کیلیان امباپه بریس پاری سن ژرمن را به قهرمانی لیگ 1 نزدیک کرد

کیلیان امباپه دو گل به ثمر رساند تا پاری سن ژرمن یک گام دیگر به سوی کسب عنوان قهرمانی لیگ 1 برداشت. امباپه در دقیقه نهم گل اول را به ثمر رساند و یک گل دیگر را قبل از نیم ساعت به ثمر رساند تا با 22 گل به عنوان بهترین تیرانداز تیم فوتبال فرانسه در این رقابت ها به ثمر برسد. به نظر می رسید که پی اس جی ممکن است یک پیروزی بزرگ را ثبت کند، اما آنها در نیمه دوم کار خود را کاهش دادند و آنجری که در آستانه سقوط بود، در اواخر وقت با سادا تیوب یک گل را به ثمر رساند.

پاری سن ژرمن اکنون با 6 بازی باقی مانده با 11 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، اگرچه نزدیکترین رقیب مارسی می تواند در دیدار یکشنبه لیون این فاصله را کاهش دهد.

رکورد یازدهمین قهرمانی فرانسه، و نهمین قهرمانی از زمان تصاحب قطر در سال 2011، اکنون اجتناب ناپذیر است، چرا که باشگاه پایتخت سومین برد متوالی را به دست آورد تا از فشار بر کریستوف گالتیه، مربی مبارز بکاهد.

با این حال، گالتیه از عملکرد تیمش انتقاد کرد، پس از اینکه آنها نتوانستند شروعی قوی داشته باشند، درست مانند پیروزی 3-1 هفته گذشته مقابل لنز که تمام گل های آنها قبل از نیمه تمام بود.

گالتیه به پخش کننده آمازون پرایم گفت: «به همان اندازه که در نیمه اول جدی و بالینی بودیم، مانند لنز هفته گذشته، در نیمه دوم کاملاً پایمان را از روی پدال برداشتیم.

“ما بدون هیچ ریتمی بازی کردیم و واقعاً سعی نکردیم به برتری خود اضافه کنیم. برای من به عنوان مربی نا امیدی وجود دارد. البته ما بردیم و در صدر لیگ هستیم اما وقتی در پاری سن ژرمن هستید نمی توانید این کار را انجام دهید. راضی به بازی در نیمی از بازی.”

گالتیه “متمرکز”

پست گالتیه که سال گذشته منصوب شد، پس از شروع ضعیف در سال 2023، با حذف پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی فرانسه در مرحله یک شانزدهم نهایی، تحت نظارت جدی قرار گرفت.

او از آن زمان پس از متهم شدن به اظهارات نژادپرستانه و تبعیض آمیز در مورد بازیکنان در فصل گذشته که سرمربی نیس بود، تحت فشار بیشتری قرار گرفت.

به دنبال این اتهامات، که ظاهراً توسط ژولین فورنیه، مدیر ورزشی سابق نیس ارسال شده بود و رسانه های مختلف فرانسوی آن را گزارش کردند، دادستان های نیس تحقیقات مقدماتی را در مورد احتمال “تبعیض نژادی یا مذهبی” آغاز کردند.

گالتیه که به شدت این اتهامات را رد می کند، هدف تهدیدها قرار گرفته است و روز جمعه وکیل او تأیید کرد که این مرد 56 ساله علیه فورنیه و دو روزنامه نگار به دلیل افترا، اقدام قانونی کرده است.

گالتیه گفت: “من به شرایطم علاقه ای ندارم. من روی تیم، اهمیت پیروزی در بازی ها و کسب عنوان یازدهم باشگاه تمرکز کرده ام، بنابراین می توانم همه چیزهایی را که بیرون می افتد ببینم.”

تیم او پس از اینکه امباپه در همان ابتدای بازی دروازه را باز کرد، هرگز واقعاً دچار مشکل نشد و در تلاش دوم پس از اینکه خوان برنات یک پاس از روی دروازه را مهار کرد، توپ را روی خط قرار داد.

لیونل مسی در ابتدای بازی اول بود و سپس توپ دوم را با یک توپ عالی در پشت خط دفاعی آنجر برای امباپه قرار داد تا پل برناردونی دروازه بان را دور بزند و گلزنی کند.

او اکنون 34 گل در تمام رقابت‌ها در این فصل به ثمر رسانده است و صد و پنجاه و هفتمین گل لیگ 1 در دوران حرفه‌ای‌اش به این معناست که او اکنون تعداد گل‌های حرفه‌ای ژان پیر پاپن بزرگ را دور زده است.

تیوب در سه دقیقه مانده به پایان بازی، جیانلوئیجی دوناروما را از فاصله نزدیک پس از ضربه زدن با سر در مسیر او شکست داد.

Angers اکنون با 6 بازی باقی مانده 17 امتیاز از امنیت فاصله دارد و بسته به نتایج دیگر ممکن است این آخر هفته سقوط کند.

آنها فقط سه برد در تمام فصل کسب کرده اند و به سه امتیاز دیگر نیاز دارند تا از ثبت رکورد جدید برای کمترین امتیاز در رقابت های لیگ برتر فرانسه جلوگیری کنند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله