گزارش ها: روند مناقصه منچستریونایتد به دور سوم می رود

مالکان نامحبوب یونایتد در نوامبر اعلام کردند که در حال انجام یک بررسی استراتژیک هستند.© AFP

بر اساس گزارش ها، پیشنهادات رقیب منچستریونایتد برای ارائه سومین پیشنهاد تا پایان ماه آوریل دعوت شده است. بانکدار قطری شیخ جاسم بن حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی و میلیاردر بریتانیایی جیم رتکلیف هر دو پیشنهاد دوم را برای باشگاه لیگ برتر ارائه کردند. گفته می‌شود که در هفته‌های اخیر چندین پیشنهاد دریافت شده است، اما اگر گلیزرها از کنترل باشگاهی که در سال 2005 به قیمت 790 میلیون پوند (980 میلیون دلار) خریدند، دست بردارند، شیخ جاسم و رتکلیف همچنان دونده اصلی خرید یونایتد هستند.

مالکان نامحبوب یونایتد در ماه نوامبر اعلام کردند که در حال انجام یک بررسی استراتژیک هستند و فروش باشگاه یکی از گزینه ها در نظر گرفته شده است.

طبق گزارش ها، گروه قطری پیشنهادی در حدود 5 میلیارد پوند برای مالکیت 100 درصدی باشگاه ارائه کرده است در حالی که رتکلیف، یکی از طرفداران نوجوان یونایتد، می خواهد 69 درصد سهام گلیزر را خریداری کند.

تخمین زده می شود که قیمت درخواستی آمریکایی ها حدود 6 میلیارد دلار باشد – رقمی که قهرمان 20 بار انگلیس را به گران ترین باشگاه ورزشی تاریخ تبدیل می کند.

توماس زیلیاکوس، کارآفرین فنلاندی ماه گذشته وارد رقابت شد و صندوق سرمایه گذاری آمریکایی Elliott Investment Management پیشنهادی برای سهام اقلیت داده است.

گلیزرها بسیاری از هواداران یونایتد را با بدهی های کلان در 18 سال گذشته خشمگین کرده اند.

زمانی که در نوامبر از سرمایه‌گذاری خارجی دعوت کردند، به نظر می‌رسید که آن‌ها آماده دریافت سود هنگفت هستند، اما هنوز می‌توانستند از گزینه فروش سهام کنترلی خودداری کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله