گزارش: عربستان سعودی از صاحبان IPL می خواهد “ثروتمندترین لیگ T20 جهان” را در کشور راه اندازی کنند

لیگ برتر هند (IPL) 2023 همچنان پردرآمدترین لیگ T20 در جهان است. از نظر مالی، مشارکت بازیکنان در سطح جهانی، یا حضور در رسانه های اجتماعی، IPL در مقایسه با لیگ های T20 در سراسر جهان بی نظیر است. با این حال، ممکن است اوضاع به زودی تغییر کند زیرا طبق گزارش ها، عربستان سعودی به صاحبان IPL این فرصت را داده است تا “ثروتمندترین لیگ T20 جهان” را در این کشور راه اندازی کنند. عربستان سعودی با سرمایه گذاری هنگفت در ورزش های دیگر مانند فوتبال و فرمول 1، اکنون چشمان خود را به کریکت دوخته است.

در حال حاضر، هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) بازیکنان هندی را از شرکت در لیگ های خارج از کشور منع می کند. با این حال، پیشنهادی از سوی دولت عربستان سعودی مبنی بر راه اندازی لیگ جدید T20 می تواند منجر به تغییر موضع هیئت مدیره هند در مورد این موضوع شود.

طبق گزارشی در The Age، صحبت ها در مورد این موضوع حدود یک سال است که ادامه دارد. اما قبل از اینکه هر اتفاق مهمی رخ دهد، لیگ باید توسط شورای بین المللی کریکت (ICC) تحریم شود. چندی پیش، گرگ بارکلی، رئیس ICC، علاقه عربستان سعودی به کریکت را تایید کرده بود.

او گفت: “اگر به ورزش های دیگری که آنها در آن مشغول بوده اند نگاه کنید، کریکت چیزی است که تصور می کنم برای آنها جذاب باشد.” با توجه به پیشرفت آنها در ورزش به طور کلی، کریکت برای عربستان سعودی بسیار خوب عمل می کند

بارکلی افزود: “آنها بسیار مشتاق سرمایه گذاری در ورزش هستند، و با توجه به حضور منطقه ای آنها، کریکت بسیار بدیهی به نظر می رسد که باید دنبال شود.”

شاهزاده سعود بن مشعل آل سعود، رئیس فدراسیون کریکت عربستان سعودی ماه گذشته به عرب نیوز گفت: “هدف ما ایجاد یک صنعت پایدار برای افراد محلی و مهاجران ساکن در پادشاهی و تبدیل عربستان سعودی به مقصد جهانی کریکت است.”

بر اساس این گزارش، تعدادی از نمایندگان دولت عربستان سعودی و شرکت‌های تجاری در اطراف فعالیت‌های کریکت هند مشاهده شده‌اند که به دنبال جذب مالکان IPL و خود BCCI به لیگ برنامه‌ریزی‌شده بیست 20 خود هستند که با IPL در سال 2018 برابری می‌کند. شرایط توان مالی

احتمال برگزاری سالانه جام ملت‌های آسیا، بازی افتتاحیه یا حتی یک دوره از مسابقات IPL در عربستان سعودی نیز در برنامه‌ها قرار دارد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله