کورتنی والش به عنوان سرمربی تیم کریکت زنان وست هند برکنار شد

به دنبال ناکامی تیم کارائیب در راهیابی به مرحله حذفی جام جهانی T20 در آفریقای جنوبی، کورتنی والش، بازیکن افسانه‌ای تیم ملی کریکت بانوان از سمت سرمربیگری تیم ملی کریکت برکنار شد. کریکت وست هند (CWI) گفت که به زودی فرآیند جذب جانشین والش و کادر پشتیبانی او را آغاز خواهد کرد، که قرارداد آنها نیز به دلیل عملکرد ضعیف تیم در جام جهانی T20 زنان تمدید نشد.

هند غربی در دو بازی ابتدایی خود از انگلیس و هند شکست خوردند و با وجود پیروزی مقابل ایرلند و پاکستان در گروه خود سوم شدند.

در دوران تصدی والش، که در اکتبر 2020 آغاز شد، او بر بردهای خانگی و خارج از خانه مقابل پاکستان نظارت کرد و در جام جهانی کریکت 50 اور زنان ICC در سال 2022 به نیمه نهایی رسید، جایی که آنها به برنده نهایی استرالیا شکست خوردند.

علاوه بر والش عضو تالار مشاهیر ICC، CWI همچنین تصمیم گرفته است پس از بررسی، قرارداد دستیاران فنی مربیان رابرت ساموئلز و کوری کالیمور را تمدید نکند.

در بیانیه CWI آمده است: «کریکت وست هند (CWI) پس از تصمیم گیری مبنی بر عدم تمدید قرارداد سرمربی زنان، کورتنی والش، به زودی فرآیند جذب یک سرمربی جدید تیم زنان وست هند را آغاز خواهد کرد.

این اولین وظیفه اصلی مربیگری والش در سطح بین المللی بود، اگرچه این مربی 60 ساله قبلاً با بنگلادش به عنوان مربی بولینگ آنها و به عنوان استعدادیاب و مربی بولینگ سریع در IPL با Kings XI Punjab (پادشاهان پنجاب فعلی) کار کرده بود.

در طول روزهای بازی خود، سریع بازوی راست قد بلند 519 ویکت در 132 تست و 227 اسکالپ دیگر در 205 ODI به دست آورد.

“ما از کمک کورتنی و تیم فنی او در دو سال و نیم گذشته بسیار سپاسگزاریم و برای آنها بهترین ها را در آینده آرزو می کنیم. CWI به برنامه بین المللی زنان ما متعهد است و اکنون بر استخدام یک رئیس جدید تمرکز خواهد کرد. مربی و تیم پشتیبانی فنی. یک تیم پشتیبانی فنی موقت در طول دوره استخدام ایجاد خواهد شد.”، مدیر کریکت CWI، جیمی آدامز، گفت.

آدامز افزود: “اطلاعات بیشتر در مورد روند استخدام در هفته های آینده ارائه خواهد شد و نقش مربیگری برای توسعه کریکت زنان در غرب هند بسیار مهم است.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله