روسای اتومبیلرانی روز پنجشنبه از آغاز تحقیقات در مورد سقوط آتشین رومین گروسژان در بحرین خبر دادند و گفتند كه انجام تحقیقات قانونی “حدود شش تا هشت” هفته طول می كشد. راننده فرمول یک فرانسوی پس از برخورد با دانیل کویت در اولین دور گرندپری یکشنبه ، به طریقی خود را فقط از روی سوختن دستان و شکستگی پای چپ خلاص کرد. وی روز چهارشنبه بیمارستان را ترک کرد. بلافاصله پس از این حادثه تکان دهنده ، تمجیدهای گسترده ای برای اقدامات ایمنی مدرن در این ورزش وجود داشت ، اما همچنین نگرانی در مورد آنچه راس براون ، مدیر عامل ورزش موتور F1 ، شکست های “غیرقابل پیش بینی” توصیف کرد.
فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) اعلام کرد که “تجزیه و تحلیل دقیق از تصادف رومین گروسژان در جایزه بزرگ 2020 بحرین را آغاز کرده است”.
مدیر ایمنی FIA ، آدام بیکر گفت: “با وجود اطلاعات زیادی که در فرمول 1 موجود است ، به ما امکان می دهد هر عنصر رخ داده را به طور دقیق تعیین کنیم و این کار قبلاً آغاز شده است.
“ما این تحقیق را بسیار جدی می گیریم و یک روند دقیق را دنبال خواهیم کرد تا دقیقاً بفهمیم چه اتفاقی افتاده است قبل از پیشنهاد پیشرفت های بالقوه.”
کاوشگر FIA عوامل مختلفی از جمله کلاه ایمنی Grosjean ، مهار ایمنی ، سرستون ، خاموش کننده اتومبیل و محافظ کابین خلبان Halo را بررسی خواهد کرد.
به نظر می رسد دستگاه هالو به نجات جان گروژژان کمک کرده است زیرا ماشین وی پس از کار در یک مانع ، دو تکه شد.
براون روز یکشنبه گفت: “هاله” روز را نجات داد و رومن را نیز نجات داد.
“در ابتدا در بحث توسعه بحث و مجادله وجود داشت ، اما اکنون نمی توان تردیدی داشت ، بنابراین برای کسانی که برای معرفی تلاش می کنند کلاه بگذارید.”
اما وی افزود: “آتش نگران کننده است. شکاف در مانع نگران کننده است و مانع از هم می پاشد ، اما ما می توانیم از ایمنی ماشین خوشحال باشیم – که امروز ما را از این طریق عبور داد ، اما همه چیز به روشی غیر قابل پیش بینی شکست خورد.
“ما مدت زیادی است که چنین چیزی را ندیده ایم ، اما شکاف سد به طور معمول منجر به مرگ می شود.”
تبلیغ شده
FIA دوربین پرسرعت نصب شده روی ماشین Grosjean را که رو به راننده است ، بررسی خواهد کرد.
همچنین داده ها از شتاب سنج های داخل گوش که برای اندازه گیری حرکت سر راننده در داخل مجرای گوش راننده قرار گرفته اند ، جمع آوری می شوند.
مباحث ذکر شده در این مقاله