گزارش: BCCI می تواند 1.15 میلیارد دلار سهم درآمد از ICC در طول چرخه 2023-2027 به دست آورد

کریکت بورد هند (BCCI) می تواند شاهد دور دیگری از درآمدهای نقدی در چرخه پنج ساله بعدی بین سال های 2023-2027 با درآمد تخمینی بیش از 1.15 میلیارد دلار (9 میلیارد INR) از سهم ICC از درآمد سالانه باشد. در حالی که این هنوز رسمی نیست، اما یکی از اعضای بانفوذ ICC گفت که فقط یک مسئله زمان است که BCCI رسماً 38.50 درصد از درآمد سالانه 600 میلیون دلاری ICC را دریافت کند که برای ثروتمندترین کریکت جهان به 231 میلیون دلار می رسد.

یک منبع ارشد BCCI به شرطی به PTI گفت: “این یک مدل پیشنهادی است و بر اساس کریکت (رتبه بندی)، عملکرد (در مسابقات ICC) و تجاری (مشارکت در ورزش) است. اکنون هند سهم قابل توجهی در عنصر تجاری دارد.” از گمنامی

تسلط هند چنان بوده است که فهرستی منتشر شده توسط ESPN Cricinfo نشان می دهد که انگلستان و کریکت ولز (ECB) با درآمد سالانه 41.33 میلیون دلار (6.89 درصد) دومین ذینفع هستند در حالی که استرالیا با 37.53 میلیون دلار (6.25 درصد) یک سوم دور هستند. کریکت بورد پاکستان با درآمد 34.51 میلیون دلاری که 5.75 درصد است در رتبه چهارم قرار دارد.

در طول آخرین چرخه FTP (2018-2022)، درآمد سالانه ICC تقریباً نیمی از 307 میلیون دلار و برای یک دوره پنج ساله 1536 میلیون دلار بود.

BCCI پس از چانه زنی سنگین بین کمیته مدیران سابق (CoA) و رئیس وقت ICC، Shashank Manohar، که در آن زمان دوستان زیادی در هیئت مدیره نداشت، به مدت پنج سال 405 میلیون دلار (حدود 81 میلیون دلار در سال) درآمد کسب کرد. در آن زمان هنوز حدود 26 درصد از سهم سالانه بود.

در آخرین چرخه FTP، بانک مرکزی اروپا با سهم 7.8 درصدی در رتبه دوم قرار گرفت، در حالی که سایر هیئت‌های مدیره منع زیمبابوه 7.2 درصد را به خود اختصاص دادند.

با منشی جی شاه که ریاست تصمیم‌گیری مالی همه‌جانبه امور مالی و بازرگانی (F&CA) را برعهده دارد، BCCI می‌تواند به نقطه‌نظر برسد و درآمد سالانه ICC خود را تقریباً سه برابر دو برابر کند.

این منبع افزود: “در طول چرخه گذشته، BCCI هرگز نمایندگی قدرتمندی در F&CA ICC نداشت و اکنون همه چیز تغییر کرده است.”

به عنوان مدل پیشنهادی، ICC این بار حدود 11 درصد از درآمد خود را برای همه کشورهای وابسته اختصاص خواهد داد در حالی که دفعه قبل حدود 14 درصد بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله