساس خوبی دارد” –
“موارد زیادی وجود داشت که ما از ورود به مرحله مقدماتی مطمئن نبودیم. در Q3 به نظر نمی رسیدیم که چنین رقابتی داشته باشیم.”
عملکرد مقدماتی غافلگیرکننده او پس از چند هفته دشوار زمانی رخ داد که مجبور شد جایزه بزرگ ایفل را از دست بدهد و روز بعد آزمایش ویروس کرونا مثبت باشد.
“این یک سواری بسیار خشن برای من بوده است بنابراین احساس خوبی دارد. در حال حاضر احساس خیلی خوبی دارد.”
این اولین بار در این فصل است که نه همیلتون (9) و نه بوتاس (4) موفق به صعود به مرحله مقدماتی نمی شوند.
اگر مانع از این شود که بوتاس با هشت امتیاز از او پیروز شود ، همیلتون می تواند عنوان قهرمانی هفتم رانندگان جهان را با یک رکورد برابر کند.
پس از شرایط پیست یخی روز جمعه در مدار دوباره ، باران شدید چالش های خیانتکارانه تری را به وجود آورد که در آن بیشتر رانندگان دچار لغزش و چرخش می شوند.
جلسه Q1 دو بار برای پرچم های قرمز قطع شد ، زمانی که مسابقه کنترل اعلام کرد که مسیر غیر ایمن است – اول به دلیل شرایط و سپس ، دوم ، وقتی رومن گروژان به یک تله شن در Haas خود چرخید.
وقفه ها 50 دقیقه به برنامه اضافه می کردند که چراغ روز در شرایط وحشتناک عقب می افتاد ، اما کنترل درخشان اتومبیل Verstappen و مات تیم Albon تیم Red Bull اوضاع را به نمایش می گذارد ، هلندی 1.9 ثانیه روشن است.
در این درام ، لكلرك به Q2 كوچك شد در حالی كه همیلتون ، بهترین دور خود برای بیش از حد مجاز در مسیر لغو شد ، در رده 14 قرار گرفت.
گروژین به همراه کوین مگنوسن ، هم تیمی خود در Haas ، دو ویلیامز جورج راسل و نیکلاس لطیفی و دانیل کویت بازیکن آلفا تاوری حذف شد.
در شرایط سخت ، تیم ها از امکانات گرم کردن لاستیک خود به شدت استفاده می کردند تا اطمینان حاصل کنند که رانندگان می توانند حداقل مقداری از کنترل را قبل از خاموش شدن باران پیدا کنند ، و برخی را ترغیب می کنند تا مواد متوسط را امتحان کنند.
در Q2 ، هر دو مرسدس به وضوح در تلاش بودند که هر نوع گرما را در لاستیک خود حفظ کنند ، در حالی که Verstappen ، از بین رفته در اعتماد به نفس ، سرعت را تنظیم می کند.
تبلیغ شده
در هنگام پرچم ، هلندی دو ثانیه از آلبون فاصله داشت و هامیلتون 2.4 در سوم و بوتاس در هفتم سقوط کرد در حالی که هر دو فراری نتوانستند به ضربات تیرانداز ده نفره برسند.
در Q3 ورستاپن چهار ثانیه با نزدیکترین رقیب بوتاس قبل از پرز فاصله داشت ، در واسطه ها ، با برتری در مقابل هلندی و ایجاد یک تعویض لاستیک برای بقیه برای آخرین اجرای شگفت آور ، انتظارات را دوباره تنظیم کرد.
مباحث ذکر شده در این مقاله