گواردیولا از هالند هم سطح مسی و رونالدو در منچستر سیتی تامپ ساوتهمپتون استقبال کرد.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، گفت که ارلینگ هالند پس از زدن دو گل در بازگشت از مصدومیت در پیروزی 4-1 مقابل ساوتهمپتون در روز شنبه، استانداردهای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را دارد. پیروزی سیتی را به فاصله پنج امتیازی با آرسنال در صدر لیگ برتر رساند. هالند اکنون 44 بار در اولین فصل خود با قهرمان انگلیس گلزنی کرده است که 30 بار در 27 بازی در لیگ برتر بوده است. گل دوم نروژی ویژه بود زیرا مهاجم غول پیکر به صورت آکروباتیک روی ارسال جک گریلیش را با یک ضربه از بالای سر به خانه فرستاد.

گواردیولا که در مدت چهار سال مربیگری مسی را بر عهده داشت، گفت: “گل دوم شگفت انگیز بود. برداشتن توپ در آسمان و گذاشتن آن روی چمن کار آسانی نیست.”

ما به او نیاز داریم. نیمه اول بهترین سطح ما نبود اما او بازی را تغییر داد.

“به عنوان یک گلزن برتر، ما دو دهه باورنکردنی را با کریستیانو رونالدو و لیونل مسی زندگی کردیم، اما او در آن سطح است. او گل های زیادی به ثمر می رساند. من از 65 دقیقه پس از مصدومیت بسیار خوشحالم و او دوباره به ما کمک کرد.”

گواردیولا به قول خود وفادار بود که به بازی سه‌شنبه یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فکر نمی‌کرد، بازی اول مقابل بایرن مونیخ، زیرا بازگشت هالند از ناحیه کشاله ران تنها تغییر تیمی بود که هفته گذشته لیورپول را 4-1 شکست داد.

اما تیم میهمان در 45 دقیقه اول نتوانست به همان ارتفاعات ضربه بزند و می توانست در برابر تیمی با قدرت آتش بیشتر از قدیس ها مجازات شود.

ساوتهمپتون همچنان در صدر جدول قرار دارد و چهار امتیاز از امنیت فاصله دارد.

هالند درست قبل از نیمه تمام دروازه ها را باز کرد، زمانی که خم شد تا با سانتر کوین دی بروین روبرو شود.

سیتی پس از تعطیلات، با هشتمین برد متوالی در تمامی رقابت‌ها، بازیکنان گواردیولا را در تلاش برای کسب سه‌گانه جام نگه داشت.

گریلیش از بهترین فرم خود لذت می برد، زیرا انتقال 100 میلیون پوندی (124 میلیون دلاری) از استون ویلا در سال 2021 او را به گران ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر در آن زمان تبدیل کرد.

او در تلاش دوم پس از اینکه اولین تلاشش توسط گاوین بازونو نجات یافت، شلیک کرد.

گریلیش برای سومین بار خالق شد زیرا صلیب او توسط هالند به شکلی دیدنی به پایان رسید.

دی بروین درباره گل دوم هالند گفت: “شما هرگز نمی بینید که من این کار را انجام دهم.” اگر این کار را بکنم، مرا به بیمارستان ساوتهمپتون می رسانید!

این آخرین لمس مهاجم بود زیرا او در 20 دقیقه پایانی با یک نگاه به دیدار بایرن در اواسط هفته راه را برای جولیان آلوارز باز کرد.

سکو مارا زمانی که صلیب موسی جنپو را به خانه هدایت کرد، به طور خلاصه چیزی برای تشویق به ساپورت خانه داد.

اما سیتی تنها سه دقیقه بعد وقتی دی بروین درون محوطه جریمه قرار گرفت، بالشتک سه گل خود را بازسازی کرد.

این بازیکن بلژیکی کنار ایستاد تا به آلوارز اجازه دهد تا چهاردهمین گل فصل خود را علیرغم بازی در کمانچه دوم مقابل هالند به خانه بزند.

لیورپول در دوران گواردیولا رقیب سیتی در عنوان قهرمانی بوده است.

اما آنها در روز یکشنبه زمانی که آرسنال به آنفیلد می رود با امید به اولین برد خارج از خانه خود مقابل لیورپول پس از 11 سال، به لطف دشمنان قدیمی خود امیدوار خواهند بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله