گزارش: بارسلونا هنوز “فرصت بازگشت” به لیونل مسی ارائه نکرده است

با نزدیک شدن به پایان دوران حضور لیونل مسی در پاری سن ژرمن، مهاجم آرژانتینی به زودی آینده خود را فاش خواهد کرد – اما امیدها برای بازگشت عاشقانه به بارسلونا در حال محو شدن است. مسی که در ماه ژوئن 36 ساله می شود، رکورددار گلزن و بزرگترین نماد بارسلونا است و در سال 2021 در پایان قراردادش مجبور شد با اشک خداحافظی کند و باشگاه توانایی حفظ او را نداشت. سرمربی ژاوی هرناندز سخت برای بازگشت قهرمان جام جهانی تلاش کرده است، اما اردوی مسی به رسانه های اسپانیایی گفته است که هنوز پیشنهادی از بارسلونا دریافت نشده است.

ژاوی به روزنامه اسپانیایی دیاریو اسپورت گفت: برای من شکی نیست که اگر مسی برگردد در سطح فوتبالی به ما کمک خواهد کرد، این چیزی است که به رئیس جمهور اطلاع داده ام.

بارسلونا منتظر است تا لالیگا پیش از هزینه های خود در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، طرح توسعه مالی را تصویب کند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا در ماه آوریل گفت: “در حال حاضر به نظر می رسد بازگشت مسی به بارسا دشوار است.”

بارسا مثل PSG نیست که برای یک دستمزد زیاد شیر سوخت و پول دارد.

قوانین بازی جوانمردانه مالی لالیگا در حال حاضر بارسلونا را به صرف 40 درصد پس انداز از طریق کاهش دستمزد یا فروش بازیکنان محدود می کند، زیرا این باشگاه ضرر کرده است.

حتی اگر آنها به اندازه کافی درآمد جدید برای رهایی از دستبندهای مالی لیگ به ارمغان بیاورند، آنچه می توانند به مسی ارائه دهند بسیار کم خواهد بود.

در مقابل، در جاهای دیگر به مسی باج صدها میلیونی پرداخت خواهد شد.

یک منبع نزدیک به این قرارداد در ماه مه به خبرگزاری فرانسه گفت که این مهاجم برای انتقال به لیگ عربستان سعودی و پیوستن به شریک سابق خود در رئال مادرید کریستیانو رونالدو در این کشور خلیج فارس توافق کرده است.

– خطرات –
بسیاری از هواداران بارسلونا و مربی ژاوی دوست دارند مسی یک کد بسیار مورد نیاز را به داستانی که به دلیل جدایی شوکه‌کننده‌اش ناقص مانده است اضافه کند.

این مهاجم در 13 سالگی وارد بارسلونا شد و بدون خداحافظی مناسب با هوادارانی که در آن زمان هنوز به دلیل بیماری همه گیر در ورزشگاه ها بسته بودند، رفت.

مسی با هدایت آرژانتین به جام جهانی در قطر نشان داد که با انگیزه همچنان می تواند در سطح نخبگان ارائه کند.

این مهاجم مورد علاقه برای بردن توپ طلا است و در شکست دفاع های سرسخت همچنان عالی است، چیزی که بارسا حتی در مسیر قهرمانی لالیگا در این فصل با آن دست و پنجه نرم کرده است.

بازگشت او از نظر دستمزد پرهزینه خواهد بود، اما، بدون هزینه انتقال، همچنان می تواند ارزش خوبی برای باشگاهی که تشنه موفقیت های کوتاه مدت است، باشد.

“بازپس گیری” میراث مسی به خودی خود یک امر مثبت است و تضمین می کند که او دوران حرفه ای خود را در باشگاهی که دو دهه در آن سپری کرده به پایان خواهد رساند.

داستان عاشقانه بازگشت افسانه ای و فرصتی برای مهر و موم کردن فصل باشکوه او در تاریخ باشگاه وسوسه انگیز است، اما با پیشرفت و تحول بارسلونا، بازگشت به گذشته برای باشگاه و بازیکن ممکن است اشتباه باشد.

برخی بر این باورند که بارسا نباید بخش قابل توجهی از منابع مالی محدود خود را به سمت یک بازیکن بزرگ سالخورده هدایت کند، زمانی که مناطق واضحی وجود دارد که تیم نیاز به پیشرفت دارد.

ژاوی گفته است که جایگزینی سرخیو بوسکتس، هافبک کهنه کار که در حال جدایی است، کلید موفقیت در فصل آینده است.

بارسلونا همچنین به یک مدافع راست انتخاب اول، یک مدافع برای روبرت لواندوفسکی مهاجم و یک وینگر چپ نیاز دارد.

برخی از هواداران نگران هستند که بازگشت مسی بتواند میراث درخشان او در بارسلونا را خدشه دار کند و در عین حال مانع پیشرفت تیم شود.

مسی ممکن است در نظر داشته باشد که از نظر میراثش با بازگشت به بارسلونا چیزهای بیشتری برای از دست دادن وجود دارد تا به دست آوردن.

پاری سن ژرمن، قهرمان فرانسه، روز شنبه در آخرین بازی فصل خود در لیگ 1 از کلرمون میزبانی می کند و آینده مسی قرار است بعد از آن در مرکز صحنه قرار گیرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله