گرگ کلارک ، رئیس اتحادیه فوتبال سابق ، از شورای فیفا استعفا داد

گرگ کلارک ، رئیس اتحادیه فوتبال سابق ، از شورای فیفا استعفا داد

گرت ساوت گیت ، سرمربی انگلیس گفت که گرگ کلارک “چاره دیگری” به جز کناره گیری از FA ندارد.© خبرگزاری فرانسه


گرگ کلارک ، رئیس سابق اتحادیه فوتبال ، پنج روز پس از ترک لیگ انگلیس به دلیل مجموعه اظهارات توهین آمیز ، از سمت خود به عنوان معاون رئیس فیفا استعفا داد. کلارک روز سه شنبه پس از ارائه یک سری اظهارات “غیرقابل قبول” به کمیته ای از قانون گذاران ، از جمله مراجعه به “فوتبالیست های رنگارنگ” با اشاره به بازیکنان سیاه ، از نقش خود در هیئت حاکمه انگلیس خارج شد. همچنین این مرد 63 ساله در اظهار نظر در کمیته دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش مجلس عوام ، به دلیل اشاره به “علایق مختلف شغلی” افراد از اقلیت های قومی و همچنین به دلیل توصیف همجنس گرایی به عنوان “انتخاب زندگی” مورد انتقاد قرار گرفت. برای اظهارات جنجالی در مورد فوتبال دختران.

اخبار

هیئت حاکمه فوتبال اروپا یوفا روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “به دنبال تماس تلفنی صبح امروز بین رئیس یوفا (الکساندر Ceferin) و گرگ کلارک ، آنها با پیشنهاد گرگ کلارک موافقت کردند که وی باید با تأثیر فوری از سمت خود به عنوان نماینده یوفا در شورای فیفا. “

گرت ساوت گیت ، سرمربی انگلیس ، روز چهارشنبه گفت که کلارک “چاره ای ندارد” جز کناره گیری از جام حذفی ، در حالی که کیسی استونی ، کاپیتان اسبق زنان انگلیس ، اظهار نظرها “کاملاً غیر قابل قبول” است.

تبلیغ شده

پس از عزیمت کلارک ، اتحادیه اروپا پیتر مک کورمیک را به عنوان رئیس موقت منصوب کرد و گفت امیدوار است که تا پایان ماه مارس رئیس جدیدی تعیین شود.

پاول الیوت ، رئیس هیئت مشاوران ورود به اتحادیه فوتبال انگلیس و بابی بارنز ، معاون مدیرعامل اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای ، هر دو به عنوان یک رقیب قدرتمند مطرح شده اند.

مباحث ذکر شده در این مقاله